Toon posts:

toch een Athlon...

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerst berichtje op deze forums. Hebben tot nu toe erg geholpen als ik ze las.
ja ik wilde toch ff "een hoe vind je dit systeem"-vraag plaatsen. Ik ben er een tijd bezig meegeweest... Ik laat hem als het allemaal goed loopt morgen inelkaar zetten.
Processor: AMD Athlon 1.4 ghz.
Mainboard: MSI K7T 266
Harddisk : IMB 40 Gb./7200 rpm.
Memory : 256 Mb. DDR. Dimm
Videok. : GForce 3/64 mb. DDR :9~
Sound : On Board
CD-Rom : Acer 56X
DVD : LG 16X
CD-Writer: Acer 16X10X40
Netwerk : 3Com 9050
Monitor : Iiyama VM 408 *D

Dit alles voor het bedrag van 5173 gulden.
Oke, waarom... voornamelijk games en films (Dvix/DVD).
Ik wil die Gforce hebben om een of andere reden. Naja er is wel een reden. Ik koop deze pc via zo'n pc-prive project. Betaal je de PC van je Bruto inkomen. Dit mag voor 5000 gulden eens in de 3 jaar. Ik wil dus een systeem dat ff voortkan. Ja, de GForce is een beetje te, maar niet in de nabije toekomst. Anders wordt dat een goeie GTS. Ook niks mis mee. Ik vind alleen die foefjes van die Gforce3 erg leuk.
Ik weet dat dit weer eens het zoveelste bekijk-dit-systeem-stukje is, maar aangezien het om behoorlijk wat geld gaat (ik betaal uiteindelijk 2500 gulden), wilde ik het graag zeker weten. Alle reacties zijn welkom. Zeer welkom zelfs.
Alvast bedankt.

ps. over die Athlon. Ik kwam er echt niet uit. Of die, of een P4. Ik ben uiteindelijk toch over de streep getrokken door het extra reken-vermogen (vooral grafish) van de AMD. Ook het feit dat de Athlon breder te werk gaat is een pre.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 11:37
Leuke Pc absoluut , maar als je hem vooral voor films wil gebruiken waarom dan in Godsnaam On board sound ???

Neem dan wat fatsoenlijks , en koop een creative labs player kaartje met 5.1 !

maar je moet het zelf weten natuurlijk ;)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:25 schreef KunDun het volgende:
Leuke Pc absoluut , maar als je hem vooral voor films wil gebruiken waarom dan in Godsnaam On board sound ???

Neem dan wat fatsoenlijks , en koop een creative labs player kaartje met 5.1 !

maar je moet het zelf weten natuurlijk ;)
faq

Verwijderd

laat dat 5.1 kaartje nu nog maar 100 gulden kosten bij informatique........... heb jij ff geluk..........
oh ja de link is www.informatique.nl (oh ja ik werk er niet of zo maar ik wou alleen ff behulp zijn dus niet gelijk gaan zeuren)

succes

llama

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 11:37
Op donderdag 20 september 2001 19:26 schreef wizzardrobbie het volgende:

faq
En Dan :?

Mag je nu ook al geen advies meer geven ??

Verwijderd

Topicstarter
hehehe mij hoor je niet zeuren. Oke, thx for the url. Ik heb net via icq een gesprek met iemand over geluid. Tja, die kan ik makkelijk er later inplempen. Films, ja, toch meer games. Ik hem zelf nu een slechte hifi dus ik dacht dat het zonde zo zijn. Mmm ik zal eens kijken. Thx

Verwijderd

Koop er ook even een hele vette voeding bij...
een normale 300watt voeding trekt dit vaak niet..

Verwijderd

Videok. : GForce 3/64 mb. DDR
Monitor : Iiyama VM 408
En dat voor 2500 piekies, you lucky bastard >:)
En die geluidskaart dat komt nog wel neem ik aan :)
Daar kom jezelf wel achter :)

Ik zeg hhhmmm :9

Verwijderd

Topicstarter
yups :) ben zelf ook erg blij (heb hem nog niet, maar moet geen probleem worden). Ik heb nog nooit een echte high-end gekocht (mmm ik weet niet meer of onze XT uit 1987 toen high-end was, hij was wel vet ;) ). Wel steeds meer opgeklommen de afgelopen jaren...

