Eigenaar bedrijf gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views

Vraag

• Gordon Brady
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 15-04 20:49
Hoi,

Ik hoop dat iemand hier me een beetje op weg kan helpen, want ik kom er zelf eerlijk gezegd niet meer uit.

Ik probeer al geruime tijd in contact te komen met de partij achter Usenet Access, en wat volgens mij verband houdt met eerdere namen zoals Usenetter en UsenetBucket. Alleen, hoe meer ik erover opzoek, hoe onduidelijker het eigenlijk wordt. Op sommige plekken lijken het aparte bedrijven, op andere plekken lijkt er sprake van een overgang of samenvoeging. Specifieker, ik wil erg graag weten wie UsenetBucket nu beheerd, de eigenaar is.

Het kan heel goed zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar het lukt me in ieder geval niet om nog contact te krijgen via de gebruikelijke kanalen.
Daarom mijn vraag, weet iemand hoe je bij de juiste contactpersoon of verantwoordelijke uitkomt in deze situatie?

Voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar persoonlijke gegevens die hier openbaar gedeeld worden. Als iemand me kan helpen, zou ik het fijn vinden om even via een PM benaderd te worden.

Alvast bedankt voor het meedenken, wordt echt gewaardeerd!

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je contact met het bedrijf wil, zoek je toch contact met het bedrijf, niet de eigenaar? Expliciet naar de eigenaar vragen (via andere manieren dan de voordeur), komt nogal agressief over.

Of als tzt de eigenaar aansprakelijk wordt gesteld oid, dan kan dat via de rechter. Bevoegde autoriteiten hebben toegang tot het UBO-register.

Wel kan je zelf een KVK uittreksel bestellen voor een paar euro.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gordon Brady
Het bedrijf reageert niet. De KvK gegevens leveren niets op. Agressief ben ik zeker niet, ik zoek gewoon contact met de houder van dit bedrijf. Helaas is het niet mogelijk om de houder van dit bedrijf direct te achterhalen, ook niet middels een contactformulier, domein houder en KvK gegevens. Als iemand kan helpen, erg graag.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Dido

heforshe

Je hebt kennelijk een geschil met het bedrijf. Gezien de reviews online ben je niet de enige - en er zijn aanwijzingen dat ze er sowieso mee gestopt zijn (Google maps geeft aan dat hun bedrijfslocate "definitief gesloten" is, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al gezien).

Als het bedrijf niet reageert omdat ze failliet zijn, wil je niet de eigenaar, maar de curator benaderen.
Als het bedrijf niet failiet is wil je nog steeds niet de eigenaar hebben, want de natuurlijke persoon die die eigenaar is (hoewle het er meerdere kunnen zijn!), is een andere legale entiteit dan de BV waar je een geschil mee hebt. Die natuurlijke persoon benaderen is wel degelijk aggressief, ook al vind jij van niet.

Afhankelijk van hoe belangrijk dit geschil voor jou is heb je maar een paar opties:
• Neem je verlies en verspil geen tijd/moeite meer aan een toko die kennelijk sowieso liegt over zijn responsetijden en klantenservice. Als ze nog niet daadwerkelijk failliet zijn, lijken ze op het punt van omvallen te staan, en van de curator ga je weinig krijgen omdat je achteraan mag aansluiten.
• Neem juridische hulp in de arm en zoek uit welke juridische stappen je kunt ondernemen tegen het bedrijf.
• Achterhaal de eigenaar en ga daar verhaal halen, met het risico dat die persoon jou wel aggressief vindt en aangifte doet wegens bedreiging ;)

Wat betekent mijn avatar?

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik vraag me af of het altijd nodig is de aandeelhouders (het gaat om een bv) met naam en toenaam ergens terug te vinden. Volgens mij richt men vaak een bv op om juist niet als prive entiteit aansprakelijk te zijn.
Ik kan me zoiets al helemaal voorstellen bij zaken rondom usenet.

Ik ben dan ook stiekem wel benieuwd naar je reden/motivatie want hoewel je zegt niet agressief te zijn, komt het wel heel erg zo over ook op mij.
Je komt echt over alsof je willens en weten je antwoord wilt, en gezien ze vanuit het bedrijf niet geven wil je het maar op de persoon af doen. Dat is wat ik bedoel met agressief overkomen.

Bij een bedrijf is de normale gang van zaken via de contactgegevens van het bedrijf. Die staan duidelijk op de website.
Dat je geen antwoord krijgt is rot, en geen idee wat er speelt maar er zijn diverse scenarios die ik me anders voor kan stellen. Zoals bv inschakelen juridische hulp.

• Gordon Brady
Bedankt.

Ik beheer een affiliate website en had nooit problemen met het bedrijf, tot ze zijn overgenomen.

Hopelijk kan iemand mij toch meer informatie verstrekken. Andere affiliates benaderen mij met de vraag, "weet jij waarom ze niet reageren?". Vaak gaat om vele honderden euro's aan commissie.

Daarnaast kreeg ik pisnijdige mails van leads die via mijn websites zijn doorverwezen naar UsenetBucket. Ze hebben betaald, lopen tegen een probleem aan, maar krijgen geen reactie van UsenetBucket. Ik heb alle banners en links offline gehaald. Maar, dit kan gewoon niet. Klanten behoren hulp te krijgen als de dienst niet werkt en affiliates moeten aan het begin van de maand worden betaald, mits de commissie 100 euro of hoger is.

Bedankt zover, verder advies is zeer welkom.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:35

nelizmastr

Goed wies kapot

Het gaat “maar” om enkele honderden euro’s dus? Kan voor een privé persoon veel zijn, maar als je ervoor moet procederen is het kleingeld en eigenlijk al kansloos.

Als de BV klapt of is geklapt dan sta je zoals gezegd achteraan in de rij van schuldeisers. Als zij al het geld al uit de BV hebben gehaald krijg je precies €0. Je kunt beter stoppen en elders affiliate worden lijkt me.

Bel je jurist en kijk of je er iets van kunt maken. Stuur een aangetekende brief, ingebrekestelling etc. en wacht af of er reactie komt.

Als ik op hun kvk nummer google kom ik een zee(wolde) aan andere usenet domeinen en verschillende holdings en vastgoed geneuzel tegen, dus het is een of andere investeringsmaatschappij die de boel in portefeuille lijkt te hebben.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:38
In principe is het publieke info, maar ik zal het even in membertags zetten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Uit je verhaal kan ik snappen dat je graag contact op wilt nemen met deze partij, maar ons forum is daarvoor niet het juiste platform. Hierbij ga ik je topic dan ook sluiten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.