Ik heb een Supermicro X9DRi-LN4F+ moederbord gekocht voor een homelab project en loop vast op de behuizing. Het board is EE-ATX formaat: 13,68 × 13 inch (347 × 330 mm), dus ruim 4 cm breder dan standaard E-ATX. De meeste consumentencases haken al af bij de breedte, en de Supermicro eigen chassis die wél passen (CSE-745, CSE-846 e.d.) zijn zelfs tweedehands niet betaalbaar te vinden.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit probleem, dat mag ook zijn met een xl-atx of hptx mobo zijn (aangezien die ook erg breed zijn). Weten jullie:
- een tweedehands Supermicro of ander server chassis dat toevallig past
- een consumentencase die met wat modden geschikt is gemaakt
- een open frame of zelfgebouwde oplossing
- of nog iets heel anders wat ik over het hoofd zie
Mijn voorkeur gaat uit naar een 4U of 6U rack case, aangezien ik geen plek heb voor een staande tower, en ik niet een te luid systeem wil. Budget is rond 100 euro, vandaar dat ik 2ehands zoek. Boren voor standoffs, of wat andere mods zijn geen probleem.
Heeft iemand dit board (EE-ATX formaat) in een bepaald chassis weten te krijgen? Of heeft iemand toevallig nog een geschikt chassis te koop staan?
Mijn idee dat ik nu heb is de voeding op een alternatieve plaats monteren in een standaard 4u behuizing, maar ik ben benieuwd of iemand daar tips voor heeft.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit probleem, dat mag ook zijn met een xl-atx of hptx mobo zijn (aangezien die ook erg breed zijn). Weten jullie:
- een tweedehands Supermicro of ander server chassis dat toevallig past
- een consumentencase die met wat modden geschikt is gemaakt
- een open frame of zelfgebouwde oplossing
- of nog iets heel anders wat ik over het hoofd zie
Mijn voorkeur gaat uit naar een 4U of 6U rack case, aangezien ik geen plek heb voor een staande tower, en ik niet een te luid systeem wil. Budget is rond 100 euro, vandaar dat ik 2ehands zoek. Boren voor standoffs, of wat andere mods zijn geen probleem.
Heeft iemand dit board (EE-ATX formaat) in een bepaald chassis weten te krijgen? Of heeft iemand toevallig nog een geschikt chassis te koop staan?
Mijn idee dat ik nu heb is de voeding op een alternatieve plaats monteren in een standaard 4u behuizing, maar ik ben benieuwd of iemand daar tips voor heeft.