Verwijderd

XT uit 1987
Heej, die had ik ook :)
Wel steeds meer opgeklommen de afgelopen jaren...
Dat mag ik wel hopen, ja :) :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
Waarom koop je een CD-ROM-speler, een DVD-speler en een CD-writer?

Verwijderd

ik heb een klein vraagje over je systeem?
welke kast en welke voeding ga je er in stoppen?
ik hoop toch wel eentje die minstes 350 watt is en van een goed merk(enermax)of iets met een naam erop,heb n.l.ook z'n systeem met oem kast en voeding van 35o watt en de temp liep telkens op naar +/- 65 gr bij een film kijken en dat is toch veel te hoog en heb daarom ook een andere kast+voeding gekocht en nu komt temp niet hoger dan 46 gr full load.

greetz marsyl

Verwijderd

Topicstarter
thx, Ik zal er rekening mee houden :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 20 september 2001 19:29 schreef llama het volgende:
laat dat 5.1 kaartje nu nog maar 100 gulden kosten bij informatique........... heb jij ff geluk..........
oh ja de link is www.informatique.nl (oh ja ik werk er niet of zo maar ik wou alleen ff behulp zijn dus niet gelijk gaan zeuren)

succes

llama
99 piek bij xenon.nl hier in Enschede...en ook daar werk ik niet ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:57
Welkom bij de club.
Waar laat je hem assembleren ? |

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 20 september 2001 19:21 schreef Silvenstream het volgende:
Eerst berichtje op deze forums. Hebben tot nu toe erg geholpen als ik ze las.
ja ik wilde toch ff "een hoe vind je dit systeem"-vraag plaatsen. Ik ben er een tijd bezig meegeweest... Ik laat hem als het allemaal goed loopt morgen inelkaar zetten.
ja prima, heb ik ook :P
heb ik in eerste instantie in mn nieuwe bak gehad (3 weken geleden gekocht) boel liep nogal vaak vast en ook de USB werkt niet naar behoren. Mijn tip: Epox 8K7A...snelste AMD760, rete-stabiel en zeer goed overclockbaar...
ik zou gaan voor de IBM... :)
Toch mijn keus!
ja als je de MSI houdt is dit prima...
ga je voor de epox die ik aanraadde, dan kun je beter 1 reepje 512 MB DDR nemen...zitten namelijk maar 2 geheugenbanken in...maar in de toekomst nog een keer 512 MB erbij en je zit op de Gig. (lijkt me genoeg :))
Videok. : GForce 3/64 mb. DDR :9~
jah...had ik ook genomen als je toch maar 50% betaald...
ik ben gegaan voor een GTSje...ook prima waar voor je geld...GF3 van dik 1000 piek was me te duur...
hmm...bedenkelijk :7
volgt de raad...neem een SB Live 5.1 met een setje boxen DTT2200 (zo'n 250 piek)
wrom in hemelensnaam een cd-rom en dvd???
je voeding zal t zwaar krijgen :)
nee...cd-rom schrappen!
goh..alweer mijn keus
heb testen vergeleken... LG16x10x40 was t beste (en volgens mij ook nog iets goedkoper)
en tis toch leuk om een dvd en fikker van t zelfde merk te hebben >:)
ach..big deal
ken ik zo niet uit mn hoofd...zal wel een leuke zijn :)

dusss...hoop dat je er iets aan hebt...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

en oja..nu ik toch aardig aan het doen ben, raad ik je meteen een goeie kast aan... (niet onbelangrijk een goede kast) --> aopen HQ-45 met 300W. voeding....prima kast voor t geld

en nee...je hoeft me niet te bedanken!
heb liever geld! ;)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Videok. : GForce 3/64 mb. DDR
Als hd zou ik geen IBM meer nemen, vanwege het hoge uitvalpercentage. Ik heb er zelf ook 1, hardstikke goed en snel ding, maar een beetje vervelend alstie het begeeft. Als je me niet geloofd gebruik dan de search maar eens en zoek op IBM.

Zoals al een paar anderen opgemerkt hebben, waarom in godsnaam een dvd en een cdromspeler? Als DVD zou ik een Pioneer nemen.

En als writer zou ik een 24x van Plextor of Liteon nemen.

En koop een fatsoenlijke geluidskaart.

Het kost je relatief geen kont, dus besteed je geld verstandig en koop alleen A-brands !!

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal aanpassingen.
Videok. : GForce 2 GTS (zie commentaar)
Sound : SB Live! 5.1
Monitor : Iiyama ben ff het type kwijt, maar nog beter :7

Die gforce 3 is supertje, maar er is nog niet echt iets dat ervan gebruikt maakt EN over 1 a 2 maanden mag ik gts ter KOOPPRIJS a la nu inleveren en er een Gforce3 tegen de dan geldende prijs inzetten B-)

Toch een beter beeldscherm zodat die later optimaal is voor de Gforce 3 en de GTS nu beter aan kan. Als ik de verhalen mag geloven is dit op beeldscherm gebied de creme de la creme.

De mensen die hem inelkaar zetten weten wat ze doen. Koop al jaren bij ze. Er gaat een goede voeding in (veel suggesties hierover gehad. Volgens de mensen daar nemen mensen de snel een te hoge voeding, wat je systeem onstabiel maakt. Er zit namelijk een switch voeding ipv. linear zoals bij oa. versterkers. Die switch gaat moeilijk doen als hij niet optimaal werkt aangezien er wel eelco's inzitten maar geen echte transformator. Met deze specs. zetten ze er een voeding in die voldoende is maar geen overkill zodat het systeem onstabiel wordt.

Er komt een goede cooling in, die niet alleen ventileerd maar ook warmte afvoerd (ipv de warmte alleen maar sneller over de processor blaast).

Ja, ik heb toch voor SB Live! gekozen (hehe ben een tijd geluidsman bij TV geweest, dus ik weet hoe ondergewaardeerd geluid vaak is).

Waarom drie drives... tja. de een zegt dit de ander dat. Een DVD speler schijnt onstabieler te zijn dan een cdrom speler als het om het afspelen van cdroms gaat. Dit kan bij copieren voor problemen zorgen. Dit heeft te maken met de manier van lezen. De DVD moet normaal veel meer data tot zich kunnen nemen, daarvoor is de lens schuin geplaats en heeft een andere manier van bewegen dan de cdrom speler. CDromspeler kost echt een appel en een ei en met de koeling en voeding zit het wel goed. Ik verlies er niks op, dus waarom niet.

Acer spelers schijnen het minst voor problemen te zorgen. Mercedes onder de drives.

Ik ben echt benieuwd.... zeker naar dat beeldscherm hehe. Nu heb ik alleen nog een leuk box setje nodig.

En de OS... ik las de FAQ, maar ik weet niet of er veel veranderd is in de tussentijd. Voornamelijk games (online, dus zo stabiel mogelijk). Ik dacht aan 98 SE (heel mischien ME want die schijnt sterk verbeterd te zijn :? ) en dan dual boot met win2k of mischien XP. Nog suggesties?

Bedankt voor alle input, heeft veel geholpen. Ben erg overtuigd van deze configuratie. Als er dingen zijn die ik vergeten ben of je bent het oneens met het bovengenoemde sta ik geheel open voor suggesties aangezien ik dinsdag de order ga doorvoeren.
Cheers!!! :)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:44 gebruikte Silvenstream het woord inplempen:

hehehe mij hoor je niet zeuren. Oke, thx for the url. Ik heb net via icq een gesprek met iemand over geluid. Tja, die kan ik makkelijk er later inplempen. Films, ja, toch meer games. Ik hem zelf nu een slechte hifi dus ik dacht dat het zonde zo zijn. Mmm ik zal eens kijken. Thx
wtf is inplempen?!?

