Ultra-Wideband (UWB) indicatie mist bij heel veel modellen

Pagina: 1
Acties:

• Kuretsu
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:09
Voor een toekomstige auto-aankoop die een phone key dmv. UWB ondersteund zocht ik naar modellen met UWB. Ik merkte op dat een groot aantal modellen deze UWB indicatie niet hebben, terwijl ze dit wel ondersteunen.

Ik weet niet hoe die specs bepaald worden en snap dat er weleens wat gemist wordt, maar ik vind deze lijst wel heel erg groot. Nu merk ik het toevallig op omdat ik heel erg gericht aan het zoeken was, maar ik vraag me nu wel oprecht af welke producten mensen nog meer hebben 'gemist' omdat de filters ze niet afvingen door missende specificaties.

Dit is wel een platform dat door zo'n beetje heel (enigszins technisch kundig) Nederland en Belgie gebruikt wordt voor het vinden van (de goedkoopste) specifieke producten. Vind dit wel heftig, check de enorme lijst hieronder!

Het meest schrijnende voorbeeld is de hele iPhone 17-serie, maar ook:
  • iPhone Air
  • Motorola Razr 60 Ultra
  • Xiaomi Mix Flip
  • Huawei Mate XT
  • Motorola Edge 50 Ultra
  • Galaxy Z TriFold
  • Xiaomi 17 Serie
  • Apple Watch (generatie 6-9, gek genoeg staat het bij 10 en 11 dan weer wel)
  • Apple Watch Ultra (generatie 1-2, gek genoeg staat het bij 3 dan weer wel)
  • Pixel Watch 4 (gek genoeg staat het bij de oudere(!) generatie 3 dan weer wel)
  • Homepod Mini
  • Homepod (2e generatie)
  • Airtag (generatie 1 en 2, extra vreemd want accurate locatiebepaling via UWB is juist de gimmick van dit ding)
  • Airpods pro (generatie 2 (lightning), 2 (usb-c) en 3, ook vreemd want de Find My functie via UWB was ook een groot deel van het verkooppraatje)
  • Galaxy SmartTag (generatie 1 en 2)
  • Galaxy Buds2 Pro
  • Blackview BV8900 Pro
Apart: Bij de Motorola Moto Tag (zelfde functie als de airtag) staat het dan weer wel, maar is het afgekort met UWV??

Gebaseerd op: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UWB-enabled_mobile_devices en Google searches ter bevestiging.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Daarvoor moet je voor al deze producten in de Pricewatch een verzoek doen om de gegevens aan te laten passen. Helaas is dat geen leuk werkje omdat de Pricewatch vervelend navigeert, maar hier een stappenplan:

1. Ga naar het product in de pricewatch, bijvoorbeeld: uitvoering: Motorola Edge 50 Ultra Beige, Oranje
2. Druk op 'bekijk alle specificaties'
3. Scroll helemaal naar onderen in de slide-in
4. Druk op Verbeter productgegevens
5. Druk op de knop specificaties
6. Scroll naar kopje 'Locatiebepaling' en vink 'UWB' aan.
7. Scroll naar onderen en druk op Versturen
8. Herhaal dit voor alle producten die je wilt verbeteren.. succes :+

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Kuretsu
Excuus? Ik neem aan dat Tweakers dit gewoon moet corrigeren?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik denk inderdaad dat @Glaanie dat prima zou moeten kunnen corrigeren, zonder dat je het per product aangeeft.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Kuretsu Dank voor de lijst, ik ga er morgen even doorheen :)

• Kuretsu
Ah top! Dat zou een mooie meerwaarde zijn voor de Pricewatch. (een kloppende lijst)
Bijvoorbeeld gsmarena heeft deze indicatie wel op de spec sheets maar niet als filter.

Ik denk ook gezien het feit dat dit steeds meer een feature wordt bij elektrische auto's, en er ook sinds de gascrisis een grotere run op dit soort autos is zulk soort specs steeds belangrijker gaan worden in de toekomst, dus handig om er bovenop te zitten. Huidige situatie geeft de indruk dat je vast zit aan Apple, Google of Samsung voor deze functionaliteit maar dat hoeft dus helemaal niet per se.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Kuretsu Ik ben je lijst even doorgelopen en heb de specs aangevuld. In het geval van smartphones hadden we daar al een vinkje voor, via het filter Locatiebepaling kan je kan kiezen voor Ultra Wideband (UWB) kan je er ook op filteren.

Bij speakers, oordopjes en locatietags hebben we nog geen aparte specificatie met bijbehorend filter, ik heb het daar voorlopig even als tekst onder de Bijzonderheden gezet. Ik wil later kijken of ik daar ook een 'echte' optie+filter voor UWB kan maken, maar dan staat het nu in ieder geval alvast erbij.

Voor de rest ga ik ook nog op dat dezelfde latere moment kijken of onze dataleverancier deze specificatie ook kent, voor toekomstige producten die via die weg binnenkomen.

Mocht je in de toekomst nog wat tegenkomen, laat het weten :) Kan via dit topic of als je wilt kan je ook een melding doen, zoals hierboven beschreven. Het is dan overigens niet nodig om voor elke vermelding een melding te maken. De meeste producten in deze categorieën zijn namelijk verzamelingen van producten (iPhone 17) en uitvoeringen (opslag en kleur). Bijvoorbeeld bij uitvoering: Apple iPhone 17, 256GB opslag Blauw heb je een dropdown om te kiezen voor een ander model binnen de iPhone 17, dan weet je dat je met een product met meerdere uitvoeringen te maken hebt. Als je daar een melding maakt en bij het Opmerkingen-tekstveld iets zet als "graag deze wijziging voor alle varianten toepassen" zien we dat gauw genoeg. Wij kunnen aan de achterkant namelijk in 1x bij een groep uitvoeringen een specificatie "aanvinken".

• Kuretsu
Goed om te weten dat het ook voor een hele groep producten in 1x kan. Als ik in de toekomst iets dergelijks tegenkom zal ik daar gebruik van maken! Vond deze lijst iets te lang voor m'n drukke week :P

Ik denk dat voor het doeleinde van filteren vooral ook de categorie smartphones het belangrijkst is, want waarschijnlijk zoek je daar dan op omdat je een ander apparaat hebt (tag, auto, etc) waar je je telefoon mee wilt laten werken. Maar kan natuurlijk nooit kwaad om dat labeltje op alle relevante plekken te hebben.
Pagina: 1