Jullie keuze voor beveiligingscamera’s voor thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

Vraag

• Pauluz88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:24
Hallo iedereen,

Voor rondom mijn huis ben ik op zoek naar een betaalbare en goed werkende beveiligingscamera set.

Ik heb onderzoek gedaan maar ik verdrink in de honderden opties waardoor ik niet weer waar ik naar moet kijken.

Het liefst heb ik bedraad POE met mogelijk locale opslag. Maar cloud abo mag ook. De nightvision mag infrarood zijn met redelijke resultaten. 3 tot 4 camera’s heeft de voorkeur.

Hebben jullie tips voor een portemonnee van rond de € 400,-?

Beste antwoord (via Pauluz88 op 13-04-2026 16:49)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Voor dat bedrag is Reolink zo'n beetje je enige optie. Pak er meteen een NVR bij, of als je al een NAS hebt een software NVR zoals Frigate of Scrypted. Let erop dat je Reolink modellen pakt die RTSP hebben, zoals de RLC-520A, want lang niet alle modellen hebben die optie en dan kun je niet zomaar koppelen met een andere NVR.

Als je goedkoper wil dan kom je bij bijv. Eufy uit maar dan heb je alleen wifi (of met een homebase, maar dan nog draadloos) en als je significant beter wil kom je bij Dahua uit maar dan ben je gauw 150-200 euro per camera kwijt ipv de 60 euro per stuk voor Reolink.

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Als het echt echt als een beveiligingscamera moet functioneren
Dan alleen kijken naar met een utp en eventueel stroom via utp.

Is het meer een leuk om te hebben camera, dan zou je naar iets met wifi kijken. Maar bedenk je wel dat wifi en 4g/5g vrij gemakkelijk dood te drukken zijn met minimale apparatuur.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:40
Je kan eens kijken in het hoekje van Reolink. Deze hebben genoeg opties aan POE modellen en netwerk recorders. De bouwkwaliteit is met hun aluminium behuizingen prima. De software binnen de app, Windows client of op de recorder kan wel even wennen zijn.
Prijzen zijn niet exorbitant hoog, maar dat merk je wel in de nachtzicht prestaties: deze blijven bij sommige modellen achter op de concurrentie, maar zou ik zeker niet slecht noemen(Dahua, Hikvision en the usual suspects)

Aap uit de mouw: ik heb zelf meerdere modellen hangen van reolink. Dus wellicht ben ik niet geheel onpartijdig.

• Pauluz88
Tweaker_Ruwy schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:25:
Je kan eens kijken in het hoekje van Reolink. Deze hebben genoeg opties aan POE modellen en netwerk recorders. De bouwkwaliteit is met hun aluminium behuizingen prima. De software binnen de app, Windows client of op de recorder kan wel even wennen zijn.
Prijzen zijn niet exorbitant hoog, maar dat merk je wel in de nachtzicht prestaties: deze blijven bij sommige modellen achter op de concurrentie, maar zou ik zeker niet slecht noemen(Dahua, Hikvision en the usual suspects)

Aap uit de mouw: ik heb zelf meerdere modellen hangen van reolink. Dus wellicht ben ik niet geheel onpartijdig.
Bedankt Ruwy, ik ben juist opzoek naar partijdige/user ervaringen. Mag ik vragen welke types jij hebt hangen?

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:40
Pauluz88 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:55:
[...]

Bedankt Ruwy, ik ben juist opzoek naar partijdige/user ervaringen. Mag ik vragen welke types jij hebt hangen?
Het wisselt hier van Duo 2 en 811a tot aan E1 CX, Trackmix, Altas of witte POE deurbel. (En nog wat andere obscure modellen :) ) Dus POE, wifi en solar zijn hier gedekt. Mijn grootste vereiste is dat ze compatible zijn met de netwerk recorder en een rtsp stream bieden voor gebruik in home assistant.

• bazzym
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:02
Hier nog een reolink gebruiker, keuze een aantal jaar terug gemaakt vanwege de lokale opslag mogelijkheid bij de deurbel.
Was toen (nu weet ik het niet) de enige optie die op een lokale recorder kon opnemen.

Heb een Reolink NVR met daarop 3x RLC 510 via POE en de Doorbell via POE.
De doorbell lens is niet helemaal lekker, staat hier op het forum genoeg over geschreven die moet ik nog eens vervangen.

Heb alles daarnaast geïntegreerd in Home Assistant, daar zit ook de Reolink Lumus nog in (via Wifi) die neemt niet op op de NVR (oud model ondersteunt geen Wifi) maar op een NAS. De nieuwere NVR's kunnen volgens mij wel Wifi ook...

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:11

krietjur

Where am I?

Ik heb ook goede ervaringen met de Reolink camera's. Ik heb zelf de PoE deurbell en de RLC-510A PoE bullet camera.

[ Voor 4% gewijzigd door krietjur op 13-04-2026 10:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Oon
  • Niet online

Oon

Voor dat bedrag is Reolink zo'n beetje je enige optie. Pak er meteen een NVR bij, of als je al een NAS hebt een software NVR zoals Frigate of Scrypted. Let erop dat je Reolink modellen pakt die RTSP hebben, zoals de RLC-520A, want lang niet alle modellen hebben die optie en dan kun je niet zomaar koppelen met een andere NVR.

Als je goedkoper wil dan kom je bij bijv. Eufy uit maar dan heb je alleen wifi (of met een homebase, maar dan nog draadloos) en als je significant beter wil kom je bij Dahua uit maar dan ben je gauw 150-200 euro per camera kwijt ipv de 60 euro per stuk voor Reolink.

• Pauluz88
Dank voor all jullie reacties! De modellen zijn inmiddels wat vernieuwd, maar de prijzen van de sets zijn nog steeds interessant. Mocht iemand nog een link naar een betrouwbare shop weten dan houd ik me aanbevolen. Fijne dag iedereen!

• Oon
  • Niet online

Oon

Pauluz88 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:47:
Dank voor all jullie reacties! De modellen zijn inmiddels wat vernieuwd, maar de prijzen van de sets zijn nog steeds interessant. Mocht iemand nog een link naar een betrouwbare shop weten dan houd ik me aanbevolen. Fijne dag iedereen!
Ik heb zowel mijn Eufy camera's als mijn Reolink gewoon via amazon.nl gekocht. Weet niet wat je uiteindelijk wil kopen maar alle speciaalzaken zijn veel duurder en bij dit segment (goedkoop consumentenspul) is prijs eigenlijk het enige verschil.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:07

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De hulpmiddelen bij het openen van een topic staan er niet voor niets. Er wordt meer eigen initiatief verwacht. Gezien er hier ook al een beste antwoord geselecteerd is gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.