Wij hebben ons glas laten vervangen ( was kapot, niet meer te repareren).
Dit was HR++ glas. Sgh Therm, 33.1 - 15Ar.
Op dat glas gaf/geeft van binnenuit gezien, bij de 'vlam proef' het 3e vlammetje een afwijkende kleur.
Bij het nieuwe glas dat geplaatst is ( unistar safe vsg 33.1 low e-top(zegt me niks)) - andere fabrikant - (prestaties zouden minimaal gelijk zijn) kleurt het 2e vlammetje.
Nu is de vraag, wat betekent dit en wat is de impact?
:strip_exif()/f/image/vRLM2dUh6OgTyoKU6CBljzv7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zegt google. Maar houdt mijn nieuwe glas warmte nu minder goed binnen? Houdt het nieuwe glas de zon meer buiten? Zit er een verschil in u waarde?
Edit:
Volgens mij lees ik hem verkeerd.
2e vlammetje ( van binnen uit ) is warmteisolerend en 3e vlammetje is zonwerend?
Dit was HR++ glas. Sgh Therm, 33.1 - 15Ar.
Op dat glas gaf/geeft van binnenuit gezien, bij de 'vlam proef' het 3e vlammetje een afwijkende kleur.
Bij het nieuwe glas dat geplaatst is ( unistar safe vsg 33.1 low e-top(zegt me niks)) - andere fabrikant - (prestaties zouden minimaal gelijk zijn) kleurt het 2e vlammetje.
Nu is de vraag, wat betekent dit en wat is de impact?
:strip_exif()/f/image/vRLM2dUh6OgTyoKU6CBljzv7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zegt google. Maar houdt mijn nieuwe glas warmte nu minder goed binnen? Houdt het nieuwe glas de zon meer buiten? Zit er een verschil in u waarde?
Edit:
Volgens mij lees ik hem verkeerd.
2e vlammetje ( van binnen uit ) is warmteisolerend en 3e vlammetje is zonwerend?
[ Voor 19% gewijzigd door Draakje5 op 13-04-2026 20:47 ]
:strip_exif()/f/image/0i0ifDZPvLVfhTTJThGJTZNG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yLDbAQgRryQIL3rGFU0YbR3o.jpg?f=fotoalbum_large)