Netwerk tussen WinXP en 98 <-- erg vaag probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F10®!@n
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een nogal vreemd probleem, waar ik niet uitkom.

De situatie is als volgt (2 computers, crossed cable UTP verbinding):

Server A

Client B
OS Win98 (SE)

Het netwerk werkt in principe goed, machines kunnen elkaar pingen, ICS werkt, NET VIEW in de prompt ook.

Het probleem:
Vanaf Server A kan ik shares niet benaderen. Zelfs de shares op Server A zelf niet.
Ik zie de werkgroep, de computers, de shares, maar zodra ik een share probeer te openen hangt explorer.exe :'(

Wat is er verkeerd? :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

MM dus als ik het goed begrijp kun je wel vanaf de win98 bak op de winXP bak komen, maar niet andersom?

Dat is wel vaag idd, het is meestal andersom.

Wat voor een error krijg je eigenlijk? ( of zie je gewoon niets)
Probeer anders de setup te doen in winXP voor een thuis netwerk ...

• F10®!@n
  • Niet online
Op donderdag 20 september 2001 19:52 schreef Mookai het volgende:
MM dus als ik het goed begrijp kun je wel vanaf de win98 bak op de winXP bak komen, maar niet andersom?
Mja... in principe wel, op de één of andere manier lukt het dan weer niet om vanaf de win98 bak op \\A\WINXP\Documents and Settings\Florian te komen. |:( Maar verder lukt het allemaal aardig.
Dat is wel vaag idd, het is meestal andersom.

Wat voor een error krijg je eigenlijk? ( of zie je gewoon niets)
Probeer anders de setup te doen in winXP voor een thuis netwerk ...
Ik krijg helemaal geen error.... eerst lijkt het alsof 'ie gewoon aan het zoeken is (was van win2k al gewend dat het niet zo snel gaat) maar een tijdje later komt er in de titelbar te staan (Not responding).

Als ik dan via taskmanager explorer afsluit, stopt meteen de hele zooi ermee en moet ik opnieuw inloggen (of rebooten) om weer verder te kunnen.

Netwerksetup heb ik al gedaan, ook al allebei de netwerkadapters gedeïnstalleerd en het NetBUI protocol toegevoegd.

Scheiße! :( Dit is echt niet leuk.

Verwijderd

Dit kan een beetje stom klinken, maar je kan je files wel op sharen zetten bij verkenner, maar onder netwerk opties moetie daar ook staan. Wat ik wel eens heb, is datik het er wel eens opgezet heb, en dat er vervolgens, na wat instellingen te hebben veranderd, datie weer uitstaat (heb ik 2x gehad). Misschien is het wat

• F10®!@n
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 00:23 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:
Dit kan een beetje stom klinken, maar je kan je files wel op sharen zetten bij verkenner, maar onder netwerk opties moetie daar ook staan. Wat ik wel eens heb, is datik het er wel eens opgezet heb, en dat er vervolgens, na wat instellingen te hebben veranderd, datie weer uitstaat (heb ik 2x gehad). Misschien is het wat
Nee, hij staat op filesharing.

Anders zou ik die shares ook niet kunnen zien, lijkt mij.

Verwijderd

Heeft iemand hier al een oplossing voor ? Ik heb namelijk hetzelfde probleem

Owja en ook nog het probleem dat nu ineens na ICS flop van XP geinstalleerd te hebben op 98 compu dat ie compleet freezed.. toen i-net nog nie (2 minuten) werkte op die compu nix aan de hand..

Realtek kaartje 8139

Zelfde probleem noemde nog iemand ergens in een topic maar daar ging het topic verder niet over..

iemand een idee ?

ben nu 3 dagen bezig zonder succes en ben d'r spuuugzat van

edit: owja en nog 2 dagen forums zoeken pppffew

grtz H

Verwijderd

Is je XP bak ook de gateway ?
Is je XP bak voorzien van 1 3COM en 1 Realtek ?
Dit schijnt namelijk HEEL vaak een probleem te zijn.
2 realtek = ok
2 3COM = ok
3COM+realtek = soep.

"microsoft has confirmed this to be a problem... bla bla".

(ps, drivers van fabrikanten gebruiken ipv microsoft xp schijnt ook vaak een oplossing te zijn)

Verwijderd

hier heb ik sinds vandaag ook last van komt ut door die win xp updates :?

