[PS4] Dual shock controllers laden beiden niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:53

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Een tijdje terug van een mede-Tweaker een PS4 op de kop getikt voor mijn zoontje met de daarbij behorende originele controller. Aangezien hij ook regelmatig met vriendjes speelt, heb ik ook een 2e (veel te dure) controller erbij gekocht. Bewust geen namaak, omdat ik dacht dat juist de Sony spullen degelijk zijn.

Nu blijkt sinds gisteren dat 1 controller helemaal leeg was, maar opladen lukt niet meer. Vervolgens de andere controller ook gepoogd op te laden (deze is nog 2/3 vol), maar ook deze geeft geen oranje "ademend" lampje. Dit is me iets te toevallig... Wat ik getest heb;

- meerdere micro USB > USB A kabels (wel/geen datakabel)
- meerdere opladers (Anker/Baseus)
- rechtstreeks op de PS4 (gecheckt of de energie settings voor de poorten aan staan)

Geen enkele situatie geeft een werkend scenario; opladen :( Degene die ik erbij gekocht heb, was rechtstreeks bij bol.com dus daar zit nog garantie op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qng3C6XOR0yk9Dli0la5Kp238To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pht7cY6TuumpTPI9xMCl5DGj.jpg?f=fotoalbum_large

Mis ik iets? Komt het zo nauwkeurig met die originele Sony controllers en waarom heeft het wel maanden goed gedaan via een Anker blokje met micro USB laadkabeltje?

Als die dingen zo gevoelig zijn om stuk te gaan, kan ik dan niet beter third party hardware kopen, want ze zijn schandalig duur... :/

Mijn boefje is liev!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Misschien helpt dit?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:53

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Vergeten te vermelden, maar dat knopje had ik inderdaad ook obv YouTube al geprobeerd. Stof zit er niet in, maar ook dat met beetje perslucht uitgesloten.
edit:
De tip van charging dock wist ik niet. Dock besteld, kijken of het laden wel via die poorten gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 15-04-2026 15:01 ]

Mijn boefje is liev!