OnePlus Pad Go 2 - Net geen volmaakte multimediamachine

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:02

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Artikel: review: OnePlus Pad Go 2 - Net geen volmaakte multimediamachine
Auteur: @Dennis de Vries

In het artikel:
Daar staat tegenover dat de processor geen krachtpatser is en je voor iets meer geld aanzienlijk snellere tablets kunt kopen.
Wellicht een terechte opmerking maar nergens in het artikel wordt deze vergelijking duidelijk. Het was handig geweest om;
- Op z'n minst ergens te vermelden wat die directe concurenten dan zijn
- Ze ook mee te nemen in de benchmarks zodat deze opmerking gestaafd kan worden.

In de benchmarks worden slechts twee snellere tablets getoond. De ene is niet meer verkrijgbaar, de andere is 4 keer zo duur en dus absoluut niet te vergelijken. Beiden zijn een stuk kleiner dan de geteste tablet en dus ook functioneel niet vergelijkbaar.

Een gemiste kans, wat mij betreft.

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 22:50

Dennis de Vries

Redacteur
Hi Croga, thanks voor de feedback!

Wat betreft de eerste opmerking: dat is een goed punt. In dit geval bedoel ik bijvoorbeeld de Xiaomi Pad 7, die nog wel degelijk te koop is. Ook tablets met een Snapdragon 7s Gen 4-soc (zoals de Poco Pad M1) bieden hogere cpu- en gpu-prestaties.

Het meenemen in de benchmarks zou inderdaad mooi zijn, maar kan alleen wanneer we die producten in het testlab hebben gehad. We hebben helaas niet van alle producten testdata.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Dennis de Vries schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:08:
Wat betreft de eerste opmerking: dat is een goed punt. In dit geval bedoel ik bijvoorbeeld de Xiaomi Pad 7, die nog wel degelijk te koop is.
Leuk dat die nog te koop is maar dat is niet wat je ziet als je op de link in de benchmarks klikt. Degene in het artikel is niet meer te koop.
Ook tablets met een Snapdragon 7s Gen 4-soc (zoals de Poco Pad M1) bieden hogere cpu- en gpu-prestaties.
Tof. Maar nogmaals; dat is in het artikel niet terug te vinden.
Het meenemen in de benchmarks zou inderdaad mooi zijn, maar kan alleen wanneer we die producten in het testlab hebben gehad. We hebben helaas niet van alle producten testdata.
Dat snap ik. En ik snap ook de keuze voor de tablets die er nu in staan. Dit was ook meer een tweede opmerking. Belangrijker is dat het statement niet in het artikel onderbouwd wordt met voorbeelden. Ik zou op z'n minst ergens een lijstje met directe concurrenten verwachten waar vergelijkbare tablets getoond worden. Dus vergelijkbaar in prijs, formaat en opslag wanneer de claim is dat voor soortgelijk geld snellere alternatieven beschikbaar zijn.

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Leuk dat die nog te koop is maar dat is niet wat je ziet als je op de link in de benchmarks klikt. Degene in het artikel is niet meer te koop.
Dat komt omdat onze backend de specifieke uitvoering van het model dat we destijds getest hebben linkt. Dat doet niets af aan jouw punt overigens: ik ga eens kijken of dat iets is dat we kunnen veranderen.
Tof. Maar nogmaals; dat is in het artikel niet terug te vinden.
Nu wel :)

Nogmaals dank, goede punten die je aanstipt.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Thanks! Ik ga eens kijken welke ik wil kopen ;-)

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Dennis de Vries Kun je naast de Q4_K_M ook NVFL4 versies testen? Deze zijn nauwkeuriger en vaak 2 tot 3x sneller op NVIDIA Blackwell hardware.

Q4_K_M is niet een goede benchmark voor 50x0-serie en DGX Spark.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
@djwice Ik denk dat deze feedback voor Tomas bedoeld is? Dit topic is door OP gestart over het artikel van een OnePlus-tablet.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dennis de Vries schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:52:
@djwice Ik denk dat deze feedback voor Tomas bedoeld is? Dit topic is door OP gestart over het artikel van een OnePlus-tablet.
Dank je. Mobiel gaat er op tweakers dingen soms gek in de browser. Links naar andere topic en reactie op iemand die dan ineens onderaan los beland.

Thanks voor de feedback ik zal en bij het juiste topic zetten :o

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Pagina: 1