• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:48

Ghoulli

Snapt er niks van.

Topicstarter
Beste allen,
Recentelijk heb ik een Thinkpad P14s Gen2 aangekocht om hier een projectlaptop van te maken. Het is hierbij de bedoeling dat ik zelf de LCD wil vervangen voor een hoogwaardiger type. Momenteel gebruikt het een 30pin edp connector van het moederbord naar het scherm, het is namelijk geen touchscreen scherm. Ik heb al een 40pin edp connector laten aanrukken vanuit China.

Ik heb ondertussen al uitgezocht dat er een optie van fabriek was voor een 4k scherm met 60hz. Dit is op een 14 inch display, in mijn optiek, best wel overkill. Ik zou graag een 1440p (of 1080) met 120hz willen. Deze zijn niet als upgrade optie gegeven vanuit de fabriek. Ik kan het 4k scherm niet meer als FRU bestellen via de Lenovo website.
  • Heeft iemand ervaring met het vervangen van een LCD voor een soort wat niet origineel thuishoort in die laptop?
  • Kan een 30pin edp connector op een moederbord simpelweg plug-and-play gewisseld worden voor een 40pin variant?
Software support ben ik niet bepaald bang voor, aangezien ik er toch Linux op draai.

Graag hoor ik van jullie of jullie ervaring hebben met een soortgelijke usecase of het upgraden van een 30pin naar een 40pin edp kabel + lcd.