== Matrox + goeie breedbeeld TV ==

Pagina: 1
Acties:

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Wat is, kwalitatief gezien, de beste manier om een Matrox G550 en een Philips breedbeeld tv met elkaar te verbinden?!...
Ik hoor allerlei dingen voorbij komen... SVHS, RGB... en ik wilde nu wel eens weten hoe het precies zit...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SVHS.
je kan met een martox niets anders

Verwijderd

moved V&B >> AVH

Verwijderd

is RGB normaal niet beter?

Verwijderd

Volgens mij is SVHS de beste methode om het signaal over te brengen.
(Matrox kan het trouwens ook dmv RGB)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Als ik het wel heb is de 550 meer geschikt voor dual monitoring. Minder voor monitor en TV. Niet voor niets ontbreekt de DVDmax functie.

Dan kun je natuurlijk wel de 550 eTV nemen, maar die is wel erg aan de prijs.

Ik zou en Matrox G450 nemen. (Wel de 32MB) Die geeft schitterend beeld op twee willekeurige schermen, dus ook op TV.

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

RGB geeft de beste kwaliteit, daarna S-Video input en daarna Y/Composite input..

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• jxjcs
Minder geschikt voor TV???
DVDMax ontbreekt?!?!..... dacht het niet hoor! :?

• jxjcs
Maar de vraag is eigenlijk......
Hoe kan ik mijn G550 via RGB om mijn tv aan sluiten?!
Moet ik dan zelf een kabel maken (heb ik wel eens gelezen)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 22:13 schreef jxjcs het volgende:
Minder geschikt voor TV???
DVDMax ontbreekt?!?!..... dacht het niet hoor! :?
Had ik gehoord, dat de 550 meer voor twee monitoren geschikt is ipv monitor + TV.

Scuzzi dat ik er naast zat. Ook bij Mycom hoorde ik dit verhaal. Meestal zijn ze behoorlijk op de hoogte.

Het schijnt trouwens ook de reden te zijn dat er niet van die TV kabeltjes bijgeleverd worden. :?

Anyway, de 450 werkt in elk geval prima met TV. :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 22:15 schreef jxjcs het volgende:
Maar de vraag is eigenlijk......
Hoe kan ik mijn G550 via RGB om mijn tv aan sluiten?!
Moet ik dan zelf een kabel maken (heb ik wel eens gelezen)
Bij de 450 wordt een verloopje meegeleverd die van de tweede kop naar twee draadjes gaat; een composiet en een Svideo connector. Een van die twee moet je naar je scart in van je TV of video steken. Dat kan bijvoorbeeld via een tulp(composiet) verlengsnoertje.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Hoe tvout verhaal zit bij 550 weet ik niet.

Heb zelf de G450eTV (tv dinges erbij in)

RGB kan bij mijn weten niet, tvout isser in SVHS en composite smaken.

Wordt dus SVHS, da's hoogste kwaliteit.
RGB heeft ie wel, als in monitorkabel, alleen dan kom je met refreshrates enz in de knup. Voor TVout is svhs en composite de enige oplossing.

• DJSmiley
Op donderdag 20 september 2001 23:03 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Bij de 450 wordt een verloopje meegeleverd die van de tweede kop naar twee draadjes gaat; een composiet en een Svideo connector. Een van die twee moet je naar je scart in van je TV of video steken. Dat kan bijvoorbeeld via een tulp(composiet) verlengsnoertje.
Ja, en dan heb je dus een COMPOSITE signaal |:( (Dus geen RGB)
Kan je nog beter de svhs aansluiting pakken..

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 20 september 2001 23:06 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ja, en dan heb je dus een COMPOSITE signaal |:( (Dus geen RGB)
Kan je nog beter de svhs aansluiting pakken..
Nou en!?!?

Het ziet er op een TV beeldbuis prima uit hoor; TV is veel minder nauwkeurig dan een monitor.

• Nicap
  • Laatst online: 20:32

Nicap

Tsssk....

