Advies nodig, randapparatuur voor meerdere devices gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Phreigh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17-04 23:13
Ik zoek een?
Apparaat om 2 monitoren, webcam, muis, toetsenbord, Bluetooth dongel van headset, LED muismat etc eenvoudig te kunnen wisselen tussen game PC (FPS/graphics belangrijk) en werklaptop. Ik heb een managed laptop dus software installeren gaat niet. Nu zitten mijn monitoren rechtstreeks in de videokaart geplugd voor de graphics. Ik denk dat een dockingstation de kwaliteit teveel teniet doet.

Ik heb momenteel twee werkplekken in huis. Ik wil graag van mijn 2e muis/toetsenbord, 2e bureau en 3e monitor af. Een KVM switch lijkt mij voor de hand liggen, maar sta open voor andere oplossingen (geen software).

Heb zelf deze gevonden, maar wordt er moedeloos van. Heb geen idee waar ik naar zoek.
https://www.megekko.nl/pr...ch/ATEN-CS1912-KVM-switch

Wat is je budget?
350,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk, ben wel opzoek naar iets van kwaliteit dat lang mee gaat. FPS/graphics zijn belangrijk voor de PC, laptop maakt niet uit (wordt alleen gebruikt voor MS Office).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Mijn game PC:
MSI GeForce RTX 5060 Ti 8G VENTUS 2X OC PLUS videokaart
Corsair DDR5 Vengeance 2x16Gb RAM 6000
AMD Ryzen 7 7700X processor
MSI B850M Gaming PLUS Wifi moederbord

Werklaptop is een of andere HP

Dank voor jullie advies!

[ Voor 3% gewijzigd door Phreigh op 17-04-2026 22:49 ]

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Welke monitor heb je en heeft die niet toevallig een kvm ingebouwd ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Phreigh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17-04 23:13
Goede vraag. Ik heb een HP E243i en een Samsung LU28R55, beiden geen KVM helaas.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 20:45

Jorissie87

No diggity

Ikzelf gebruik een simpele USB switch voor mn randapparatuur (headset, muis en keyboard). Ik heb 2 gaming monitoren met meerdere inputs. Ik gebruik net als jij een laptop van werk, ik heb die ook op de USB-switch aangesloten en een HDMI kabel naar een van mn twee monitoren.
Als ik thuis game dan speel ik op beide schermen (input monitor 1 is dan DP). Als ik switch naar werkmodus druk ik op de knop van mn USB-switch om alles in 1x om te zetten naar laptop en pas ik de input van mn monitor aan naar HDMI (en gebruik laptop zelf als 2e monitor. Bij elkaar is wisselen 3 seconden werk. Ik denk dat dit de makkelijkste optie is zonder concessies in framerate/performance of dure switches te moeten kopen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik doe exact hetzelfde als @Jorissie87 hierboven. Laptop via zo’n simpele usb dock aangesloten zodat ik met 1 kabel beeld, stroom en usb heb.

Ik heb talloze producten bekeken maar ze bieden allemaal net niet de juiste features (en dan nog honderden euro’s).