Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn ouders hebben een nieuwe pc nodig en zullen deze vooral gaan gebruiken voor fotobewerking (met name Lightroom en een beetje Photoshop) en voor huis-, tuin- en keukengebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro, exclusief monitor en randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een paar oude harde schijven, de rest is echt aan vervanging toe (huidige pc is bijna 10 jaar oud).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basicomponenten behalve een GPU. Ik heb begrepen dat dit wel wat voordeel oplevert in Photoshop maar het systeem is niet voor een power-user (mijn vader maakt vaak foto's maar de bewerkingen die hij erop doet zijn redelijk basic).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf momenteel deze onderdelen bij elkaar gezocht:
Ik heb alle sanity checks gedaan (juiste processor met de juiste socket, juiste RAM DDR versie etc.) maar ik kan niet goed inschatten of dit nu een prima pc is voor het doel of dat ik voor dit budget nog iets veel beters kan krijgen (of kan het wellicht ook goedkoper zonder op kwaliteit van de onderdelen in te leveren). Ik zou graag even van jullie horen of dit een goede build zou zijn. Thanks alvast!
Mijn ouders hebben een nieuwe pc nodig en zullen deze vooral gaan gebruiken voor fotobewerking (met name Lightroom en een beetje Photoshop) en voor huis-, tuin- en keukengebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro, exclusief monitor en randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een paar oude harde schijven, de rest is echt aan vervanging toe (huidige pc is bijna 10 jaar oud).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basicomponenten behalve een GPU. Ik heb begrepen dat dit wel wat voordeel oplevert in Photoshop maar het systeem is niet voor een power-user (mijn vader maakt vaak foto's maar de bewerkingen die hij erop doet zijn redelijk basic).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf momenteel deze onderdelen bij elkaar gezocht:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 121,99 | € 121,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M GAMING X WIFI6 | € 103,78 | € 103,78 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition Black | € 80,01 | € 80,01 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C18D-16GTZRX | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GT 750W | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Interne ssd's | Crucial T500 (zonder heatsink) 500GB | € 119,99 | € 119,99 |
| Totaal | € 644,67 | |||