Voor degene die zelf een RGB-kabeltje wil maken voor z'n G400/450/550, hieronder staan de schema's.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hverbij/rgb.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hverbij/rgb1.gif

Je kunt hem volgens beide schema's doen.

Ik raad echter aan om het volgens de bovenste te doen. Werkt hij dan niet goed, kun je gewoon het extra draadje doorknippen. Als dat gebeurd is moet hij werken. Dat draadje zit er omdat op sommige oude tv's de signalen anders gaan ofzo.

• DJSmiley
Op donderdag 20 september 2001 23:09 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Nou en!?!?

Het ziet er op een TV beeldbuis prima uit hoor; TV is veel minder nauwkeurig dan een monitor.
Ja, ik zelf vind composite ook ok.. Maar de vraag was, wat is nou t BESTe... naja, da's RGB.. en daar ging 't ff om :)

Daarna SVHS, en dan pas composite. (Wat niet zegt dat dat dan ook meteen kut is)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op donderdag 20 september 2001 23:22 schreef Nicap het volgende:
Voor degene die zelf een RGB-kabeltje wil maken voor z'n G400/450/550, hieronder staan de schema's.

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kunt hem volgens beide schema's doen. Ik raad echter aan om
om .... ? :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

hallo, jij bent snel. Ik zit te kloten met die plaatjes. heb net adsl en zit bij xs4all. Heb de plaatjes geupload naar de ftp, en heb ik service centre mijn url "zichtbaar" gemaakt, maar krijg niks te zien.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

nou, ja/. lukt me ff niet.
Degene die een schema wil voor een RGB kabel voor je G400/450/550, moet maar ff mailen. hverbij@xs4all.nl
Je krijgt dan 2 schema's. Of iemand moet me ff willen helpen. Heb nu m'n www adres zichtbaar gemaakt. Hioj zegt ook dat er 2 files in staan(die schema's), maar als ik het adres intik krijg ik niks te zien.

Wat doe ik verkeerd

Hmm, dom van me, ik was de ~ vergeten |:(

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

SVHS heeft het voordeel dat je ook bij lange kabels een goed signaal houd, zonder dat je een brede kabelgoot moet gaan leggen.
Ik heb vanaf mijn G400 een 20 meter lange SVHS kabel lopen en krijg een perfect beeld op mijn TV.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nicap, je hebt een naaiend netjes schemaatje gemaakt. Mijn compliments!

Blij dat die van die lui van Matrox al een kabeltje heb gekregen. :) Anders was dit zekers en soldeerprojectje geworden!

• jxjcs
Kun je die RGB-kabeltjes niet ergens kopen?????,...... want ik snap er niet echt veel van.... :? :?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb die schemaatjes niet zelf gemaakt hoor. Rechtsonder staan de credits.

Je kunt ze denk ik niet kopen omdat het geen standaard is. Je moet namelijk pin 12 met pin 15 kortsluiten, anders weet de Matroxkaart niet dat ie moet outputten. Zo'n kabel is dus niet te koop, behalve bij matrox zelf, maar dan betaal je veel meer. Zelf maken is goedkoper en je hebt het voordeel dat je een langere kabel kunt gebruiken. Ik denk dat die matroxkabel niet al te lang is. Als je tv dus 10 meter verderop staat heb je daar ook niet veel aan.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ga gewoon voor de s-video (svhs) kabel!
Makkelijk, goedkoop en heel goed beeld.

