Regenpijp buren in onze tuin en poorteur plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frankicks
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-04 08:47
We hebben recent een woning gekocht en nu het lente is zijn we bezig met wat verbeteringen in de tuin.
Momenteel kan iedereen onze tuin binnenlopen aangezien er geen poortdeur is. Deze willen we z.s.m. gaan plaatsen. De achterburen hebben een overkapping die niet volledig op de erfgrens staat (zo'n 10cm ervan af) waardoor er een gat over gaat blijven als we een poortdeur gaan plaatsen. Hier kunnen we in principe wel iets op verzinnen, of althans, dat beweert mijn vrouw.

Hetgeen waar we echt tegenaan lopen, is de regenpijp van de achterburen. In principe staat deze op hun eigen grond (gezien de overkapping niet volledig op de erfgrens is gebouwd), maar als wij een poortdeur plaatsen, kunnen ze hier niet meer bij. En daarnaast kijken we uit op een onwijs lelijke regenpijp..

Het liefst wil ik dat de buren de regenpijp verplaatsen en ik wil daarom ook het gesprek aangaan. Ik weet alleen niet zeker of ik in mijn recht sta aangezien de pijp technisch gezien op hun stuk grond uitkomt. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI91m-DP7yxe5tWNuhknj4G2BRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omN0ZJKCFQr2Snik2r3jCiFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sljEz9x0HZUpURLWNvh5TN1pmtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAIcddoCzExq5gBgjq2cEpX4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOL92eUi-8Fy3p22mRhXyh4n6c0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YV4krkmisfrBW3uRGMA33LkV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YER7WOhkNJhtT2ab2XAl-Zof_fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkn1TiI1tOeSRzQyktN9r26k.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Poort er in, verstop de regenpijp achter een plant. Klaar. Je kijkt ten slotte ook al tegen een foeilelijke buitenunit van een warmtepomp aan.

[ Voor 42% gewijzigd door FirePuma142 op 09-04-2026 21:22 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hee buurtjes.

Ik ga een poort plaatsen, moet je bij je regenpijp zijn bel mij even.
En ik denk dat ze dat idd moeten omdat de regenpijp eruit ziet alsof hij aan de bovenkant los zit.

vragen of ze er moeite mee hebben als je in hun grond een 10x10 paal slaat. Waar je of de poort of de sluitplaat op kan monteren

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Een regenpijp verplaatsen gaat niet altijd zomaar.

Het afschot zal die kant op lopen, en de pijp loopt nu eenmaal op die plek de grond in.

Het is wel een beetje vreemd dat het aan die kant zit IMO, inderdaad kunnen ze er nu niet bij als jij ook gewoon een schutting tegen de erfgrens aan plaatst.

Je poort moet trouwens maar binnen openen. Dus veel ruimte heb je daar niet over denk ik.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Niks mis met de plek van die regenpijp. De montage van de stadsuitloop en de niet meer aanwezige middenbeugel lijkt wel minder.

Zelfs als je er wat tegenaan bouwt geen enkel probleem voor de buren. Als het van boven niet opgelost kan worden dan even de reciprozaag in de wand van de overkapping en men kan overal bij.

De poort even afstemmen. Je wilt hier de scharnieren aan de kant van de buren hebben. Dat kan met een paal op eigen erf, maar constructief en praktisch net wat handiger om deze tegen de overkapping van de buren te plaatsen. Zo niet, paal plaatsen op eigen erf. De paar cm die dan overblijven doen er eigenlijk niet toe, maar je kunt altijd een (scharnierende) plank monteren. Bij 90 graden is deze op eigen erf en voorkomt inkijk. Bij 180 graden sluit deze aan bij de overkapping :P

Wel grappig dat de 10cm achter de overkapping in het pad het enige zichtbare groen is :D

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 09-04-2026 21:40 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Paal de grond inrammen, poort monteren.

