Hi allen,
Ik heb een aantal reserveringen staan bij Booking. Nu heb ik zojuist 2 mails gehad, over 2 verschillende reserveringen, met de volgende inhoud:
Ik heb een aantal reserveringen staan bij Booking. Nu heb ik zojuist 2 mails gehad, over 2 verschillende reserveringen, met de volgende inhoud:
Ik januari was Booking in het nieuws, over een lek. Dit zijn echter 2 reserveringen die vorige maand zijn gemaakt. Ben benieuwd of er meer mensen deze mails hebben ontvangen. Aangezien het bij mij om 2 aparte mails / reserveringen gaat, lijkt dit een probleem aan de Booking zijde."Hallo,
Bij Booking.com vinden we de veiligheid en gegevensbescherming van onze gasten erg belangrijk. Daarom willen we je laten weten dat onbevoegde derden mogelijk toegang hebben gehad tot bepaalde boekingsgegevens van je reservering.
We hebben onlangs verdachte activiteiten opgemerkt die van invloed zijn op een aantal reserveringen, en we hebben direct actie ondernomen om het probleem aan te pakken. Op basis van de resultaten van ons onderzoek tot nu toe, kunnen de geraadpleegde gegevens bestaan uit boekingsdetails, naam of namen, e-mailadressen, fysieke adressen en telefoonnummers die aan de boeking zijn gekoppeld, en alle overige informatie die je mogelijk met de accommodatie hebt gedeeld.
Om je boeking veilig te houden, hebben we de pincode van je reservering geüpdatet.
Reserveringsnummer - XXXXXXX
Nieuwe PIN - XXXX
Als je verdachte e-mails of telefoontjes hebt ontvangen, kunnen deze afkomstig zijn van kwaadwillenden die zich voordoen als de accommodatie of Booking.com. Onthoud het volgende:
We zullen je nooit vragen om creditcardgegevens te delen via e-mail, telefoon, sms of WhatsApp
We zullen je nooit vragen om een bankoverschrijving te doen die afwijkt van de betalingsvoorwaarden in je boekingsbevestiging
Als je een e-mail ontvangt die door de accommodatie of Booking.com lijkt te zijn verzonden, wees dan waakzaam voordat je op een link klikt
We raden je aan om beveiligingsprotocollen (zoals een antivirusprogramma) op je apparaten in te stellen om je te beschermen tegen phishing.
De veiligheid van je persoonlijke gegevens heeft onze hoogste prioriteit. We blijven de robuuste beveiligingsmaatregelen die we hebben getroffen om je reserveringen te beveiligen, verder verbeteren en uitbreiden.
We zijn er om je te helpen. Als je vragen of zorgen hebt, of als je onverwachte wijzigingen in je reservering opmerkt, neem dan contact op met onze Klantenservice, die 24/7 bereikbaar is. Je vindt de contactgegevens in je boekingsbevestiging.
Bedankt dat je voor Booking.com hebt gekozen."