Voor een toekomstige auto-aankoop die een phone key dmv. UWB ondersteund zocht ik naar modellen met UWB. Ik merkte op dat een groot aantal modellen deze UWB indicatie niet hebben, terwijl ze dit wel ondersteunen.
Ik weet niet hoe die specs bepaald worden en snap dat er weleens wat gemist wordt, maar ik vind deze lijst wel heel erg groot. Nu merk ik het toevallig op omdat ik heel erg gericht aan het zoeken was, maar ik vraag me nu wel oprecht af welke producten mensen nog meer hebben 'gemist' omdat de filters ze niet afvingen door missende specificaties.
Dit is wel een platform dat door zo'n beetje heel (enigszins technisch kundig) Nederland en Belgie gebruikt wordt voor het vinden van (de goedkoopste) specifieke producten. Vind dit wel heftig, check de enorme lijst hieronder!
Het meest schrijnende voorbeeld is de hele iPhone 17-serie, maar ook:
Gebaseerd op: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UWB-enabled_mobile_devices en Google searches ter bevestiging.
Ik weet niet hoe die specs bepaald worden en snap dat er weleens wat gemist wordt, maar ik vind deze lijst wel heel erg groot. Nu merk ik het toevallig op omdat ik heel erg gericht aan het zoeken was, maar ik vraag me nu wel oprecht af welke producten mensen nog meer hebben 'gemist' omdat de filters ze niet afvingen door missende specificaties.
Dit is wel een platform dat door zo'n beetje heel (enigszins technisch kundig) Nederland en Belgie gebruikt wordt voor het vinden van (de goedkoopste) specifieke producten. Vind dit wel heftig, check de enorme lijst hieronder!
Het meest schrijnende voorbeeld is de hele iPhone 17-serie, maar ook:
- iPhone Air
- Motorola Razr 60 Ultra
- Xiaomi Mix Flip
- Huawei Mate XT
- Motorola Edge 50 Ultra
- Galaxy Z TriFold
- Xiaomi 17 Serie
- Apple Watch (generatie 6-9, gek genoeg staat het bij 10 en 11 dan weer wel)
- Apple Watch Ultra (generatie 1-2, gek genoeg staat het bij 3 dan weer wel)
- Pixel Watch 4 (gek genoeg staat het bij de oudere(!) generatie 3 dan weer wel)
- Homepod Mini
- Homepod (2e generatie)
- Airtag (generatie 1 en 2, extra vreemd want accurate locatiebepaling via UWB is juist de gimmick van dit ding)
- Airpods pro (generatie 2 (lightning), 2 (usb-c) en 3, ook vreemd want de Find My functie via UWB was ook een groot deel van het verkooppraatje)
- Galaxy SmartTag (generatie 1 en 2)
- Galaxy Buds2 Pro
- Blackview BV8900 Pro
Gebaseerd op: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UWB-enabled_mobile_devices en Google searches ter bevestiging.