Als er iets is met de regenpijp bellen de buren wel aan.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02
Kijk voor je de paal gaat rammen wel even welke kant de afwatering heen loopt, anders haal je je mogelijk meer werk op de hals dan gedacht

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:15
er bestaat zoiets als ladderrecht. als de buren iets moeten fixen op hun erf wat alleen kan via jouw erf dan moet je ze daar in principe toestemming voor geven.
Wikipedia: Ladderrecht

je kunt dus gewoon die poort plaatsen en als de buren wat met de achterkant van hun hok willen of met de regenpijp dan moeten ze jou toestemming vragen om die werkzaamheden uit te voeren en jij moet daar dan in principe dus ook toestemming voor geven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:58
De regenpijp loopt naar een afvoer onder de grond dus je moet sowieso uitkijken waar je de paal van het poortje plaatst.
Je kan de paal tegen de regenpijp op jouw grond plaatsen of net voor of net achter de regenpijp mits je niet door de afvoer gaat.
In alle gevallen zou ik het in overleg met de buren doen dat komt de verstandhouding ten goede.

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01
Weet je zeker dat het jouw grond is? Vaak zijn de achterpaden van beide partijen. Al zou de locatie van je schuur dan wat raar zijn. Wel staat je eigen warmtepomp wel erg dicht op de erfgrens. Ik zou niet te moeilijk doen over de afvoer, kan me zomaar indenken dat deze te veel geluid maakt om daar te staan. En ja, ik vind het ook niet netjes.

Maar zou dat soort dingen even netjes overleggen. Het is normaal om in overleg je buren in de tuin te laten om onderhoud te doen. Ik gok dat een poort ze weinig kan boeien en als je het vraagt je vast een houten koofje om de afvoer mag plaatsen.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:39
Frankicks schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:15:
Het liefst wil ik dat de buren de regenpijp verplaatsen en ik wil daarom ook het gesprek aangaan. Ik weet alleen niet zeker of ik in mijn recht sta aangezien de pijp technisch gezien op hun stuk grond uitkomt. Wat denken jullie?
[Afbeelding]

Ik denk dat je niet in je recht staat. Op deze foto is te zien dat de buren een heel ruime marge naar de erfgrens hebben aangehouden en dus mag jij niet zomaar de achterwand van hun overkapping als erfgrens gaan hanteren, een poort erop aansluiten of iets met de regenpijp doen.
Wat je kunt doen: poort plaatsen op je eigen terrein en een hek met klimplanten tussen poort en schuur, ook op je eigen terrein en eventueel net zo hoog als hun overkapping.. Zet de regenpijp vast en spreek met je buren af dat zij vanuit jouw tuin voor onderhoud bij de regenpijp kunnen. Is zelden nodig, zeker niet als je deze weer hebt vastgezet.
Dat zij vervolgens geen onderhoud aan achterzijde overkapping kunnen doen, is blijkbaar geen probleem, want die situatie geldt nu al voor het deel waar jouw schuur staat.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 15:18
Ik zou gewoon eens met de achterburen in gesprek gaan om te kijken of je er samen uit kan komen zonder met rechten/plichten te gaan zwaaien.

Wat ik zo kan zien staat alles van de achterburen inclusief regenpijp op de grond van de buren. Die regenpijp heeft wel onderhoud nodig dus dat kan je even bij de buren aankaarten voordat die van de muur afbreekt.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
Plant tegen de regenpijp of schilder m ff bruin als je er last van hebt.

Haters everywhere but I don’t really care

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 22:56

Fe2O3

Ja das roest

Gewoon over jouw grond een schutting plaatsen. Over de hele lengte langs die uitbouw.

Die regenpijp hangt deels boven jouw grond, of dat bouwsel staat deels op hun grond?

Als de buren erbij willen dan kan dat, ze moeten dan betalen voor eventueel herstel van enige schade.