Verwijderd

Topicstarter
Oja bijna vergeten, waarom geen Plextor writer. Tja de Rolls Royce schijnt veel problemen te veroorzaken. Die worden veel vaker teruggestuurd dan de Acers (verschillende bronnen). 24X heb ik nie zoveel aan. Te hoge snelheid is slecht voor het copy. Ja, ik weet het digitale copy. In de praktijk blijkt het toch anders te werken. Het schijnt zelfs volgens geluidexperts beter te zijn audio cd's niet sneller te branden dan dual anders wordt het geluid beduidend minder. Alsof er een film overheen komt. Sorry, geen goede waarom en hoezo, maar dat schijnt in de praktijk zo te werken. (dit heb ik overigens van iemand die ook werkzaam is in de geluidindustrie en ook hobbied bij concerten als geluidsman (hehe hij zei dat het kicke vond om bv. een drummer te versterken. 24 microphones mee en gaan hehe oops heel erg ot ;) ).
Ik hoop dat ik nie weer wat vergeet, oja dit bericht was PS hehe

Verwijderd

Topicstarter
Inplempen.... euh inflatsen
Ik plemp in
Jij plempt in
Hij plempt in
Wij plempen in
Zij plempen in
Ik heb ingeplemt
Ik ga implempen
Ik zou implempen
Ik had kunnen implempen
Plemp in!
Sorry, ik gebruik vaak raar taalgebruik.

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 16:55 schreef Silvenstream het volgende:
Inplempen.... euh inflatsen
Ik plemp in
Jij plempt in
Hij plempt in
Wij plempen in
Zij plempen in
Ik heb ingeplemt
Ik ga implempen
Ik zou implempen
Ik had kunnen implempen
Plemp in!
Sorry, ik gebruik vaak raar taalgebruik.
Mijn reactie doet je waarschijnlijk anders denken maar ik begin het een steeds beter woord te vinden en het zal in mijn dagelijks leven ook nog vrij vaak de revue passeren

Verwijderd

Waarom "plemp" ;) je er geen 512 mb ddr ram in?

Verwijderd

Topicstarter
hehehe goeie vraag... geld op hehe |:(

Verwijderd

Topicstarter
hehehehe leve het nederlands. Je kan er zo creatief mee omgaan als je wild. Heel erg Gunzjy (laat maar, een vaag woord en weet niet echt meer waar het vandaan kwam).

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 21 september 2001 16:47 schreef Silvenstream het volgende:
Een aantal aanpassingen.
Videok. : GForce 2 GTS (zie commentaar)
Sound : SB Live! 5.1
Monitor : Iiyama ben ff het type kwijt, maar nog beter :7

Waarom drie drives... tja. de een zegt dit de ander dat. Een DVD speler schijnt onstabieler te zijn dan een cdrom speler als het om het afspelen van cdroms gaat.
oh..nooit van gehoord...zou best kunnen
maar geloof me...48 speed is meer dan genoeg ;)
Ik ben echt benieuwd.... zeker naar dat beeldscherm hehe. Nu heb ik alleen nog een leuk box setje nodig.
zoals ik zei...Creative DTT2200...i.c.m de SB 5.1 een genot voor je oren (dolby blahblah..)
En de OS... ik las de FAQ, maar ik weet niet of er veel veranderd is in de tussentijd. Voornamelijk games (online, dus zo stabiel mogelijk). Ik dacht aan 98 SE (heel mischien ME want die schijnt sterk verbeterd te zijn :? ) en dan dual boot met win2k of mischien XP. Nog suggesties?
win xp is het stabielst..voor hoever microsoft stabiel kan zijn...
ok..de framerates bij spellen zijn 3 a 4 frames minder, maar wie blaat daar nu over? }:O
Bedankt voor alle input, heeft veel geholpen. Ben erg overtuigd van deze configuratie. Als er dingen zijn die ik vergeten ben of je bent het oneens met het bovengenoemde sta ik geheel open voor suggesties aangezien ik dinsdag de order ga doorvoeren.
Cheers!!! :)
graag gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik betaal niet meer voor die 56X
Eerst zou er een 52X inzitten, maar ineens zei die verkoper dat het zowieso 56X wordt hehe zelfde prijs, geen 52X instock zeker. *D
Pagina: 1