Nep samsung ssds via Amazon

Pagina: 1
Acties:

• slabak
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:55
Een Samsung SSD 870 Evo 500 gb besteld.op amazon, levering is door amazon zelf dus geen 3e partij. Prijs is meer dan verdubbeld, ik heb een exact dezelfde ssd besteld in 2023 voor 52 euro, en nu mag ik voor deze schijf 123 euri aftikken. De prijs schuldige ligg waarschijnlijk bij AI. Echter krijg ik van Amazon een SSD opgestuurd in een Samsung doosje met een Samsung sticker er op maar bij het aansluiten geeft de ssd aan: Shenzehen YongzhenWeiye Media

Ik heb hier dus te maken met een goedkoper Chinees product dat zowel door Amazon als Samsung als authentiek wordt aangemerkt maar zeer zeker niet het "genuine" product is. Amazon vraagt na contact het direct terug te sturen en geeft meteen geld terug. Samsung reageert niet op mijn aantijgingen.

In een dubio nu of ik hier aangifte van moet doen, mijn geld heb ik terug naar er zullen er vast velen zijn die geen idee hebben en nooit zien dat het hier een counterfeit met Samsung label betreft die wordt geleverd door Amazon en Samsung zelf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTUhQpiktYcMAoFz0GNJLW9g7zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0M2BPZNio1bF8Z6pOogsB1DX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyY6ImixfB0l5fMuDU15dcpDvO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORipInvWeeqvGfoXpkaNBdiO.jpg?f=fotoalbum_large

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:00
Check hem met samsung magician, maar ik heb nog nooit een legit schijf gehad die Shenzehen YongzhenWeiye aangaf! Denk dat ze ergens een echte lading samsung schijven hebben vervangen voor deze namaakschijven, dit gaat nog wel vaker voorkomen nu de prijzen stijgen.

Aangifte heeft weinig zin, Amazon handelt meteen bij je klacht. Gewoon geen schijven meer kopen via Amazon, ik heb er ook al gezeur mee gehad, kreeg een RMA schijf opgestuurd. Deze was dus al stuk, data van een ander stond er nog op. Gesealed en al.

[ Voor 32% gewijzigd door rhodium op 12-04-2026 03:01 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sluit niet uit dat er ook mensen zijn die dingen bestellen "ongeopend" retourneren met excuus verkeerd besteld maar ondertussen het echte vervangen met een neppe. (En geen een retailer trekt elke op oog dichte doos los om te controleren, Ja dat is een risico) Dus of de in dit geval verkoper het bewust heeft gedaan dat denk ik niet. Ze hebben iig meteen geld terug overgemaakt dus "opgelicht" ben je niet. Aangifte doen kun je niet.

Dat de fabrikant niet meteen reageert, als ze op elke nep schijf moeten reageren hebben ze een dagtaak (namaak markt is groot)

Si vis pacem, para bellum

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt hem via USB aangesloten zie ik. Kan het de kabel (SATA>USB) zijn die dit veroorzaakt?
https://www.reddit.com/r/...ct2000mx500ssd1_ssd_fake/
For anyone else facing the same issue, the name was coming from the Zebronics SATA to USB connector I was using for an external connection. The storage executive read it fine. After installing internally, it's reflecting fine.

[ Voor 38% gewijzigd door fm77 op 12-04-2026 05:30 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25
TS is ook degene die paar uurtjes geleden in bovenstaande reddit-thread gepost heeft, waar de verklaring al 2 jaar stond? Maar niet had gelezen?
Storm in glas water.
Terugtrekken en hopen dat betrokkenen er geen werk van maken (waar ze doorgaans laks in zijn, jouw voordeel).

[ Voor 4% gewijzigd door Solarsparc op 12-04-2026 06:40 ]