Vraag

• timo39
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:59
Hallo allemaal

ING medewerker beweert dat ik enkel een getrouwheidspremie krijg op nieuwe bedragen. Ik citeer even:
Op bedrag X heb je je getrouwheidspremie ontvangen op 01/10/2025. Je krijgt volgend jaar wel op 01/04/2026 een getrouwheidspremie op de 1500 euro die nu gestort hebt. En op 01/10 krijg je een getrouwheidspremie op de 200 euro die je gestort hebt. De getrouwheidsbonus wordt verdiend op bedragen die 12 maanden na de STORTING continu op de gereglementeerde spaarrekening blijven staan. "

Omdat ik op 01/04/2026 geen getrouwheidspremie heb ontvangen had ik hun gecontacteerd. De medewerker blijft beweren dat ik enkel recht heb op een getrouwheidspremie op nieuwe bedragen en niet op het totaal bedrag dat er al staat.
Dit kan toch niet? Volgens zijn beredenering zou iemand die 100.000 euro staan hebben en nergens geen storting meer doen nooit getrouwheidspremie krijgen. Ik denk dat er dan niet veel mensen hun geld aan de banken zouden overhandigen met deze voorwaarden.

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is redelijk normaal dat zulk soort specifieke acties alleen gelden voor nieuwe geld op de rekening, niet bestaand. Daar krijg je natuurlijk wel gewoon rente op. (Niet veel, maar alsnog).

• timo39
Dus concreet;

Ik stort dit jaar 10.000 euro, na 12 maand krijg ik mijn getrouwheidspremie op die 10.000 euro.
Ik laat dit geld staan en kom er niet aan maar stort ook geen geld meer op deze rekening, krijg ik dan het jaar daarop geen getrouwheidspremie op het bestaand bedrag?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19
timo39 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:52:
Dus concreet;

Ik stort dit jaar 10.000 euro, na 12 maand krijg ik mijn getrouwheidspremie op die 10.000 euro.
Ik laat dit geld staan en kom er niet aan maar stort ook geen geld meer op deze rekening, krijg ik dan het jaar daarop geen getrouwheidspremie op het bestaand bedrag?
Ja. Dat is het hele idee achter dat soort acties. Het lijkt aantrekkelijk, en dat is het voor dat eerste jaar ook, maar daarna niet meer. En dan hopen ze dat je geen moeite gaat doen om je geld weer te verplaatsen.

The devil is in the details.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:14
Belg? Want ik heb nog nooit gehoord van ING en getrouwheidspremie in één zin.

Odroid onderdelen over: Odroid H3 Type 1 behuizing, H4 Type 4, voedingsdapter 19V/7A. Stuur me een DM voor interesse.

• timo39
Ah, dat verklaart het 🙂 Ik heb het over een Belgische gereglementeerde spaarrekening (bij ING), waar de getrouwheidspremie wettelijk geregeld is.

In België blijft die premie gewoon doorlopen op bedragen die blijven staan (in 12-maanden cycli), zonder dat je nieuwe stortingen moet doen.

Ik denk dat jullie het bekijken vanuit het Nederlandse systeem, waar dat inderdaad anders werkt in mijn ogen.
Zijn er nog Belgen hier?

• timo39
Ik heb het antwoord gevonden en jullie zijn effectief fout:
Dit komt van de website van ING: (lees vetgedrukt gedeelte)

"De getrouwheidspremie wordt enkel toegekend op de bedragen die gedurende 12 maanden na uw storting ononderbroken op uw ING-spaarrekening blijven staan. Deze bonus is actief vanaf de dag na uw storting.

De getrouwheidspremie op bedragen van minstens 500 euro die u van uw ING-spaarrekening overschrijft naar een andere ING-bankspaarrekening waarvan u ook titularis bent, blijft verworven tot maximaal 3 overschrijvingen per jaar.

De dag nadat uw getrouwheidspremie is verdiend, begint een nieuwe verdienperiode van 12 maanden.
Het tarief van de getrouwheidspremie kan door ING Bank te allen tijde worden gewijzigd. Het tarief dat geldt op het moment van uw betaling of het begin van een nieuwe wachtperiode blijft echter gedurende 12 maanden ongewijzigd.

De reeds verdiende loyaliteitspremie wordt op uw ING-rekening gestort op de eerste dag na het kwartaal waarin ze werd verdiend (1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober), of wanneer u uw ING-rekening afsluit."

absurd dat een medewerker van ING zulke basis voorwaarde niet eens kent.

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:07
timo39 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:10:
Tja, deskundig personeel vinden wordt steeds lastiger....

Uit nieuwsgierigheid: Is het de moeite waard zo'n getrouwheidspremie?

Hoe dan ook kan ik die getrouwheidspremie wel begrijpen vanuit het oogpunt van ING. Nu is ING geen bank die bij mij bekend is vanwege de aantrekkelijke rentevergoedingen. Als Nederlander woonachtig in Italië kan ik aldaar zelfs 4% krijgen. Gedurende een jaar. Tot 100k. Gedekt door het Nederlandse deposito garantiestelsel. 4% is best wel veel. Dat biedt nagenoeg niemand in deze tijd. Dus ga ik me afvragen, wat steekt daarachter? Hopen ze dat ik de kleine lettertjes niet goed genoeg lees? Dat ik ergens in het traject een fout maak? En dat ze dan alleen maar de (bijna verwaarloosbare) basisrente uit hoeven te betalen? Ik begrijp het commerciële belang van ING in deze niet goed. Maar dat geldt eigenlijk ook voor al die spaarbanken die reeds vertrokken oude klanten telkens weer als de verloren zoon opnieuw binnenhalen met een actierente toeslag.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Getrouwheidspremie geld over al het geld dat erop staat.
Telkens 12 maanden na het bedrag dat gestort is / erop staat. Dus het kan zijn dat sommige bedragen in maart de 12 maanden passeren terwijl andere delen pas in augustus passeren.

Afgehaald geld wordt van kortste looptijd afgetrokken, waardoor je zo min mogelijk premie verliest (je krijgt nooit deel van deze premie, altijd per 12 maanden, in tegenstelling tot rente welke per maand wordt berekend).

Zie ook hun extra uitleg over getrouwheidspremie

@OttiglioM de getrouwheidspremie van ing is 1.15%, rente 0.10%, er zijn hoop banken die meer geven. Voordeel is dat veel banken ook gratis zijn in België, in tegenstelling tot nederland, waar betaalrekeningen niet gratis zijn (en betaalrekening verplicht voor spaarrekening te openen). *Tempo sparen levert 1.5 + 0.75 op, maar max 500 per maand erop storten.
https://www.spaargids.be/sparen/maandelijks-sparen.html
Let op, dit is GEEN beleggingsadvies, kijk altijd zelf wat verstandig is in jouw situatie.

[ Voor 33% gewijzigd door 99ruud99 op 18-04-2026 00:43 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:06

Qwerty-273

Meukposter

timo39 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:10:
Als het puur een chat was, of een mail uitwisseling, kan het ook heel goed AI zijn geweest. Deze worden steeds meer in gezet om de eerste antwoorden te geven. Of dat zowel NL als BE (Vlaams) worden bediend door een service desk die Nederlands "spreekt", en de medewerker dus soms de exacte voorwaarden van de twee verschillende landen door elkaar kan halen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1