Dum de dum

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij staat die pijp gewoon prima waar hij hoort. Je kan er een hoog hek voor plaatsen met wat planten/klimop. Dan zie je het niet meer. Verplaatsen van een regenpijp is meestal niet te doen. Alles staat op afschot naar dat punt toe.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 14:31
Die regenpijp van je buren staat gewoon op hun grond. Het aflopende water van hun dakje is naar die kant gelegd, als ik die buren was zou ik die regenpijp daar niet willen verplaatsen.

Je wilt eigenlijk een stukje van hun grond gebruiken om je poort in op te hangen en de afscheiding netjes en compleet te maken. Dat kun je nog wel begrijpen vanuit het veilig en esthetisch gevoel.

Om de regenpijp kun je ook stickers doen, zo is hij niet meer zo grijs lelijk. Maar je hebt ook van die hardhout ombouw voorbeelden. Die zou ik om je airco / warmte unit bouwen en om de regenpijp. Mooie schroefjes erin met goed gesprek naar de buurtjes, zo van goh, als je erbij moet zijn doe ff een berichtje.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 15:03

John Doos

ClaudZaque

My 2 cents:

Aanbellen; Hee buurman, zoals je wellicht weet heb ik geen poort achter, en die wil ik wel gaan maken. Zou je even willen meelopen zodat ik je een beetje kan laten zien en uitleggen wat ik ongeveer van plan ben? Dan weet je dat je binnenkort wat geluid en herrie hoort en kan je me er op aanspreken als het je stoort.

Kijk hier komt de poort, en dan hier een paal, want ja ik moet wel naar binnen openen, volgens mij ga ik dan netjes net langs je grond, en dan gaat die zus en zo open blabla. Oh deze regenpijp, dat is die van jullie toch? Als ik toch bezig ga hierachter, zou je het dan erg vinden als ik er een koofje omheen zet? Gewoon 3 plankjes, met wat sierplantjes eraan. Kunnen we zo weghalen als je erbij moet.

--> Geen probleem? Top dan ga ik dat regelen.

--> Wel een probleem? Oei ja ik vind het wel erg in het oog springen, dus ik ga even denken hoe we dat netjes kunnen oplossen met iets waar we beide tevreden mee zijn. Kan ik hem overschilderen?

etc.

Nee

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:30
Zou poort en schutting gelijk trekken met buren links en voorkant schuur. Containers, regenpijp en warmtepomp erachter en uit zicht. Wordt de tuin wat kleiner, maar heb je een ‘halletje’ voor je poort.

[ Voor 21% gewijzigd door MisterBlue op 10-04-2026 14:56 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 10:59
Het lijkt alsof die regenpijp losgeraakt is, want hij staat scheef en een beugel mist die er wel heeft gezeten. Wellicht is er iets gedaan aan het afvoer deel op het plat dak. Voel of kijk eens of er speling in zit boven. Beetje shabby zo.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:30
Als die regenpijp op zijn grond staat zie ik vooral TS die 10cm van de tuin van de buurman kan gebruiken om z'n containers op te zetten.

Los daarvan: die warmtepomp zou wel eens teveel geluid kunnen maken op de erfgrens, alleen daarom al je buurman te vriend houden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-05 09:46
Naar de laatste foto te hebben gekeken, kan ik net anders zeggen dat de lelijke pijp voor de helft door een foeilelijke kliko verborgen is. Snap dus niet helemaal waar je je druk om maakt.

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:45
Ik had er een eigen schutting voor de regenpijn langs gezet. hardhouten palen met planken. Dan koppel je daar mooi je nieuwe poort aan op de hoek.