Heb zelf een Matrox G450 dual head en m'n divxjes lijken nu zelfs nog mooier op m'n TV dan op m'n Iiyama 19"! :)

DVDMax optie roelt ook heftig! >:)

Gewoon clone aanzetten met ALT-X ofzo... divx afspelen en DVDMax doet de rest! :z

• jxjcs
Hoe lang kan/mag zo een SVHS kabel eigenlijk zijn?! }:O

• Victorio
Standaard zijn ze 10 meter.
Maar als je er zelf een maakt of een laat maken bij een electro zaakje (kost iets van fl. 50,- dan denk ik) kan je best tot 20 meter gaan. Maar hoe korter hoe beter.

http://www.xs4all.nl/~victorio/divxmenia.htm

Hier staat een verslagje van mijn s-video avontuur. :)

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 13:42
Maare.. je tv moet wel Svideo ondersteunen natuurlijk. Alleen echt nieuwe tv;s (breedbeeld enzo) doen dat toch maar ? maar gezien het DVD max (wat de zwarte balken weghaald) heeft iedereen een recente breedbeeld ? Of snap ik er weer niets van...

happy 2023 !

• Victorio
s-video kan je ook gebruiken als je een scart ingang hebt, en dat hebben ook tv's van 10 jaar oud.
dan moet je gewoon een s-video/scart kabel kopen.

DVDMax herkent DVD's en DivX films en gooit op de ene VGA poort de film eruit (fullscreen) en op de andere gewoon je desktop zodat je verder kunt werken terwijl je op je tv de film ziet.

DVDMax haalt niet de balken weg, maar laat de film gewoon fullscreen zien. dus als je gewone tv hebt zie je niet breedbeeld. :+

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook zo'n RGB kabel gemaakt die verbonden is met een Sony KV-28WF3... Beter beeld krijg je niet! Ik denk dat het schema ook voor een G550 werkt, aangezien het met een G450 ook werkt. Hier een pic :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/g400maxrgb.jpg

Ik heb dus een oude 3DFX doorluskabel in tweeen gehakt en 5 meter SCART kabel gehaald en daar 1 stekker van af geknipt. Dit alles doorverbonden volgens het schema. De connector midden boven is aangesloten op het audio signaal wat m'n TV uitstuurt, deze kan DMV een verloop je (3,5 MM jack -> Molex) in m'n geluidskaart (gebruik het nooit aangezien VCR via versterker op line-in kan). Het gele kabeltje is een 12V lijntje, wat met een schakelaar voorop m'n PC verbonden is. Hiermee kan ik m'n TV op SCART zetten zonder een AB te zoeken ;) Het bosje kabel wat er bij gebonden zit is voor de audio, er zitten twee tulp pluggen aan die in de tape-out van m'n versterker zitten...

Concrete Loop Watercooling

• Victorio
OK ok... leuk gedaan dude. :9

Beter beeld en geluid kan idd niet. :P
Maar ik hou het gewoon op standaard s-video en stereo kabels. Voor de niet-knutselfreaks het makkelijkst in mijn opzicht... 8-)

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 08:27
Op donderdag 20 september 2001 21:16 schreef gpex het volgende:
RGB geeft de beste kwaliteit, daarna S-Video input en daarna Y/Composite input..
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar: S-video = Y/C.

(component>)RGB>s-video>composite d8 ik

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op donderdag 20 september 2001 23:22 schreef Nicap het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kunt hem volgens beide schema's doen.

Ik raad echter aan om het volgens de bovenste te doen. Werkt hij dan niet goed, kun je gewoon het extra draadje doorknippen. Als dat gebeurd is moet hij werken. Dat draadje zit er omdat op sommige oude tv's de signalen anders gaan ofzo.
Dit werkt dus alleen bij de Matrox kaarten? En het is dus geen algemene VGA --> Scart verloop?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Als het voor andere kaarten was het ik dat er wel bijgezet.
Het is dus Matrox-only.

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op maandag 24 september 2001 20:33 schreef Nicap het volgende:
Als het voor andere kaarten was het ik dat er wel bijgezet.
Het is dus Matrox-only.
ok, tnx -- Ik wilde het gewoon even 100% zeker weten :)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

No problem

• jxjcs
Is het mogelijk om alleen mijn computer naar beneden te sjouwen en naast de tv te zetten?.... dus dat ik mijn zware monitor niet als primair beeldscherm aan hoef te sluiten? (i.c.m. Matrox DualHead)
Pagina: 1