Haakse DisplayPort kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Myint
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-04 10:08
Na x dagen zoeken en 2 verkeerde bestellingen vraag ik het toch hier, wetende dat de eerste Tweaker vermoedelijk binnen 10 min heeft gevonden waar ik naar zoek...

Ik zoek een DisplayPort-kabel van 3 m (1.4+) met een haakse aansluiting, zodat ik mijn monitor (een LG UltraGear 34UC89G-B Zwart) strak aan de muur kan monteren.

De uitdaging is dat de inkeping in het scherm onvoldoende is voor een verloopstukje zoals deze.

Ik wil de monitor liever niet verder van de muur monteren, wat natuurlijk de simpelste oplossing zou zijn. Ik kan in NL (los van eBay) geen winkel vinden die zo’n kabel heeft.

Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat is er mis met degene die je al besteld had? Want er zijn zat DisplayPort kabels met een haakse aansluiting die dieper gaan dan dat verloopstukje, eg: https://www.onlinekabelshop.nl/audio-video/displayport/displayport-kabels-en-adapters/displayport-haaks/

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 11-04-2026 19:47 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten: ik heb een LG 27GP850P en die heeft zo te zien exact dezelfde achterkant/spacing. Voor wandmontage had ik ook een haakse aansluiting nodig. Uiteindelijk uitgekomen op een standaard displayport kabel i.c.m een Club3D CAC-1008 haakse adapter. De displayport aansluiting wijst dan omlaag en daarmee heb ik genoeg ruimte om binnen de uitsparing van de monitor te blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 11-04-2026 19:49 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Myint
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-04 10:08
Dank voor de snelle reacties! Ik had een 10K Displayport kabel gekocht omdat ik dacht dat er voldoende ruimte was (was er niet).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kjwd3_chHm8nEmAJbT2fMohfKmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3VUsHUxKKUDfKSroWKjed1j.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lijkt inderdaad een goede optie (en idd binnen 10 min) waarvoor dank!