ARGB op moederbord defect, zoek vervanging

Pagina: 1
Acties:

• Ron79
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:59
De ARGB functies op mijn moederbord zijn defect. Ik heb al van alles geprobeerd:

- PC langere tijd van stroom
- BIOS reset
- BIOS update

Mijn moederbord is de Gigabyte X870e Aorus Elite WiFi 7

Ik heb op de PC Linux geinstalleerd en Windows 11. Beide OS-en herkennen geen ARGB meer. Tijdens opstarten v/d PC zit er ook geen leven in.
Ik heb alle poorten al geprobeerd, maar niks werkt.

Het is ontstaan doordat de software OPENRGB in Linux i.c.m. het moederbord de ARGB niet uitgschakelde. De gekozen kleur bleef dus branden op het moment dat ik de PC uit zette.
Op een gegeven moment had ik daar wat last van, dus had ik de schakelaar achterop de voeding zelf uitgeschakeld.
Toen ik de volgende dag de schakelaar weer aan zette, knipperde de RGB verlichting niet (deed hij "normaal" wel 1x bij inschakelen van de voeding)
Maargoed, vanaf dat moment deed hij dus niks meer.

Nu kan ik het bord gaan RMA sturen, want die is nog geen jaar oud. Maar ik lees meer over de X en B borden van Gigabyte met deze storingen. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om het RMA te sturen.

Ik wil dus nu eigenlijk een los controller kastje in de PC....

Ik kom van alles tegen op Ali. Vooral met de voorgeprogrammeerde "Action" ledstrip afstandbedieningen look-a-likes. Maar dat wil ik niet.
Het liefst heb ik iets waarbij ik zelf de kleurcodes (hex) kan invullen of de RGB waarden. Wat effecten zouden wel leuk zijn. Maar meestal heb ik het gewoon "static"...dus gewoon aan.

Als het kan wil ik proberen software te vermijden (ivm Linux)
Iets wat in te stellen is met bluetooth en een app op de telefoon zou een laatste keuze zijn. Dus het liefst een controller die ik kan inregelen met een afstandbediending.

Bestaat dit?

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Volgens mij heb je niet gezocht op internet naar hetgeen jij wil hebben.
Als ik zoek op "argb controller met afstandsbediening pc" dan kom ik heel veel tegen.

Dus meer eigen initiatief zou wenselijk zijn.