Vraag

• Joeri_V
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:48
Mijn vraag
Ik wil muziek luisteren via mijn receiver, waarbij ik niet de tv (beeld) aan wil hebben staan. Ik gebruik spotify en YouTube, beide streamen van mijn telefoon (Android) naar een Chromecast die in de hdmi aansluiting van mijn receiver zit. Als ik nu luister, gaat de tv automatisch aan en ben dus op zoek naar een passende oplossing waarbij de tv niet aan hoeft, maar wel de kwaliteit van de muziek blijft behouden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pioneer sc-lx76 verbonden via HDMI met tv
Google Chromecast
Android telefoon met Spotify en YouTube

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er schijnt een bluetooth adapter te zijn voor de pioneer receiver, maar deze heb ik niet en zijn erg duur omdat ze niet meer gemaakt worden. Het lijkt niet op een simpele usb aansluiting, dus een alternatieve adapter aanschaffen zal niet werken

Ik heb geen iPhone, dus airplay gaat niet werken

Via de LAN van de receiver kan ik alleen muziek van mijn pc afspelen, maar ik wil juist van mijn telefoon af kunnen spelen

Chromecast Audio only worden niet meer gemaakt

Ik kijk uit naar de reacties

[ Voor 5% gewijzigd door Joeri_V op 10-04-2026 19:44 ]

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:30
En als je de TV uitzet, gaat dan de receiver ook weer automatisch uit?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Joeri_V
Cyriel85 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:48:
En als je de TV uitzet, gaat dan de receiver ook weer automatisch uit?
Ja..

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Een WiiM een optie, veel meer dan een WiiM mini heb je niet nodig voor eenvoudig afspelen.

• Joeri_V
KernelPanic schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:23:
Een WiiM een optie, veel meer dan een WiiM mini heb je niet nodig voor eenvoudig afspelen.
Bedankt voor de suggestie, ik heb mij er in verdiept. Klopt het dat ik dan een pro versie moet hebben om YouTube af te kunnen spelen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21

DjVe

Hatsaflats!

Je zou ook een bluetooth receiver kunnen kopen met analoge uitgangen. Die prik je gewoon in ol een van de analoge ingangen van je receiver. Kan je gewoon alles vanaf je telefoon streamen. Er zijn genoeg modellen te vinden die ook de betere codex ondersteunen en dus prima klinken.

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
De chromecast via hdmi rechtsreeks op de receiver aansluiten! Dat werkt prima.
Ik doe dat bij mijn lx86 ook.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:47
Een wat als je CEC (KURO link bij Pioneer) uitzet voor de verbinding tussen tv en receiver, of de instellingen hiervan aanpast.
Pagina: 1