Geflitst? - Kerkrade N281

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Vraag

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:38
Beste leden

Zijn er hier mensen die in regio Kerkrade wonen?
Gisteren reed ik van Kerkrade terug naar België op de N281 cruise control op 100 km/h omdat je niet harder mag in Nederland.

Er zijn werken ter hoogte van de afrit "Parkstad", ik heb het bord eerlijk niet opgemerkt dat je daar in principe maar 70 km/h mag (ik was net handsfree aan het telefoneren en navigatie instellen) en er staat daar een vaste flitspaal.
Iemand die kan bevestigen of de flitspaal aangepast is naar maximum 70 km/h?

I know, I f*cked up, maar het was echt m'n bedoeling niet om te snel te rijden. Ik reed ook op het linkse vak dus ik had "geen last" van de afgezette afrit.

Alle reacties

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon afwachten, hij komt, of hij komt niet.
Verder valt er weinig te discussieren denk ik

Vaak bu'j te bang!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

speculatie: een flitspaal is niet eenvoudig tijdelijk aan te passen en wordt in zulke gevallen uitgezet?

d:)b :henk d:)b

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Sballato schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:23:
Ik reed ook op het linkse vak dus ik had "geen last" van de afgezette afrit.
Dat is natuurlijk een belachelijke redenatie.
Maar goed ik denk dat je geluk hebt en de paal niet aangepast is.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Er zijn geen gewonden gevallen, je hebt zelfs geen andere autos geraakt. Dus geen zorgen maken. In t ergste geval krijg je een boete omdat je niet op het verkeer let.

Ja, er wordt vaker geflitst in de regio, nee ik weet niet of die gisteren jouw kenteken ook heeft mee genomen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vaste flitspalen worden eigenlijk nooit aangepast aan tijdelijke snelheid/wegwerkzaamheden.
Die dingen worden automatisch op afstand beheerd door het CJIB en die zullen niet echt op de hoogte zijn van wegwerkzaamheden, tenzij misschien als het heel erg lang duurt en er overleg is met de wegbeheerder.
Punt is dat het CJIB niet op afstand kan zien of de werkzaamheden er nog zijn, wanneer ze precies beginnen/eindigen, of de juiste bebording er wel is en of die volgens voorschriften geplaatst is etc. en ze gaan ook niet iedere dag iemand langssturen om dat te controleren.

TLDR: nee.

• RicardoForce
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:12
Even afwachten denk ik. In Nederland kun je op de website van CJIB openstaande boetes zien voordat ze op de mat vallen thuis.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Beste leden

Zijn er hier mensen die in regio Kerkrade wonen?
Gisteren reed ik van Kerkrade terug naar België op de N281 cruise control op 100 km/h omdat je niet harder mag in Nederland.

Er zijn werken ter hoogte van de afrit "Parkstad", ik heb het bord eerlijk niet opgemerkt dat je daar in principe maar 70 km/h mag (ik was net handsfree aan het telefoneren en navigatie instellen) en er staat daar een vaste flitspaal.
Iemand die kan bevestigen of de flitspaal aangepast is naar maximum 70 km/h?

I know, I f*cked up, maar het was echt m'n bedoeling niet om te snel te rijden. Ik reed ook op het linkse vak dus ik had "geen last" van de afgezette afrit.
misschien kun je hem al zien.....ff inloggen met DigiD

https://www.cjib.nl/direc...weten-wat-ik-moet-betalen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

Reptile209

- gers -

[...]
ik heb het bord eerlijk niet opgemerkt [...] ik was net handsfree aan het telefoneren en navigatie instellen
[...]
Ik snap deze niet helemaal: je had het bord niet opgemerkt, want je was te druk. Maar toch weet je nu dat er een flitser stond, en dat er een bord 70 stond?
RicardoForce schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:54:
Even afwachten denk ik. In Nederland kun je op de website van CJIB openstaande boetes zien voordat ze op de mat vallen thuis.
(ook voor @Fraggert) Kan alleen als je DigiD hebt, en de kans daarop lijkt me klein als Belg: TS reed "terug naar België".

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 17-04-2026 09:58 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Sballato
Reptile209 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:57:
[...]

Ik snap deze niet helemaal: je had het bord niet opgemerkt, want je was te druk. Maar toch weet je nu dat er een flitser stond, en dat er een bord 70 stond?

[...]

(ook voor @Fraggert) Kan alleen als je DigiD hebt, en de kans daarop lijkt me klein als Belg: TS reed "terug naar België".
Android auto toonde 100 km/h. Bord herkenning auto toonde 70 km/h. Vandaar m'n redenatie dat je volgens mij maar 70 km/h mocht. Ik passeerde net de flitspaal toen ik het op m'n display auto zag.

Excuses dat ik niet de perfecte chauffeur ben. We zien wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sballato op 17-04-2026 10:07 ]

• Sballato
Bobmeister schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:47:
[...]

Dat is natuurlijk een belachelijke redenatie.
Maar goed ik denk dat je geluk hebt en de paal niet aangepast is.
Ik vind dat niet zo belachelijk. Hier in Oostkamp (België) is de afrit ook afgesloten wegens wegenwerken maar blijft de snelheid gewoon 120km/h en wordt deze niet gereduceerd.

Op dat stuk heeft eigenlijk niemand last van de werken aangezien het enkel de afrit is die afgezet is.

Maar goed, ik wil geen discussie starten. Het is mijn fout.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Dit topic heeft echt 0 discussiewaarde en gaat derhalve dan ook op slot. Of je krijgt de boete, of je krijgt het niet. Simpeler kunnen we het niet maken :)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.