Vandaag is bij ons een nieuwe achterpui geplaatst. In de oude situatie was het onderste deel van de zijlichten dicht en voorzien van vensterbanken. Daardoor zat er aan de binnenzijde een soort bekisting die iets insprong de kamer in en waar de vensterbank op rustte. Ik ging er vanuit dat daaronder de fundering/dekvloer in een rechte lijn door liep. En dat ik de PVC vloer makkelijk zou kunnen aanhelen door wat stroken los te halen en nieuwe te leggen.
Mijn aanname bleek dus niet juist...de fundering/dekvloer heeft aan weerszijden een uitsparing. Dit is een spouw gevuld met steenwol. Deze loopt door tot de onderzijde van de gemetselde fundering. Hoe dit op te lossen zodat er 1) geen koudebrug ontstaat en 2) er een stabiele basis komt waarop de vloer doorgelegd kan worden?
Waar ik zelf aan dacht:
- Spouw vullen met een isolatieplaat
- Dichtpurren
- Afdekken met een stevig materiaal (wat?)
- Afsmeren
- Laagje egaline
- PVC plakken
Iemand betere ideeën?
:strip_exif()/f/image/Mprd5zsFF2aQIyB0useIh16d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fpt88uK8Gb4VATjia3HmpVuW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2f5bfJl7ojyyLLi79EMTUqw.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn aanname bleek dus niet juist...de fundering/dekvloer heeft aan weerszijden een uitsparing. Dit is een spouw gevuld met steenwol. Deze loopt door tot de onderzijde van de gemetselde fundering. Hoe dit op te lossen zodat er 1) geen koudebrug ontstaat en 2) er een stabiele basis komt waarop de vloer doorgelegd kan worden?
Waar ik zelf aan dacht:
- Spouw vullen met een isolatieplaat
- Dichtpurren
- Afdekken met een stevig materiaal (wat?)
- Afsmeren
- Laagje egaline
- PVC plakken
Iemand betere ideeën?
:strip_exif()/f/image/Mprd5zsFF2aQIyB0useIh16d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fpt88uK8Gb4VATjia3HmpVuW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2f5bfJl7ojyyLLi79EMTUqw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RcZrU8cSQR0nXs5vGQhaEjGQ.jpg?f=fotoalbum_large)