WD_BLACK SN770 constant heet.

Pagina: 1
Acties:

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-04 15:24
Hoi,

Volgens de sensoren is "Drive Temperature 2" constant boven de 70 graden.

Dit is bij 0 load, in een ruime Corsair 4000D met 3x intake en 2x outtake fans. Weet iemand of deze sensor foutief is of dat er een reden is dat precies deze sensor zo'n afwijkende waarde geeft? De rest van mijn systeem is gewoon koel, meeste sensoren geven ~40/45 graden aan.

Verder systeem niet heel speciaal. Ryzen 5600, RTX4070TI, 32GB RAM.

[ Voor 4% gewijzigd door TV_NERD op 12-04-2026 10:28 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
De grote vraag is welk moederbord heb je op welke plek op het moederbord zit deze ssd,plus heeft de ssd een koeler bv?

verder zijn dit geen extreme uitschieters dat ik vermoed dat het de sensor zelf is.

• TV_NERD
Bedankt voor je antwoord en vragen. Ik heb een Gigabyte B550 Aorus Elite V2 en de SSD zit hier.

De videokaart is op dit moment idle, de CPU ook.

CPU die: 40c
CPU Hotspot: 46.6c
GPU Temp: 51c

[ Voor 8% gewijzigd door TV_NERD op 12-04-2026 10:39 ]

• JADX38
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:47
Zelfs zonder heatsink (die jouw moederbord wel heeft), is 70 graden echt te heet. Nou zou idd de sensor defect kunnen zijn, maar als je het systeem nog niet zo lang hebt zou ik altijd even checken of er toevallig nog zo'n plastic folie op de heatsink zit. Het wordt vaak vergeten om die eraf te halen. De rest van je temperaturen zijn gewoon netjes.

• freaky35
  • Nu online
zt ik ook aan de denken,zit het folie nog over de thermal pads die op het heatsink zitten van de ssd.Verder check ook goed of de ssd goed aansluit op het heatsink

• TV_NERD
JADX38 schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:02:
Zelfs zonder heatsink (die jouw moederbord wel heeft), is 70 graden echt te heet. Nou zou idd de sensor defect kunnen zijn, maar als je het systeem nog niet zo lang hebt zou ik altijd even checken of er toevallig nog zo'n plastic folie op de heatsink zit. Het wordt vaak vergeten om die eraf te halen. De rest van je temperaturen zijn gewoon netjes.
Wederom allemaal bedankt voor het meedenken.

Ik heb deze SSD al 4 jaar in dit systeem zitten maar nog maar recent de temperaturen eens gecontroleerd. Even kijken of dat plastic er nog op zit is geen slecht idee. Daar heb ik wel een overweging bij (ga alsnog kijken hoor, kleine moeite).
Volgens HWINFO is "Temperature 2" de ASIC controller op de SSD. Als ik me niet vergis maken alleen de geheugenchips contact met de heatsink en zou het dus geen verschil moeten maken of er wel/geen plastic op zit nog?

• JADX38
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:47
Die controller zit idd op de ssd, maar zo'n plasticje is een hele goede isolator. Wat inhoud dat hij de warmte "vasthoudt", ipv dat de warmte via de thermalpads en heatsink ontsnapt. Dat 2e is wat je eigenlijk wil zien. Als de ssd z'n warmte niet kwijt kan, worden niet alleen de chips warmer maar ook de sensor die de temperatuur bijhoudt. Het zou dus zeker verschil moeten maken.

[ Voor 9% gewijzigd door JADX38 op 12-04-2026 11:30 ]

• freaky35
  • Nu online
haal de koeler er ook eens helemaal af,dan weet je ook of de koeler uberhaubt werkt,tuurlijk temps checken

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 12-04-2026 12:55 ]

Pagina: 1