aeg koel/vries bromt veel maar koelt en vriest (bijna) niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• edske
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:14
Mijn AEG koelvriescombinatie van 5 jaar oud springt steeds in de storing (te warme temperatuur). Rubbers van de deur vervangen.
Aantal keren gereset (stroom eraf) geen oplossing.
Sinds 2 dagen is de koelkast temperatuur zo'n 8 graden en ook de vriezer is ruim boven nul. En dus ook continue het waarschuwingslampje.
De motor bromt wel (.....).
Vraag is of dit de thermostaat of temperatuurvoeler kan zijn en zo ja: waar kan ik deze vinden? Ik vind alleen achter het digitale display een printmodule.

Alvast bedankt voor de tips:
AEG SCE818E3LC

Alle reacties

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37

pistole

Frutter

Als de motor wel draait, maar er vindt geen warmtewisseling plaats (spiraal aan de achterkant warm; koelkast koud) dan is de motor stuk of lek. Het klinkt niet als een probleem met de thermostaat.

Je kan 'percussive maintenance' proberen. Dat wil zeggen: geef de motor een tik, misschien zit er iets dwars of vast. Maar ik geef je weinig hoop.

Ik frut, dus ik epibreer

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Als je een storing op temperatuur krijgt dan zal de meting wel werken. Hoe is het met de warmteafgifte, dit klinkt namelijk als een defect in dat circuit.

Engineering

• edske
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:14
Ik ga morgen de koelkast even uitbouwen en dan kijken of er aan de achterkant wat is te zien.
Vandaag heeft hij even zijn temperatuur bereikt maar dat was helaas van korte duur.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uit zetten, ontdooienen, na 48 uur weer aanzetten.
Als dat niet werkt is er meer aan de hand.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar