Vraag

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40
De situatie
Ik bestelde enige tijd geleden een laserprinter van Brother. Toen de printer arriveerde, had ik het idee dat de doos al eens open geweest was. Een van de papiergeleiders zat los evenals het gros van de plakbandjes die de boel tijdens het transport bijeenhouden.

Aan de ene kant vond ik het niet leuk, maar aan de andere kant boeide het me niet enorm. Blijkbaar een teruggestuurde printer. Na de papiergeleider te hebben bevestigd, leek de printer gewoon goed te werken, dus nam ik contact op met de leverancier om te melden dat ik een gebruikte printer geleverd had gekregen. Ik dacht aardig en milieubewust te zijn door voor te stellen dat ze me maar wat toner moesten sturen om het goed te maken. De leverancier (ik noem geen namen, want ik ben er niet persé op uit om de club een slechte naam te bezorgen) reageerde in de mailwisseling heel traag. Na twee weken kreeg ik de melding dat ik de printer maar terug moest sturen omdat men wilde controleren of het echt een gebruikte printer betreft. Pas na het onderzoek zou er een nieuwe printer worden opgestuurd.
Mijn actie naar de leverancier
Ik heb de leverancier maar gemaild dat ik de printer houd en dat ik nooit meer iets bij ze koop, desalniettemin kreeg ik het idee dat men mij een zeur vindt en of het onderste uit de kan wil ("we kunnen niet zomaar geen toner opsturen"). Het knaagt nog een beetje omdat ik de leverancier netjes van beeldmateriaal voorzien heb.
Mijn vraag
Wat zouden jullie gedaan hebben? Ben ik echt een zeur? Of komt het vragen om een beetje (belachelijk duur) poeder op jullie over alsof ik de boel probeer te flessen?
Erg benieuwd naar jullie reactie
Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid omdat ik de printer nodig had. Ik probeer zo min mogelijk te printen omwille van het milieu, maar zonder lukt me niet. Een paar weken zonder printer was voor mij niet mogelijk. Hou je vooral niet in als ik daadwerkelijk een zeur ben; ik kan er hooguit wijzer van worden.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:44
Wat zegt de paper counter?

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Als er nog wel plakbandjes op hebben gezeten dan lijkt het er op dat de printer nog niet daadwerkelijk is gebruikt. Dat kan ik niet opmaken uit je verhaal.

Tja, ik vind het wel een beetje jammer dat je nu compensatie verwacht.

Klanten mogen nu eenmaal de verpakking openmaken om het product te bekijken etc.
Als het product verder nog ongebruikt is dan verwacht ik dat de winkel het gewoon als nieuw zal verkopen en niet als tweedehands/gebruikt.

Als er al honderden prints op de counter staan zoals DukeBox vraagt dan zou ik dat zelf niet accepteren of daar in ieder geval nooit meer iets kopen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik vind je idd een zeur. En ja het komt over alsof je de winkel nog even een poot over toner wilt uit draaien
Of stuur terug op het moment dat je het ziet, of hou hem.

Maar verwacht niet dat de leverancier jij te gemoed moet komen omdat er een printer is geleverd waar de doos al geopend was.

Ander verhaal als je uit de software haalt dat er al 1000 paginas mee zijn geprint.

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 10-04-2026 17:17 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is er mis met een gebruikte printer als die verder prima is? Mits alleen gebruikt voor testen lijkt me dat helemaal prima. Enige reden om te melden kan zijn om later wat eenvoudiger garantie te krijgen. maar vissen naar extraatjes, ik zou het niet hebben overwogen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:33
Ik vermoed ook dat dit een business is (net als inkt printers), waar de echte marges zitten in de toner en niet in de printers. Als iemand dan om een toner komt vragen als compensatie kan ik me voorstellen dat dit wat 'gierig' over komt, ook al is dat misschien nooit je bedoeling geweest. Zeker als niet duidelijk is in welke mate de printer al dan niet gebruikt is. Staan er 1-2 printjes op om het apparaat te beoordelen zou ik me daar niet druk om maken, staan er wel redelijk wat afdrukken op zou ik de printer denk ik teruggestuurd hebben.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja dit is een direct gevolg van wet koop op afstand. Iets waar de gemiddelde consument heel blij mee is , maar een winkel zal het geleverde en (mogelijk zonder reden) teruggestuurde goed wel graag willen verkopen.

Een set toner is vaak net zo duur als de hele printer, dus de reactie van de winkel snap ik wel. Ik zou even aan de printer een print count vragen en vragen hoeveel toner ed er nog in zit. Als dit enkele prints zijn zou ik mogelijk van de situatie balen, maar met name lekker doorgaan met mijn leven.
Pagina: 1