Wifi bridge of extra AP kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LutzVB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04 19:48
Ik heb recentelijk in mijn huis oudere AP vervangen door 3 AP Wifi 6e. Dat zorgt voor goede dekking in de kamers waar geleeft wordt.

Ik heb een satellietontvanger, met OpenPLi linux, zonder ingebouwde wifi. Daar hingen nu 3 jaar lang verschillende wifi bridges aan, tot de bridges kapot gingen.

Wat is nu wijsheid hier?

Een zware travel router kopen, die wel als wifi bridge kan werken? Of kan ik beter nog een Wifi 6e AP kopen,
die via 6Ghz met zijn broertje kan praten?
Ik had 3 vonets wifi bridges: heel eenvoudig te configureren en zonder DHCP server. Een AC750 router kreeg ik niet aan de praat: het ding had een eigen DHCP server en dat heeft mijn Fritz!box ook.

Het grote voordeel van een Bridge is dat ze alleen aan hoeft te staan zolang de satelliet ontvanger aan staat.

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verschillende bridges die in 3 jaar tijd kapot gingen? Dat klinkt opmerkelijk. Ik zou voordat je nog een oplossing zoekt proberen te achterhalen wat daar gebeurde, want als iets drie keer gek mis ging is de kans aannemelijk dat het ook een vierde keer gaat gebeuren als je niets verandert.

Hoe zijn ze kapot gegaan?

Oslik blyat! Oslik!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wat @dion_b zegt, maar mijn gedachten gaan als eerste naar de usb-poort van de satellietontvanger, kan die wel voldoende stroom leveren? Ik neem maar even aan dat je het zo hebt aangesloten, want dan gaat ie aan/uit met de ontvanger zoals je beschrijft.

Dan de AC750, die dhcp-server moet toch gewoon uit kunnen, weet je zeker dat dat niet kan?

Wat betreft 6GHz, je satellietontvanger zal hoogstwaarschijnlijk weinig met de (theoretische) hogere snelheid kunnen, ik zou er iig niet veel extra voor betalen, maar als het er toch op zit, leuk.
Je hebt dus wel 5GHz of 2.4GHz, blijkbaar? Want als je alleen op 6GHz draait heb je geen keus.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Een GL.iNet GL-SFT1200 als travelrouter is wel een aardige optie voor 4 tientjes. Er kan OpenWRT op, maar de ingebouwde firmware kan waarschijnlijk ook wel iets bridge-achtigs.
Die kan aan een usb-poort maar dan moet je wel zeker weten dat dat niet de oorzaak van je huidige gedoe is.
Het hangt er ook van af wat een AP binnen je huidige systeem kost, als dat niet heel veel meer is, kun je daar beter nog 1 van ophalen, voor het gemak.