geprojecteerd licht van beamer geel??

Pagina: 1
Acties:
  • 3.519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Hi ik heb al een tijd een beamer in huis en nu was hij vanochtend nog goed nu is hij geel?? Als ik er een monitor op aansluit is het goed hoe kan dit??

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
zou je je vraag iets uitgebreider willen stellen?

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
ok als ik de beamer aansluit op de pc dan geeft hij een geel beeld (alles wat wit is geeft hij geel weer) en op mijn monitor geeft hij een goed beeld.. terwijl ik vanochtend nog een normaal beeld had. Zou er een lens kapot kunnen zijn ofzo? het is een ASK c100 http://www.beamer.at/projektoren/ask/c100.htm

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Even wat anders... heb je er ook last van als je iets anders dan een computer projecteerd ? Neem bijvoorbeeld eens de out van je video .. en laat eens weten of wit dan ook nog geel is..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

idd, anders is misschien het vga kabeltje kapot, een van de kleuren die ontbreekt ofzoiets?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Mja misschien een breuk in 't draadje voor het 'blauwe signaal'? Rood + groen = geel immers. Tip: schop er een keer tegenaan. Dat werkt bij mijn zusje ook als ze niet mee wil werken :) lol

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
je beamer heeft 3 lcd schermpjes voor 3 kleuren. 1 ervan werkt niet meer. ik heb er zelf ook last van gehad, bij mij was het de flatcable die naar dat schermpje ging. ff aandrukken en klaar. maak overigens geen beamer open als je niet een beetje gevoel voor techniek hebt, het is zo kapot allemaal. (en oh ja, ga niet met de afstelling van de schermpjes kloten, dat deed ik wel, en was twee dagen kwijt aan opnieuw afstellen)

edit:
zeer lekker beamertje trouwens, die van jou!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
maar ik las op een site dat er een lens in zit die max. 2000 uur mee kan, ik zit er nu wel op.. dsu gewoon nwe kopen en erin laten zetten..

• aatos
Op vrijdag 21 september 2001 11:27 schreef Brazza het volgende:
maar ik las op een site dat er een lens in zit die max. 2000 uur mee kan, ik zit er nu wel op.. dsu gewoon nwe kopen en erin laten zetten..
die lens maakt het echt niet geel. en na 2000 uur de lens vervangen is ook wel erg snel, als het beeld nog scherp is kan je hem rustig laten zitten. die 2000 uur slaat waarschijnlijk op de lamp, die is na 2000 uur meestal op. ook de lamp kan je wel langer gebruiken (als je niet zo'n beamer hebt die zelf zegt: ik heb een nieuwe lamp nodig en met de ouwe ga ik niet meer aan), dan is ie gewoon wat minder fel (met 1400 ansi lumen niet zo'n probleem, ook met wat minder kan je het tijdelijk wel doen lijkt me.

in ieder geval, de lens is zeker niet de oorzaak van je probleem.

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
OK ben er eindelijk achter wat het is. Andere kabel ergens vandaan getweakt en geprobeerd en klaar. Hij doet het weer normaal.. :9~

• aatos
Op vrijdag 21 september 2001 11:36 schreef Brazza het volgende:
OK ben er eindelijk achter wat het is. Andere kabel ergens vandaan getweakt en geprobeerd en klaar. Hij doet het weer normaal.. :9~
das mazzel..

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 11:49 schreef aatos het volgende:

[..]

das mazzel..
best wel..
Pagina: 1