Hallo iedereen,
Thuis heb ik een combinatie van:
- 25 zonnepanelen
- Omvormer Solax X3-MIC/PRO-G2
- Tibber Pulse met Tibber energiecontract.
- Easee 3-fase laadpaal
- Home Assistant
Nu zit ik te overwegen om een thuisbatterij aan te schaffen, met als doel vol te laden bij veel zonneopbrengst / lage prijs en te ontladen bij een hoge prijs.
Ik heb zelf wat rondgekeken en kom daarbij op een Solax thuisbatterij, MarsTek thuisbatterij of een batterij van Pylontech.
Qua aansturing dacht ik aan een Tibber Bridge, of wellicht een integratie in HA (zou niet weten of dit betrouwbaar genoeg werkt).
Zit ik warm qua keuzes, of zouden jullie mij heel wat anders aanraden?
Ben niet erg bekend met de batterijwereld, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen ook zijn.
Alvast bedankt!
Thuis heb ik een combinatie van:
- 25 zonnepanelen
- Omvormer Solax X3-MIC/PRO-G2
- Tibber Pulse met Tibber energiecontract.
- Easee 3-fase laadpaal
- Home Assistant
Nu zit ik te overwegen om een thuisbatterij aan te schaffen, met als doel vol te laden bij veel zonneopbrengst / lage prijs en te ontladen bij een hoge prijs.
Ik heb zelf wat rondgekeken en kom daarbij op een Solax thuisbatterij, MarsTek thuisbatterij of een batterij van Pylontech.
Qua aansturing dacht ik aan een Tibber Bridge, of wellicht een integratie in HA (zou niet weten of dit betrouwbaar genoeg werkt).
Zit ik warm qua keuzes, of zouden jullie mij heel wat anders aanraden?
Ben niet erg bekend met de batterijwereld, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen ook zijn.
Alvast bedankt!