Vraag

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27
Op mijn verzoek heeft SAJ een firmware update gedaan op mijn beide omvormers, zodat ik deze in Home Assistant kon ontsluiten via modbus. Op de ene omvormer is dat goed gegaan, op de andere helaas niet, waardoor deze in een bricked state is gekomen (rood/groene knipperende LEDs op de omvormer, ook als ik de AIO3 module loskoppel).

De hele setup kwam bij het huis (nieuwbouw) en is geleverd door Solartoday. Ik heb die club proberen te bereiken via mail en telefoon, maar ze nemen niet op en het hoofdkantoor levert geen service.

Heeft iemand een tip voor een installateur die eventueel wel fatsoenlijke service kan leveren hierop, of een manier waarop ik zelf de omvormer kan "unbricken"? Gezien de maximale opbrengst-periode weer begint, wil ik graag zsm weer een werkend systeem hebben.

Het is dat vervangen van de omvormer nog niet rendabel is (zit nog garantie op), anders zou ik er liever een SMA voor in de plaats willen, zodat ik gewoon zelf firmware updates kan uitvoeren. Maar voorlopig wil ik dus vooral dat de huidige omvormer weer werkt.

Xbox Live: Chevalric

Alle reacties

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als SAJ die update verprutst heeft, waarom laat je hen dat dan niet oplossen?!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27
Omdat zij geen on-site support bieden, dat moet via een lokale installateur.

Xbox Live: Chevalric

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat is makkelijk. Betalen zij dan ook de kosten daarvoor? Zij maken een fout en jij draait er met een brede glimlach voor op?! De gemiddelde monteur houdt zich niet bezig met firmware-updates. Die schroeft dat ding van de muur, hangt een nieuwe op die jij voor de hoofdprijs mag aftikken.

Nee, de fout (en omdat de leverancier niet thuis geeft ook de fabrieksgarantie) ligt bij hun. Laat ze het lekker oplossen. Desnoods door een (lokale) installateur aan te sturen om het probleem op te lossen. Maar ga alsjeblieft zelf geen kosten maken, dat geld zie je nooit terug.

[ Voor 6% gewijzigd door RiDo78 op 16-04-2026 08:37 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wanneer je zelf gaat prutsen (of een ander vraagt het op te lossen) en men ziet of ontdekt dat ben je vervolgens ook mogelijk de garantie kwijt, omdat het product veranderd is.