Amazon.nl: Geen productreviews met alleen iDeal betalingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
Ik ben sinds 2020 klant bij Amazon.nl en heb hier inmiddels voor meerdere duizenden euro's aan bestellingen gedaan. Van tijd tot tijd schrijf ik een productreview over de producten die ik er heb gekocht. Tot nu toe ging dit probleemloos.

Gisteren wilde ik echter weer eens een recensie schrijven over één van mijn aankopen. Maar ik kreeg een foutmelding:
Helaas heeft u nog niet aan de minimale eisen voldaan om een recensie te kunnen schrijven op Amazon. Raadpleeg onze Community-richtlijnen voor meer informatie.
Of in het Engels:
We apologise, but this account has not met the minimum eligibility requirements to write a review. If you would like to learn more about our eligibility requirements, please see our community guidelines.
Ik begreep dit niet dus ik heb contact opgenomen met de klantenservice hierover. Die antwoordden:
Hello,

To write a Customer Review, you must have used your account to make at least $50.00 in purchases in the past 12 months on Amazon with a valid credit or debit card. Once your order has shipped, you'll be able to write your first review. (Gift Cards, Bank Account payments and Promotional discounts don't count toward the $50.00 minimum.)

You can access your purchase history in your account under "Your Orders".

Kindly check if you have more than one Amazon account with the same e-mail address and different passwords. This can happen if you visit Amazon and indicate that you're a new customer when you sign in.

If you're signed into one account, you won't be able to do anything in the other account—including posting customer reviews. At the moment, you're signed into the account which has not been used to make at least $50.00 in purchases with a valid credit or debit card, which is why you aren't able to post reviews.]

If you've made purchases in the past, you may have done so using another Amazonaccount. If you've forgotten your password, you can request password assistance here: http://www.amazon.nl/password

I hope this helps. We look forward to seeing you again soon.

Vriendelijke groeten,
Amazon.nl
Het probleem is nu dus dat als je alles met iDeal betaalt en dus geen aankopen hebt gedaan met credit card/debit card dan kun je geen reviews meer schrijven op Amazon.nl. Ik vind dit vreemd want iDeal is de meestgebruikte betaalwijze voor internetaankopen in Nederland. Ik begrijp goed dat Amazon neprecensies wil voorkomen door te vereisen dat klanten het product bij hen besteld en betaald hebben maar daarvoor hoef je iDeal niet uit te sluiten.

Het lijkt mij een kortzichtig beleid zijn van een Amerikaans moederbedrijf gericht op de Amerikaanse markt waar bijna iedereen met een credit card/debit card betaalt. Ik heb aan de medewerker van de klantenservice gevraagd of dit probleem geëscaleerd kan worden naar de persoon of afdeling die verantwoordelijk is voor dit beleid.

Lopen jullie ook tegen deze beperking aan? Of betalen jullie je aankopen wel met een creditcard of debitcard? Het lijkt nieuw beleid te zijn.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
Ik kan wel gewoon een review schrijven. En zo ver ik kan zien heb ik alleen met ideal betaald.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:50:
Ik kan wel gewoon een review schrijven. En zo ver ik kan zien heb ik alleen met ideal betaald.
Interessant. Dan zou er in mijn geval toch iets anders aan de hand moeten zijn. Ik ben wel ingelogd in mijn Amazon account en heb geen andere accounts. Ik kan mijn product beoordelingen uit het verleden zien maar geen nieuwe plaatsen. Ik ben benieuwd dat de klantenservice verder gaat aangeven dan.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs