Goedendag, ik ben bezig met het dak van mijn overkapping. De constructie wordt als volgt (van onder naar boven):
- Dakbeschot
- Dampdichte folie
- PIR-platen
- Damp-open folie
- Tengels + panlatten
- Dakpannen
De PIR-platen komen tegen een afschuifregel die net zo hoog is als de PIR-platen. Daar bovenop komt dan dus de damp-open folie en dan de tengels + panlatten en dakvoet combi-profiel. Het dakvoet combi-profiel hoort bovenop de onderste panlat te komen en mond dan uit in de dakgoot.
Hoe ga ik om met de onderste rand van de damp-open folie? Als ik die afsnij op de afschuifregel, dan zal eventueel water toch altijd over de afschuifregel lopen en niet in de dakgoot terecht komen? Of is dit zo weinig dat dit prima verwaarloosbaar is?
Hoe wordt dit doorgaans in professionele projecten afgewerkt?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Kasper
- Dakbeschot
- Dampdichte folie
- PIR-platen
- Damp-open folie
- Tengels + panlatten
- Dakpannen
De PIR-platen komen tegen een afschuifregel die net zo hoog is als de PIR-platen. Daar bovenop komt dan dus de damp-open folie en dan de tengels + panlatten en dakvoet combi-profiel. Het dakvoet combi-profiel hoort bovenop de onderste panlat te komen en mond dan uit in de dakgoot.
Hoe ga ik om met de onderste rand van de damp-open folie? Als ik die afsnij op de afschuifregel, dan zal eventueel water toch altijd over de afschuifregel lopen en niet in de dakgoot terecht komen? Of is dit zo weinig dat dit prima verwaarloosbaar is?
Hoe wordt dit doorgaans in professionele projecten afgewerkt?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Kasper
/f/image/n7CCSW9l652lEwTfc09Slx5A.png?f=fotoalbum_large)