aansluiten van renson zonnescreenmotor op somfy schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stevenverc
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 16-04 20:20
Beste,

Kan mij iemand een schema bezorgen voor de aansluiting van een renson zonnescreen buismotor zou aangesloten moeten worden op een somfy nulpunt schakelaar.

de schakelaar die ik nu heb ook van somfy bestaat niet meer dus heb een nieuwer model moeten kopen namelijk deze,
Somfy Inbouw drukknop schakelaar Inis met vast nulpunt
Somfy Inis (2066)

weet gewoon niet welke draden waar juist moeten aangesloten worden.

alvast bedankt
...

Alle reacties

• stevenverc
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 16-04 20:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbZvDLqbdwhp3rrl9XCvKW6z8Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4KVhKbPwLZSGoXk0UUEba0R.jpg?f=fotoalbum_large. Zo is het nu aangesloten op de oude schakelaar maar moet op de nieuwe versie aangesloten worden kan er echt niemand mij helpen

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
https://asset.somfy.com/D...0UNO%2080x80_5138296A.pdf

Als ik dit goed zie, verbindt het kroonsteentje al de N door naar de motor. De huidige schakelaar heeft zelf spanning nodig, vermoedelijk voor het draadloze, je nieuwe hoeft dat niet, dus daar hoeft alleen maar L in.
Let goed op de bruine draad die naar de motor gaat (die nu naast de zwarte draad zit), die is niet uitwisselbaar met de bruine draad die nu op L van de schakelaar zit. Dus even coderen met een merkstift om hem niet kwijt te raken.
Je sluit dus zwart op 1 aan, de linkerbruine op 2, en de bruin die nu op L zit, weer op L van de nieuwe schakelaar. Gaat ie dan de verkeerde kant op, dan 1 en 2 omwisselen.
Check mijn verhaal, want het is slecht te zien op de foto, het is beter als je het ook snapt. Gaat het mis, mij niet bellen :P
2066 is alleen een productnummer van een webshop, het nummer van Somfy is 1800517, daarom kon je niks vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Solarsparc op 16-04-2026 22:15 ]