Multiscreen Eyefinity 2x 165hz en 1x 180Hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-04 18:08
Ik wil een derde monitor aanschaffen. Heb nu 2 dezelfde schermen met 2560x1080 en refresh rate van 165hz, en ips.

Helaas is deze niet meer te koop. Ik wil nu een MSI G272QPF E2 aanschaffen die staat ook in de BBG. Deze heeft dezelfde resolutie en ook ips, alleen een hogere refresh rate.

nu wil ik hier sim games op spelen icm Eyefinity. Ik lees verschillende verhalen over dat je het beste dezelfde refresh rates kan gebruiken. Maar ik kan me voorstellen dat bij een dergelijk klein verschil het niet zo uitmaakt. Dit scherm is de meest betaalbare, vandaar.

is dit een issue?

Beste antwoord (via SuperCrisz op 13-04-2026 18:06)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Het gaat er op op welke refreshrates de monitoren draaien, niet wat ze maximaal kunnen.

Verschillende refreshrates kan niet en uiteraard moeten ze de ingestelde refreshrates allemaal aankunnen.

In dit geval zouden ze allemaal 165 hz aankunnen. Nu is dat wel een specifieke refreshrate, dus de vraag is of je 180hz monitor die 165 hz standaard ondersteunt. (Vaak is die 180hz een overdrive van 165 hz, dus dan is het sowieso geen probleem, want dan is die 165 hz gesupport in de driver).

Je moet dus alles op 165 hz instellen, lukt dat niet, dan is 144 hz bijna altijd prima. En anders moet je een custom resolutie/refreshrate aanmaken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Het gaat er op op welke refreshrates de monitoren draaien, niet wat ze maximaal kunnen.

Verschillende refreshrates kan niet en uiteraard moeten ze de ingestelde refreshrates allemaal aankunnen.

In dit geval zouden ze allemaal 165 hz aankunnen. Nu is dat wel een specifieke refreshrate, dus de vraag is of je 180hz monitor die 165 hz standaard ondersteunt. (Vaak is die 180hz een overdrive van 165 hz, dus dan is het sowieso geen probleem, want dan is die 165 hz gesupport in de driver).

Je moet dus alles op 165 hz instellen, lukt dat niet, dan is 144 hz bijna altijd prima. En anders moet je een custom resolutie/refreshrate aanmaken.

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-04 18:08
Merci!! Helder zo