Opnemen gaat niet met LG-televisie icm Delta Interactieve TV

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views

Onderwerpen

Vraag

• keestramper65
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-04 21:44
Ik heb al een lange tijd een probleem met Delta interactieve TV. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die heeft een harde reset uitgevoerd, maar de problemen blijven.
Ook het modem resetten of de set-up box of de tv helpt niet.

Problemen: Als ik iets opneem dan zie ik het staan bij opgenomen programma's maar kan het niet openen. Bij openen zwart scherm.

Nu kwam ik er achter (via het internet) dat er een conflickt is met LG televiesies en Delta interactieve TV Je kan alleen maar opgenomen programmas's bekijken via TV gids, juiste datum, zender zoeken, en dan het programma zoeken.

Hoe los ik het conflict op? Of is het niet op te lossen?

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-05 19:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je geeft te weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven.

LG maakt héél veel televisies. Welke televisie heb je?
Heb je televisie via DVB (coax) of IPTV (meestal glasvezel)?
In geval van DVB: Is er sprake van ongecodeerde zenders, of is er sprake van een CI-module?
Met welk apparaat neem je op? Met de ontvanger van Delta, of met de televisie?

Over een eventueel conflict kan niets gezegd worden zonder eerst te bekijken of de situatie van dat conflict wel op jouw situatie van toepassing is.

[ Voor 5% gewijzigd door dmantione op 11-04-2026 13:53 ]

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 15:03

John Doos

ClaudZaque

Ik hoor verschillende tegenstrijdigheden, gebruik je nou de ingebouwde tuner van je tv?

of dus toch een set op box?

Ik zou het sws zoeken bij Delta en niet hier op het forum, je betaald voor een dienst bij Delta die je blijkbaar niet kunt gebruiken.

Nee

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 19:46
dmantione schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 13:52:
Met welk apparaat neem je op? Met de ontvanger van Delta, of met de televisie?
Dit is de grote vraag die je moet beantwoorden.

Want je zou geen problemen moeten krijgen als je opneemt via je Delta kastje.
Maar neem je via de TV op, dan gaat die rekening houden met het HDCP signaal dat wordt verstuurd. Dat zorgt ervoor dat je geen opnames mag maken.

Daarom heb ik ook TV opgezegd. Je ontvangt alleen het basis pakket via DVB-C, de rest is alleen via het kastje te zien. En alleen dat kastje kan de opname doen. En dan blijft het maar beperkt bewaard én je kan alsnog niet de reclames doorspoelen. Plus Delta krijgt te weten wat je kijkt. Nee, dank je.

let the past be the past.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02
@keestramper65

Goed om te realiseren, je neemt tegenwoordig niks meer op. Je streamt het programma gewoon via je provider. Je betaald voor deze functie en dan zetten ze een vinkje aan zodat je terug kan kijken. Volgens mij ondersteunen de meeste providers niet meer het ouderwetse opnemen (aka er staat een bestand op je hardeschijf) vanwege gedoe met rechten.

De vraag die je dus vooral moet stellen is, met welk doel wil je opnemen. Je kunt bijna bij elke dienst (npo, rtl) gratis 7 dagen terugkijken en betaald vaak nog veel langer. En per programma kan je soms zelf 10 jaar terug.

Ik gok dat je het idee van ouderwets terugkijken moet loslaten. Dus geen lijstje met je opgenomen afleveringen, maar terugkijken via tvgids/zoekfunctie etc.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
SPee schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:14:
Maar neem je via de TV op, dan gaat die rekening houden met het HDCP signaal dat wordt verstuurd.
Ik ken eigenlijk geen enkele tv die in staat is het signaal dat via hdmi binnenkomt op te nemen, ze nemen de dvb transportstream via de coax-aansluiting op.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 19:46
hcQd schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:54:
[...]
Ik ken eigenlijk geen enkele tv die in staat is het signaal dat via hdmi binnenkomt op te nemen, ze nemen de dvb transportstream via de coax-aansluiting op.
Ook daar sturen ze een signaal mee, waardoor opnemen niet mogelijk is. Alleen met de hele oude CI+ modules wordt die niet meegenomen.

let the past be the past.

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Delta heeft veel zenders ongecodeerd op de kabel zitten, dus dat probleem zal alleen bij enkele zenders bestaan, waarschijnlijk niet degene die je wilt opnemen.

Maar we zijn hier een discussie aan het voeren terwijl @keestramper65 met de noorderzon vertrokken lijkt. Licht je probleem toe, of er gaat een slot op deze discussie.

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Soms heb ik het idee dat we allemaal te goed zijn, om uitgebreid te adviseren als mensen zelf niet eens bereid hun eigen vraag toe te lichten. :( Dus, we gaan de kist met ijzerwaren erbij pakken, hop een hangslot erop.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.