Core one+ of p2s (met evt. AMS)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mdmus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-05 13:44
Dag allen,

Ik ben van plan om mijn eerste fdm printer aan te schaffen (budget +- 1000euro). Dit vooral bedoelt als een hobby voor het printen van miniatuur terrein, wat speelgoed en ook af en toe wat praktische zaken zoals opbergsystemen en vervangstukken.

Mijn keuze gaat uiteindelijk tussen de 2 systemen in de titel.
An sich spreekt het opensource aspect van Prusa me wel aan, en vind ik het niet erg om wat te tinkeren.
Echter heb ik de indruk dat je met de p2s meer krijgt voor minder geld. Bv. met AMS heb ik meteen een filament droger. Ik zit een camera al bij in de prijs, etc.
Aan de andere kant begrijp ik dat Prusa veel betere support biedt en misschien betrouwbaarder is.

Wat zouden jullie op dit moment een beginner aanraden?
Uiteindelijk is printkwaliteit voor mij het belangrijkste.

Alle reacties

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 16:13
Heb zelf bambu en op werk pursa en beiden doen ze het prima. Maar bij bambu krijg je veel meer voor je geld. Maar bambu is wel weer Chinees en dus geen open source. Eventueel de nieuw x2c halen ?

https://www.bright.nl/nie...sumer-3d-printer-x2c.html

• mdmus
Ik had niet eens door dat die X2D bestaat. Ziet er interessant uit voor maar 100 euro meer dan de p2s.
Bedankt! Even de reviews afwachten.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
Qua printkwaliteit zullen de twee elkaar niet ver ontlopen.

Dat een P2S meer waar voor je geld biedt is, als Core One-eigenaar, gewoon een feit. Het heeft een grotere build volume, meer meegeleverde opties, en extra features, en is goedkoper.

Waarom ik dan alsnog een Core One heb gekocht is puur een principekwestie geweest. Ik vind persoonlijk dat Prusa meer past bij de DIY-cultuur van 3D printen. De upgrades worden zonder twijfel geaccepteerd, en er is geen enkele vorm van vendor-lock-in.

Zaken zoals de geanticipeerde INDX-upgrade voor de Core One zijn natuurlijk mooi meegenomen, al is de prijs daarvan niet mild. En er zullen waarschijnlijk wel meer upgrades komen.

Het ligt er dus aan - waar geef je meer om? Waar voor je geld, of betere principes?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:51
Ik ben zelf van een Prusa mk4 naar een mk4s en doorgegroeid naar de core one allemaal in kid vormen dus zelf opgebouwd en nu naar de core one +.
Elk schroefje hebt ik in de hand gehad , dus ik weet hoe hij in elkaar zit . en de kwaliteit zit goed goede service en jaren lang kun je nog onderdelen verkrijgen , en gemakkelijk te repareren als het nodig is (is bij mij nog niet van toepassing na ruim 750 werkuren ).

Je betaald iets meer maar krijgt een top product voor terug .

[ Voor 4% gewijzigd door wim62 op 17-04-2026 21:23 ]

• Vadecium
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-05 21:10
Zoals hierboven, Bambu is technisch de betere deal. Prusa is ook goed, maar gewoon duurder. Een geassembleerde prusa heeft niet meer tinkering dan de Bambu.

Wat zijn je principes je waard? :)

• mdmus
Bedankt voor jullie input!
Ik heb uiteindelijk besloten om voor een P1S te gaan: ik wil vooral eens kijken of 3D printen iets voor mij is (en heb een enclosure nodig) dus dit leek me een goede optie tegen een lage prijs.
Als het me erg bevalt zal de volgende printer zeker een Prusa worden zodat ik zelf wat eraan kan sleutelen:)
Pagina: 1