E-Flux email

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:04
Afgelopen week kreeg ik een email van E-Flux:

We willen je informeren over een update met betrekking tot laadsessies die zijn voltooid bij ubitricity-oplaadstations tussen augustus en november vorig jaar.

#######################################
Wat is er aan de hand?
Door een technische fout aan de kant van de provider waren de sessiegegevens die we ontvingen op het moment van je laadsessie onvolledig. Om ervoor te zorgen dat je account de volledige tarieven weergeeft die worden weergegeven in de E-Flux by Road-app en op de kaart tijdens deze sessies, worden de resterende saldi nu afgerond en verwerkt.

Uw transacties afronden
Aangezien ons platform verantwoordelijk is voor een nauwkeurige financiële afwikkeling, verwerken we nu deze resterende bedragen om ervoor te zorgen dat je laadgeschiedenis volledig wordt afgehandeld.

Hoe herken je deze sessies?
Op je komende factuur worden deze correcties als "vertraagde sessies" weergegeven; beschikbaar in de factuurexport. Om deze specifieke transacties te controleren, kun je een export van de sessies rechtstreeks van je factuur downloaden.
In dit geëxporteerde bestand komen de gecorrigeerde sessies overeen met je oorspronkelijke sessie-ID, maar er is een "-" toegevoegd aan het einde om de aanpassing aan te geven.
Houd er rekening mee dat dit specifieke ID-toevoegsel alleen zichtbaar is in de factuurexport en niet in je standaard dashboardweergave.

Mijn antwoord was dat ik het er niet mee eens ben dat ik nog een naheffing krijg over 2 laadsessies die in augustus en september hebben plaatsgevonden afgelopen jaar. Ik heb dus meteen de kaart laten blokkeren en ik wil dat ze direct mijn account opheffen. Als tegenantwoord krijg ik deze email terug:

Dank je voor je verzoek tot accountverwijdering, dossiernummer (00072027).

Je laadpasabonnement is onlangs beëindigd. Om ervoor te zorgen dat alle laadactiviteiten die aan je account zijn gekoppeld volledig worden verwerkt, hanteren wij een afkoelperiode. Tijdens deze periode kunnen laadpaaleigenaren nog laadgegevens aanleveren voor laadsessies die al hebben plaatsgevonden. Hierdoor kunnen wij nog definitieve laadrecords ontvangen en eventuele resterende facturen met betrekking tot je account opstellen.

Gedurende deze periode kan het nodig zijn bepaalde persoonsgegevens te blijven verwerken om openstaande facturatie af te ronden. In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geldt het recht op gegevenswissing zodra deze noodzakelijke verwerking is afgerond. Je persoonsgegevens worden uitsluitend voor dit doel bewaard en alleen tot het einde van de afkoelperiode. Daarna verwijderen wij je account en informeren wij je hierover.

De huidige afkoelperiode eindigt op: 09-01-2027

Daarop heb ik deze email teruggestuurd:

Naar aanleiding van uw bericht over “vertraagde sessies” en mijn lopende verzoek tot accountverwijdering (dossiernummer 00072027), maak ik hierbij formeel bezwaar tegen zowel de aanvullende facturatie als de door u gehanteerde afkoelperiode.

De betreffende laadsessies dateren uit augustus tot en met september 2025. Dat deze pas circa 7 maanden later alsnog in rekening worden gebracht als gevolg van een technische fout aan uw zijde of die van uw provider, acht ik onredelijk. Ik heb als klant geen invloed gehad op deze fout en mocht erop vertrouwen dat eerdere facturatie correct en volledig was.

Daarnaast betwist ik de noodzaak en proportionaliteit van de door u gehanteerde afkoelperiode tot 9 januari 2027. Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) mogen persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor zij worden verwerkt. Voor een bewaartermijn die in totaal oploopt tot circa 16 maanden sinds de laatste laadsessie zie ik geen gerechtvaardigde grondslag.

Ik verzoek u daarom om:

een concrete en onderbouwde toelichting op zowel de nabetaling als de duur van de afkoelperiode;

per direct beperking van de verwerking van mijn persoonsgegevens tot uitsluitend hetgeen strikt noodzakelijk is voor eventuele openstaande facturatie;

verwijdering van alle overige persoonsgegevens zonder onnodige vertraging;

inzage in de gegevens die u momenteel nog verwerkt en de doeleinden daarvan.

Indien u geen afdoende onderbouwing kunt geven of mijn verzoek niet correct afhandelt, zie ik mij genoodzaakt deze kwestie voor te leggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens.

Ik verzoek u binnen een redelijke termijn inhoudelijk te reageren.

Hier heb ik nog geen antwoord op gehad maar wel de volgende dag de digitale factuur.

Mijn vraag: wat vinden jullie van de actie van E-flux? Denk dat meer een email hebben gehad.
Het lijkt mij dat zij verantwoordelijk zijn en niet ik voor fouten in hun systeem.

Alle reacties

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:02
Je hebt vorig jaar gewoon geladen en kWh’s gekregen toch? En factuur mag sowieso nog na twee jaar komen. Ik snap het probleem niet zo.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Het lijkt mij dat zij verantwoordelijk zijn en niet ik voor fouten in hun systeem.
Waar haal je vandaan dat jij verantwoordelijk zou zijn voor fouten in hun systeem?

Of bedoel je dat je moet opdraaien voor de kosten? Want ook dat doe je niet: je hebt voorheen te weinig betaald, en dat wordt nu verrekend. Dat is niet 'opdraaien voor de kosten', zolang ze rekenen wat je ze oorspronkelijk verschuldigd was.

Volgens mij wordt jou hier geen enkel onrecht aangedaan.

The devil is in the details.