Lenovo Legion 5 pro (16ACH6H) start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-04 14:01
Help, geen idee wat er aan de hand is.
Ik wilde vanmorgen de lenovo starten maar hij deed niets meer. geen fans, geen piepjes, geen beeldscherm. Enige dat het deed was het powerlampje, het Legion-logo gaf licht en de USB-c geeft power. verder helemaal niets.

Heb alles al geprobeerd, Accu er uit. gestart op 220V netstroom, gestart zonder 220v netstroom, 60seconden powerreset mbw powerkno, geheugens er uit en 1 voor 1 er in. externe monitor erop aangesloten (zwart beeld).

Ik ben een beetje door de opties heen.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn (ik vrees moederboard naar de knoppen)

_/-\o_

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Haal de bodemplaat eens los, ontkoppel de batterij, haal de voeding er uit en druk 20 seconden op de AAN/UIT knop. ( alles resetten ).

Dan alleen voedingskabel er in en proberen te starten, mogelijk dat hij dan weer start ( BIOS reset ).

Maar ik vrees met grote vrezen dat je hardware issues hebt, mogelijk dat een powerrail uit is gevallen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• kuwerti
mkleinman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:39:
Haal de bodemplaat eens los, ontkoppel de batterij, haal de voeding er uit en druk 20 seconden op de AAN/UIT knop. ( alles resetten ).

Dan alleen voedingskabel er in en proberen te starten, mogelijk dat hij dan weer start ( BIOS reset ).

Maar ik vrees met grote vrezen dat je hardware issues hebt, mogelijk dat een powerrail uit is gevallen.
@mkleinman dank, dit had ik inderdaad ook al gedaan, maar heeft helaas niet geholpen 8)7

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dan wordt het vrees ik lastig. Zonder enige ervaring wordt het lastig om de print te volgen en door te meten.
Mijn vermoeden is dat 1 van de mosfets is doorgebrand van een van de powerrails of van de powerstages van je CPU of GPU.

Dat is vaak wel te repareren maar dan moet je wel weten wat je doet en wat je meet :).

Hoe oud is je laptop overigens en welke configuratie?

Ik heb de 16ACH6H die nu bijna 4 jaar oud is met Ryzen 7 5800H en een RTX 3070. Bij mijn laptop zijn recent het toetsenbord + de gehele koelunit ( heatpipes + fans ) vervangen. Toetsenbord ging kapot en de ventilatoren hadden het zwaar ( operation Only fans https://www.familie-klein.../06/operation-onlyfans_1/ ) :P

Ben benieuwd naar de leeftijd van jou laptop, na hoeveel jaar die dus nu uit is gevallen..

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:06
Wat je nog kan proberen is de accu en de interne CMOS batterij tijdje loshalen.

Na inschakelen Kernisolatie start laptop niet meer op?(Legion 5 Pro 16 ACH6H)
The_Doman schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:54:
Blijken wel meer hetzelfde probleem te hebben dus
Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H no start
Geen echte oplossing mogelijk behalve RMA.

Je kan deze procedure eens proberen?
LENOVO LEGION 5 BLACK SCREEN ISSUE FIXED 15ach6h
[YouTube: LENOVO LEGION 5 BLACK SCREEN ISSUE FIXED 15ach6h]

• kuwerti
mkleinman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:48:
Dan wordt het vrees ik lastig. Zonder enige ervaring wordt het lastig om de print te volgen en door te meten.
Mijn vermoeden is dat 1 van de mosfets is doorgebrand van een van de powerrails of van de powerstages van je CPU of GPU.

Dat is vaak wel te repareren maar dan moet je wel weten wat je doet en wat je meet :).

Hoe oud is je laptop overigens en welke configuratie?

Ik heb de 16ACH6H die nu bijna 4 jaar oud is met Ryzen 7 5800H en een RTX 3070. Bij mijn laptop zijn recent het toetsenbord + de gehele koelunit ( heatpipes + fans ) vervangen. Toetsenbord ging kapot en de ventilatoren hadden het zwaar ( operation Only fans https://www.familie-klein.../06/operation-onlyfans_1/ ) :P

Ben benieuwd naar de leeftijd van jou laptop, na hoeveel jaar die dus nu uit is gevallen..
ik heb een 16ACH6H uit november 2021 (product sku 82JQ007TMH)
AMD Ryzen 7 5800H en GeForce RTX 3060

• kuwerti
heb de cmos batterij er even paar minuten uit gehad/. helaas geen resultaat. ook de procedure uit de youtube: geen effect :-( Dank je wel voor het meedenken!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:06
mkleinman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:48:
Tja, of vind de juiste persoon om dat te doen. :)

Shorted MOSFET but GPU STILL GOOD ??? Lenovo Legion 5 dead, a mysterious case
Pagina: 1