Vraagje over opstart error

Pagina: 1
Acties:

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Een vriend van mij krijt bij het opstarten de error

Secondary IDE channel no 80 conductor cabel installed

volgens mij ligt het aan de soort kabel maar ik weet het niet zeker heeft een van jullie een idee waar dit aan ligt

8-)

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:07

-ET-

Phone Home

volgens mij ligt dat idd aan je kabel al een andere ide kabel geprobeerd

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
nee ik ben nog niet bij hem thuis geweest maar als ik dan heen ga ben ik voorbereid op wat me te doen staat :)

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• marnixvanlit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2022
Het is niks ernstigs. Je HD kan dan ATA66/ATA100 aan, maar dan gebruikt ie een normale flatcable. Die kabels werken geloof ik alleen maar op ATA33. Nu werkt die HD dus ook maar op 33. Als je zo'n 80 aderige kabel hebt, kan die HD wel op 60/100 werken (wel tenzij je moederboard het aan kan natuurlijk). Ikzelf gebruik ook niet zo'n 80 aderige kabel en ik vind het niet super veel in snelheid schelen hoor...

Verwijderd

klopt Marnix,
Het kan wel wat in snelheid schelen als je meerdere schijven op ata100 hebt zitten, maar echt grote verschillens heb ik zelf niet ontdekt, met Raid scheelt is het wel "merbaar"...

Verwijderd

en zo'n kabeltje kost nog aardig wat ook, 30 piekjes dacht ik...

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:09 schreef marnixvanlit het volgende:
Het is niks ernstigs. Je HD kan dan ATA66/ATA100 aan, maar dan gebruikt ie een normale flatcable. Die kabels werken geloof ik alleen maar op ATA33. Nu werkt die HD dus ook maar op 33. Als je zo'n 80 aderige kabel hebt, kan die HD wel op 60/100 werken (wel tenzij je moederboard het aan kan natuurlijk). Ikzelf gebruik ook niet zo'n 80 aderige kabel en ik vind het niet super veel in snelheid schelen hoor...
lijkt mij als je al de foutmelding krijgt dat je geen goede kabel hebt dat je moederbord het ondersteunt ;)

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 01:01 schreef Fatal_Error het volgende:
en zo'n kabeltje kost nog aardig wat ook, 30 piekjes dacht ik...
5 piekies bij Norrod >:)
Pagina: 1