Toon posts:

mpg --> Divx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voordat er iemand zegt, jah lekker nuttig, dit is nuttig want een divz bestand hoort kleiner te zijn alleen dit is het niet!!!
ik ging van 39 naar 56 ofzow, met VD, ik zette bitrate ook op 1150 en geluid op divx audio 44khz 64kbps.

Doek wat verkeerD? ikhoorde zoiets van mp3 audio maar divx audio is dus niet goed?? en hoe krijg ik mp3 audio? en wleke bitrate moek dan gebruiken, de file die ik opnieuw converteer heeft geluid van 44khz

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:04 schreef westcoastleader het volgende:
...knip...
dit is nuttig want een divz bestand hoort kleiner te zijn alleen dit is het niet!!!
...knip...
[offtopicmodus]
DivZ |:( ]:o bestaat dat ook al?
[/offtopicmodus]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 20 september 2001 19:08 schreef Rensje het volgende:

[..]

[offtopicmodus]
DivZ |:( ]:o bestaat dat ook al?
[/offtopicmodus]
Daarom is het formaat nu natuurlijk anders :D

Maar eh.. heb je niet gewoon VBC gebruikt (variable bitrate control) waardoor het flink groter kan uitkomen.

Verwijderd

Je moet gewoon je geluid coderen als mp3!!
Dat is volgens mij het kleinste!!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ten eerste zou ik graag een reden willen weten waarom je dit wil doen... Want de kwaliteit kan alleen maar slechter worden.

Voor een DivXje wordt meestal MP3 audio gebruikt. Waar je dat moet instellen is afhankelijk van welk programma jij gebruikt. Bij VirtualDub staat het gewoon onder het menu Audio en dan compression.

Als je een bitrate van 1150 gebruikt voor video wordt je bestand volgens mij even groot omdat MPEG ook gebruik maakt van ongeveer deze bitrate, correct me if I'm wrong...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het dus doen om meer ruimte te creeren. en ik ga nu eenz proberen met da mp3 shit

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 21 september 2001 00:10 schreef westcoastleader het volgende:
ik wil het dus doen om meer ruimte te creeren. en ik ga nu eenz proberen met da mp3 shit
als je bitrate 1150 gebruikt wordt het echt maar 1 of 2 mb kleiner hoor...
Het geluid bij een MPEGje is vergelijkbaar met MP3 op 224kbit,
Dus als je een DivX maakt met videobitrate 1150 en MP3 Audio op 224kbit, wordt het even groot.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Op vrijdag 21 september 2001 00:10 schreef westcoastleader het volgende:
Met MP3 wordt 't alleen maar groter dan DivX audio. Kijk maar naar de bitrates, die zeggen 't al:

DivX 64 kbps 44.1 kHz stereo
MP3 96 kbps 44.1 kHz stereo

En dan is MP3 op deze bitrates slechter dan DivX audio (wat eigenlijk gewoon WMA is).

Waarom vaak geen DivX audio gebruikt wordt, komt omdat deze moeilijker is te synchronizeren met 't beeld.

Als je voor je video een bitrate van 1150 gebruikt zal ie inderdaad niet veel kleiner worden dan die MPEG. Als je 't echt goed wilt doen, gebruik dan NanDUB (http://doom9.org/nandub.htm), is een variabel bitrate progje voor DivX. Kun je ook nog de kwaliteit wat bijschaven met allerlei filters.
Pagina: 1