Fujitsu Ergopro bios password

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn net 'nieuwe' PII 333 heb ik net lekker aan de praat, windows 98 draait goed en het netwerk wil nou ook lekker.

Alleen was er nog wat gezeur met het BIOS. het is zoon kantoor pc (fujitsu ergopro) en op de belangrijke BIOS functies zit dus een wachtwoord. Ik had er nog niet zo bij nagedacht, maar net zat ik eens ff wat dingen te proberen.

En toen opeens: "Too many times tried, system locked"

Dus ik denk, ow wat stom, restart de pc en loop naar de hoofdcomputer om mijn spelletje af te maken. Tijdens internetten had ik iets van dat de PII333 nodig dus probeer ff via netwerk te bereiken, niet aangesloten... Dus ik loop terug, kan die hele pc gewoon niet meer booten! WTF! Wat een gare shit man! Bios resetten werkt niet... :(

Iemand een optie? ik kan nog in het bios komen om het wachtwoord te proberen enzo, maar verder nix!

HELP!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan je het wachtwoord niet vragen aan de persoon waar de pc vandaan komt?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer es een andere BIOS chip erin te drukken. Misschien helpt dat :?

Anders ===>> Leverancier bellen :P

Verwijderd

Je moet de BIOS zien te resetten:"
Mogelijkheden:

1. Op het moederbord zit een jumper om de bios te resetten.

2. Haal de moederbordbatterij los, w8 even en plaats hem terug..

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Dat wordt waarschijnlijk de kast openmaken en de CMOS batterij een minuutje eruit halen.
Op die manier staat het bios weer op 'default' zonder wachtwoorden.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Okasha
  • Niet online
ik ga het NU proberen.. (van de batterij dan, andere had ik al gedaan met de jumper)

laat het wel horen!

greeetz

Verwijderd

Als je het baterijtje eruit haalt en er een paar minutjes uitlaat werkt hij wel weer als het goed is. :) succes! ;)

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Zijn daarvoor geen BIOS masterpasswords?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik zit nu op school, en ik heb toevallig NET een verslag geschreven over het BIOS.
Ik zal even citeren uit mijn boek hardware:

"Vaak kan er in de setup een wachtwoord ingesteld worden. Dit wachtwoord wordt in de CMOS-chip opgeslagen. De enige manier om dit te omzeilen is door de computer open te maken en de accu van de CMOS chip er af te halen. Er staat dan geen stroom meer op en het wachtwoordt verdwijnt"

veel succes, ik ga naar m'n les! doei!

Verwijderd

Bij zo'n fujitsu ergopro is het een regelrechte ramp om het password te wissen. Ik heb hetzelfde gehad en jumper omzetten of de batterij eruit halen werken bij zo'n fujitsu niet. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is de bios eruit halen en herprogrammeren met een eprom programmer. Ik had gelukkig nog een identieke machine zonder wachtwoord, zodat ik daarvan de bios kon kopieren. Voordat ik met die programmer aan de dslag ging heb ik echt van alles geprobeerd inclusief bios crack tools, maar geen kon overweg met de fujitsu bios. Ik wens je veel succes met het wissen en mocht je toch een makkelijkere methode vinden dan hoor ik het graag.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

De simpelste oplossing is contact opnemen met fujitsu.

Deze kunnen al je je eigendomsbewijs toont het wachtwoord verwijderen. ('t zit er idd op om o.a. diefstal tegen te gaan, net als in sommige laptops van andere fabrikanten)
(niet werkende apparatuur levert geen geld op dus niet interessant)

En als je niet de eigenaar bent van die machine moet je met de billen bloot bij de eigenaar.

Dat herprogrameren van het bios is ook een optie en je hebt al geluk dat de kast niet vergrendeld is...

Strekte dus...

[edit: typo's]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Ik had hetzelfde probleem met mijn ErgoPro x453 fileserver-to-be (p200mmx) die ik gisteren heb gekregen.

Daar stond een admin wachtwoord in wat, zoals al eerder gezegd, niet te verwijderen is door het batterijtje los te halen of via een jumpertje op het moederbord (het wachtwoord wordt in het EEPROM opgeslagen).

Wat wel werkt is het BIOS flashen, zoals Balou had gedaan via een omweg. Helaas kan je bij een aantal ErgoPro's niet zomaar het bios flashen als er een wachtwoord opzit: de flashtool vraagt dan om het wachtwoord (bij de mijne was dat ook).

Maar, na zorgvuldig de handleiding bestuderen (gevonden op een fujitsu site) kwam ik er achter dat er een "Force FLASH Load" procedure is voor het geval dat het FLASHRAM BIOS verloren gegaan is of er een fout is geweest bij het flashen. Deze procedure blijkt ook gewoon te werken als het bios nog helemaal intact is, of als er een wachtwoord opzit wat normaal flashen verhindert :) :

Load procedure
• Copy the correct BIOS LDB file to the root directory of a pre-formatted blank floppy. The file will be named BXX_YYY.LDB, where XX is the machine ID, and YYY will change depending on the BIOS version.
• Locate the BOOTBLRE and BOOTBLN pin pairs from the jumper block 1. Refer to the System board jumpers section for the exact position.
• With the power off, take the link from BOOTBLN position and place it over the BOOTBLRE pin pair.
• With the power off, short-circuit the "force flash load" solder pads. To locate the pads, see the following picture.
• Switch on the power and wait for the continuous short beep signal ( · · ·...). Do not power off the PC. If you do not hear this signal, you have not shorted the solder pads correctly; you must turn off the power and try again, or the boot block loader will not work correctly.
• With the power on, remove the short from the solder pads. The beep signal to insert the LDB floppy will start (· · · - · ). This signal will repeat until the floppy with the correct LDB-file is inserted.
• Insert the LDB floppy into drive A:
• The system will perform the automatic BIOS upgrade procedure, and after a couple of minutes the PC boots up.
• With the power on, remove the link from the BOOTBLRE pin pair and put the link on the BOOTBLN pin pair.

Volg deze instructies om je bios te flashen en je wachtwoord is weg!

Let wel: de "Force Flash Load Pads" waar over gesproken wordt, zijn géén jumpers. Het zijn gewoon twee vierkantjes soldeer ergens op het moederbord die je moet kortsluiten. Ik heb dat gedaan door een stukje paperclip er op te drukken.

De plaats van van de pads kan je vinden in de handleiding van je pc. Die staan op hun beurt allemaal op de engelse site van Fujitsu, om precies te zijn hier: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/ErgoPro/Index.html.

In die handleiding staat overigens ook de procedure beschreven.

BIOSen om te flashen (zonder wachtwoord uiteraard), kun je voor veel modellen hier vinden.

Zo zou je altijd zonder teveel moeite van dat waardeloze bios password af moeten kunnen komen :)

(Ik weet dat dit een oud topic is, maar het is kennelijk een probleem waar veel mensen niet uitkomen dus post ik de oplossing hier maar even).

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Pagina: 1