Toon posts:

Via Apollo Pro 133A nog steeds slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik probeer het gewoon nog een keer.. Als ie op slot moet, doe dan het topic wat ouder is dan deze op slot aub.

Is de memory performance van de Via apollo pro 133A nog steeds zo slecht, of is dit al gefixt?

tnx

Verwijderd

Apollo pro133A is toch die chip voor intel?? dan kan ik hem niet aanraden.. heb hem zelf gehad.. 4 maanden terug... sloom.. niet goed overclockbaar... en niet echt stabiel..

de KT133A is overigens wel een zeer lekker chippie

als je toch Intel wilt.. dan zou ik toch voor een 440BX of 815 gaan... als je iets anders dan Intel en VIA, dan raad ik jou aan: ALi Alladin Pro 5

dat chipset is ongeveer gelijk aan de 815, behalve dat deze ondersteuning heeft voor DDR geheugen. De performance met DDR ligt net iets hoger dan die van de BX of de 815.
Stabiliteit is ook prima in orde, samen met het overclocken. Met wat moeite is de 166MHz FSB goed haalbaar, maar de 155MHz FSB is zonder problemen te halen.
Tevens zijn de drivers zeer goed. je installeert ze net als de drivers voor de 815 chipset en je hebt er echt geen problemen mee!!

het moederbord wat ik heb en waar het stukje hier boven over ging is de: ASUS TUA266 (Tevens ondersteuning voor de Tualatin processor!)

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus niet wat ik vraag.

En trouwens, ik heb vaak zat gelezen dat de P3V4X (Via apollo pro 133a) heel goed overclockt, en ook heel stabiel is. Het enige minpunt is dat de memory performance nogal laag was.

Ik vroeg of dit al gefixt was. Niet welk mobo ik beter zou kunnen nemen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

LopeZ

Too much is never enough

Heb geen enkele problemen met de Apollo pro 133a. Bij sommige moederborden staat in de bios 4way interleave niet enabled standaart. Als je dit even aanzet (als het niet in je bios staat dan heb je daar een tool voor) dan is de memory performance (bijna) gelijk aan de bx. Qua stabiliteit, ook geen problemen hier.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
IK heb eem msi 6309 gehad, met een p3-600 @ 830. Was stabiel zat, draaide veel lekkerder dan Amd systeem.

Geheugen performance en dat soort fratsen kun je idd dmv kleine proggies zeker goed verhogen.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:21 schreef Techwarrior het volgende:
dit is dus niet wat ik vraag.

En trouwens, ik heb vaak zat gelezen dat de P3V4X (Via apollo pro 133a) heel goed overclockt, en ook heel stabiel is. Het enige minpunt is dat de memory performance nogal laag was.

Ik vroeg of dit al gefixt was. Niet welk mobo ik beter zou kunnen nemen.
leer lezen man |:( |:(

ik zou het even simpel zeggen:

als je voor een Intel cpu een chipset zoekt, dan kan je beter een Intel 440BX een Intel 815 of een ALi Alladin Pro 5 kopen omdat deze gelijk/goed presteren en ook erg stabiel zijn.

de VIA chipset zijn ook goed maar minder snel, vooral met geheugen en dat is dus nog steeds zo. de VIA planken zijn _OOK_ stabiel, maar _MINDER_ stabiel dan den Intel/ALi chippies...

zo duidelijk??

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:23 schreef LopeZ het volgende:
Heb geen enkele problemen met de Apollo pro 133a. Bij sommige moederborden staat in de bios 4way interleave niet enabled standaart. Als je dit even aanzet (als het niet in je bios staat dan heb je daar een tool voor) dan is de memory performance (bijna) gelijk aan de bx. Qua stabiliteit, ook geen problemen hier.
dat is idd een optie, maar dan kan je net zo goed een 440BX/815 kopen dat zijn namelijk echt wereldchippies, en Intel/Intel is nog altijd beter dan Intel/VIA... en dat kan niemand ontkennen.. ;)

en het is nog altijd zo dat Intel chipsets het beste overclocken.. daarna ALi.. dan VIA... ben overigens nog geen VIA chipset tegen gekomen die de 166MHz FSB haalt..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

LopeZ

Too much is never enough

Tuurlijk de Intel 815 was beter maar niet iedereen heeft ut geld daarvoor :) De asus met 815 (cusl ofzo) was toendertijd 450piek en ik had mijn msi 6309 voor maar fl 275,- en dat verschil was best aardig als je kijkt hoeveel %celeron je daarvoor kon kopen. Overclocken, kan ik niet echt veel over zeggen. Ik draai vanaf het begin al een celly 600@900 @133mhz ram en dat gaat prima.

Betwijfel alleen wel of ali wel beter presteert dan via (met overclocken en mem performance) En je moet dan wel ali+sdr vergelijken en niet ali+ddr

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

magneet

Magnetic enhanced

met de 133a ( 694x ) is de snelheid gewoon ok met de 133 ( zonder a ) dus de 693 chip was de snelheid zwaar **** imho

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:53 schreef LopeZ het volgende:
Betwijfel alleen wel of ali wel beter presteert dan via (met overclocken en mem performance) En je moet dan wel ali+sdr vergelijken en niet ali+ddr
die ali kan ook sdr aan.. dan presteert die iets slomer dan een 440bx.. ;)

mijn ALi plank was overigens 280,- en Intel is idd duurder, maar het is zeker het geld waard..

ALi Chipset met DDR geheugen op 100MHz CAS2:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/sisoft3.jpg

vrij aardig toch? dit is dus op 100MHz he!
Pagina: 1