Wel even de buurman verzoeken zijn regenpijp niet langer over jou grond te laten hangen, hij begint namelijk keurig op zijn grond maar hangt daarna over jou grond heen, en dat mag niet.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:18
Als je de scharnieren van je poort aan de kant van de achterburen wil hebben wil je ook zeker weten dat de paal waar die scharnieren aan vast komen stevig genoeg staat om de poort te dragen. Enkel een paal in de grond rammen is meestal niet genoeg, dit gaat verzakken over tijd. Je kunt dit voorkomen door - in overleg - de paal aan de overkapping van de achterburen te bevestigen of door een dwarsbalk boven de poort langs te laten lopen. De paal in voldoende beton zetten kan ook, maar zal in dit geval lastig zijn zonder over de erfgrens te gaan.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

Qwerty-273

Meukposter

Als hun schutting 10cm op hun eigen grond staat, staat dan jouw schuur precies (of net over) de erfgrens?
ja dat kan en is niet een probleem natuurlijk

De schutting links (met je andere buur, en hun poort naar de achtergang) blijft op dezelfde hoogte? Of wordt deze vervangen in het plan? Deze lijkt namelijk wel een stuk lager te zijn dan de "standaard" cq de schuurtjes wat er bij de andere buren zichtbaar is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 00:31
Ik zou met de buren praten en als het mij stoort voor 30 euro een zinken regenpijp aanschaffen en vragen of ik die mag monteren.. Uiteindelijk is het hun grond..

Wat betreft de poort, dat zou ik ook bespreken. Zelf zou ik er aan de ene kant geen probleem mee hebben als buur. Maar wel weer bang zijn dan door verjaring ik dat stuk grond verlies als er eenmaal een poort aan vast zit..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
John Doos schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:33:
My 2 cents:

Aanbellen; Hee buurman, zoals je wellicht weet heb ik geen poort achter, en die wil ik wel gaan maken. Zou je even willen meelopen zodat ik je een beetje kan laten zien en uitleggen wat ik ongeveer van plan ben? Dan weet je dat je binnenkort wat geluid en herrie hoort en kan je me er op aanspreken als het je stoort.
En als het lawaai hem inderdaad stoort dan maar geen poort oid?

Wat lawaai bij werkzaamheden hoort er gewoon bij lijkt me. Heeft iedereen wel eens.

Ik zou gewoon een schutting op eigen grond zetten incl. poort. Dat ze dan niet bij de regenpijp kunnen is uiteraard hun eigen keuze geweest, namelijk om de regenpijp aan de achterkant van het gebouw te plaatsen waar ze er zelf niet bij kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Nopheros op 10-04-2026 15:56 ]

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:28
De uitloop van de regenpijp iets inkorten zo komt hij dichter tegen het houdt aan in plaats van een ronde regenpijp Kun je misschien kiezen voor een plat kanaal dan ziet het er opties allemaal iets mooier uit wel in overleg doen natuurlijk maar ik zou het allemaal zelf uitvoeren want de buurman interesseren Terschelling helemaal niets

• BMW-M
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-04 11:48

BMW-M

living the good life

Hi.
Juridisch gezien is het vrij eenvoudig: hun pijp hun grond, klaar, als jij daar een schutting tegen aan ramt dan moet ie weg als er problemen zijn, overleggen is beter. Het lijkt er in dit geval op dat de pijp hier met een 90 graden bocht van hun tuin vandaan komt. In dat geval kun je ervoor kiezen om de pijp in de schutting te verwerken, in de ruimte er tussen, en dan iets verderop te laten zakken, het betreft hier namelijk een HWA (Hemelwater afvoer, dat kan geen kwaad, wat je ook kan, maak je het waterschap ook blij mee: pijp doorzagen een mooie regenton naar smaak maken, en je tuin ermee besproeien

Jan Donk

• Erebos
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-04 22:08
Waarom zou de schutting weg moeten? Als je daar een schuurtje metselt hoef je de muur toch ook niet af te breken? Ladderrecht is leuk als het kan maar dit klinkt een beetje als: de buren hebben eerst wat gebouwd dus jij mag niet meer op eigen grond bouwen want zij waren eerst en ze moeten er bij kunnen. Dat zij een onhandige keuze maken ligt niet aan jou. Het verschil tussen zagen in een schutting of in een houten tuinhuis wand lijkt mij niet zo groot, zeker niet als het hun regenpijp is die ellende veroorzaakt.

