Moderner paneel installeren in een oude Apple Studio Display

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik ben de laatste jaren wat met retrospul bezig en mijn main machine daarvoor is een Apple G4 MDD. Hierbij 'hoort' de Apple 17inch LCD Studio Display (M7649). Ik heb inmiddels vier van deze displays gekocht maar ze zijn allemaal in bijzonder matige staat, en ik denk niet er dat exemplaren zijn die beter zijn. De backlight is vaak slecht, er zitten vlekken in het scherm en er komen diagonale cracks in het paneel.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een nieuwere 17 inch monitor te kopen en het paneel daarvan in de behuizing van de Studio Display te plaatsen. Ik zie de volgende uitdagingen:
- De grootste zorg die ik heb is of het nieuwe paneel qua viewable area past. Ik vermoed dat het ene 17inch paneel niet exact even groot is als het andere. Maar wie weet.
- Is er ruimte in de behuizing voor alle electronica van het donor display? De Apple Studio Display haalt zijn voeding via ADC van de computer en heeft dus geen ruimte voor een PSU. Maar die kan ik eventueel extern als powerbrick regelen natuurlijk.

Als iemand een dergelijke mod al eens gedaan heeft hoor ik graag de ervaringen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Alle reacties

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Het makkelijkst is om het huidige paneel eruit te halen. Het paneelnummer opzoeken op https://www.panelook.com/
Dan een ander paneel zoeken op die website met dezelfde/vergelijkbare maten en aansluitingen.