Ik kocht onlangs een plugin batterij bij een Nederlandse webshop (zelf Belg zijnde) en zou deze nu willen retourneren binnen de 14 dagen. In hun algemene voorwaarden staat dat de kosten hiervoor voor mij zijn, zonder meer info. Nu ik bij hen heb geinformeerd vertellen ze mij dat dit maar liefst 250 euro zou kosten en dat klonk aan de telefoon vrij 'definitief' (lees: er valt niet over te onderhandelen). De wetgeving zegt echter dat zij dit bedrag (of toch een inschatting daarvan) op voorhand, voor de overeenkomst, hadden moeten meedelen. Als ze dat niet doen, moeten zij de kosten dragen.
Zou het zin hebben om dit aan te kaarten bij hen? Ik heb (als typische Belg) wat schrik dat als ik hen teveel het vuur aan de schenen leg, dat ze dan misschien niet het volledige bedrag gaan terugbetalen o.i.d.
Ik kan ook de 250 euro slikken, maar dat heeft mijn bankrekening dan weer niet zo leuk...
Graag hoor ik jullie mening hierover!
Zou het zin hebben om dit aan te kaarten bij hen? Ik heb (als typische Belg) wat schrik dat als ik hen teveel het vuur aan de schenen leg, dat ze dan misschien niet het volledige bedrag gaan terugbetalen o.i.d.
Ik kan ook de 250 euro slikken, maar dat heeft mijn bankrekening dan weer niet zo leuk...
Graag hoor ik jullie mening hierover!