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 07:39
ICS of een firewall lijkt mij
ICS sux anyway...
Gebruik gewoon een app als sygate ofzow :)

Smash forehead on keyboard to continue

Verwijderd

In mijn XP compu zit een ECS K7S5A mobo met onboard 100mbit netwerkding. In de 98 compu die realtek 8139 kaart.
Ik ben nu zover dat de 98 compu niet meer freezed als ik de XP compunaam aanklik in verkenner, maar nu geeft ie Access is Denied :?
In control panel -> admin tools -> local security -> local policy -> user right assigment -> access this computer from network -> deze staat op een hele lijst incl. everyone dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me..

In XP compu zie ik de 98 compu wel maar dat duurt een eeuwigheid.. vervolgens kan ik geen map openen (explorer not responding)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 06:24 schreef cErEaL_KS het volgende:
ICS of een firewall lijkt mij
ICS sux anyway...
Gebruik gewoon een app als sygate ofzow :)
Firewall is uit.
ICS is niet meer dan een wizard die een paar netwerkdingen instelt en geen proggie dus dat kan het niet zijn lijkt me.
Dat die 98 compu blijft hangen komt waarschijnlijk door netwerkactiviteit in het algemeen..

PS Probleem dat 98 bevroor als ik xp compunaam aanklikte in verkenner is opgelost door Netbeui te installen van xp cd. maar goed nu dus access is denied..

PS2 Nog iets ping op ip nummer wil wel maar ping op naam niet..

Verwijderd

Update: (jaja de aanhouder wint hoop ik)

Ik kan met de XP compu nu in de 98 compu komen.
Gaat lekker snel etc. dus ok.
Van 98 naar XP krijg ik alleen access is denied nog steeds.
Heb zogenaamde oplossingen geprobeerd die ik gevonden heb op het internet maar ze werken alleen nog niet helaas.

en nog steeds het probleem dat na een paar minuten de 98 compu vastslaat.

Ik ga niet slapen voor het lukt want ik voel dat ik dichtbij ben :p

Verwijderd

Zet eens op Windows XP de GAST-toegang aan :)

En ja hoor, het werkt :o

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 07:39
Op zondag 20 januari 2002 07:28 schreef 2ndReality het volgende:

[..]
ICS is niet meer dan een wizard die een paar netwerkdingen instelt en geen proggie dus dat kan het niet zijn lijkt me.
ICS op '98 heeft ingebouwde firewall en dat sucked @$$ :)
Nog iets ping op ip nummer wil wel maar ping op naam niet..
Over internet of over LAN?
Bij de 2k moest ik op de client zelf de DNS instellen, weet niet hoe dat zit bij XP

Smash forehead on keyboard to continue

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 09:30 schreef [Mike] het volgende:

Nope werkt ook niet

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:04 schreef 2ndReality het volgende:

[..]

Nope werkt ook niet
dat probleem hebben wij ook gehad, je hoeft alleen bij "user accounts" in windows XP de user (die die win 98 se pc heeft) toe te voegen. DAT MOET WERKEN ;)

Verwijderd

dat heb ik gedaan zonder resultaat.
Sterker nog als ik zorg dat ik geen account in win xp heb staan wat overeen komt met win 98 dan pas kan ik fatsoenlijk door de 98 compu bladeren vanaf de xp compu.
(eerder duurde alles 1 minuut per klik, nu gewoon snel)
File transfer wil niet omdat de 98 machine dan vastslaat.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:42 schreef 2ndReality het volgende:
dat heb ik gedaan zonder resultaat.
Sterker nog als ik zorg dat ik geen account in win xp heb staan wat overeen komt met win 98 dan pas kan ik fatsoenlijk door de 98 compu bladeren vanaf de xp compu.
(eerder duurde alles 1 minuut per klik, nu gewoon snel)
File transfer wil niet omdat de 98 machine dan vastslaat.
:? :? :? :? hmmmmm vaag :? :? :? :? (windows is vaag) dan zou ik het ook niet weten |:(

Verwijderd

ik had dat gedaan naar aanleiding van dit:

http://www.xp-erience.org/sections.php?op=viewarticle&artid=68

en dat werkte dus.. en anderen beweren juist dat dat weer net andersom moet maar dat werkt bij mij dus niet (explorer not responding)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 13:43
wow.. is dat zo ? Ik ga het ook ffe proberen in winxp !
Op zondag 20 januari 2002 09:30 schreef [Mike] het volgende:

Pagina: 1