@BMW-M kan je de juridische grondslag toelichten? Ik vind dit wel een interessante casus.

[ Voor 8% gewijzigd door Erebos op 11-04-2026 22:18 ]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:15
BMW-M schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:40:
Hi.
Juridisch gezien is het vrij eenvoudig: hun pijp hun grond, klaar, als jij daar een schutting tegen aan ramt dan moet ie weg als er problemen zijn, overleggen is beter. Het lijkt er in dit geval op dat de pijp hier met een 90 graden bocht van hun tuin vandaan komt. In dat geval kun je ervoor kiezen om de pijp in de schutting te verwerken, in de ruimte er tussen, en dan iets verderop te laten zakken, het betreft hier namelijk een HWA (Hemelwater afvoer, dat kan geen kwaad, wat je ook kan, maak je het waterschap ook blij mee: pijp doorzagen een mooie regenton naar smaak maken, en je tuin ermee besproeien
een regenton is geen vervanger van een afvoer. als er meer regen valt dan er in de ton past zul je namelijk toch moeten afvoeren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Frankicks
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-04 08:47
Bedankt voor jullie reactie en inzichten.
Mijn grond loopt precies tot waar de regenpijp begint (onderkant) tot aan de poort. Het groene onkruid deel in de poort is dus weer van de achterburen. Ze hebben dit niet netjes afgewerkt zoals andere buren verder in de poort.

Persoonlijk vind ik het niet netjes om een regenpijp uit te laten komen aan de achterkant van je gebouw en in principe net niet in iemand anders' tuin.

De poortdeur ga ik gewoon plaatsen op mijn eigen grond. Dan blijft er een klein gat over dat we wel met iets simpels gaan opvullen voor als we het in de toekomst moeten verwijderen. De regenpijp laat ik voor wat het is, al ga ik de buren wel vragen om deze vast te maken.

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-04 14:05
Frankicks schreef op zondag 12 april 2026 @ 17:37:
Bedankt voor jullie reactie en inzichten.
Mijn grond loopt precies tot waar de regenpijp begint (onderkant) tot aan de poort. Het groene onkruid deel in de poort is dus weer van de achterburen. Ze hebben dit niet netjes afgewerkt zoals andere buren verder in de poort.

Persoonlijk vind ik het niet netjes om een regenpijp uit te laten komen aan de achterkant van je gebouw en in principe net niet in iemand anders' tuin.

De poortdeur ga ik gewoon plaatsen op mijn eigen grond. Dan blijft er een klein gat over dat we wel met iets simpels gaan opvullen voor als we het in de toekomst moeten verwijderen. De regenpijp laat ik voor wat het is, al ga ik de buren wel vragen om deze vast te maken.
Volgens mij mag je ook niet afwateren in andermans tuin. Maar ik weet niet of daar een afvoer zit of dat het daar gewoon los uit de pijp klettert en dus jouw tuin in. Het argument dat het op de erfgrens afwatert gaat niet op want water houd geen rekening met erfgrenzen.

• TheBrambo
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 13-04 23:39
Ken je de uitdrukking, beter een goede buur als een verre vriend?

Niet aankomen met termen als "ik wil", maar dit zijn de uitdagingen, heb jij erover nagedacht of hoe vind je het als ik daar een schutting deur plaats...heb je er wat op tegen en zou je er niks tegen hebben als je gewoon altijd toegang hebt om bij je regenpijp te kunnen?

Met andere woorden, niet gaan eisen maar in samenspraak komen met oplossingen.

En ladder recht is inderdaad van toepassing dit had ik ook bij mijn oude buren...daar moest de schutting weg gehaald kunnen worden zodat ik mijn achterkant van de schuur kon schilderen want daar wilden ze perse een schutting voor 😄, evenals het eerder genoemde punt: regenpijp is aangesloten met de gedachte dat dat het laagste punt is in het dak constructie voor afwatering.

Dus echt...je wilt er wonen en dat moet fijn zijn toch? En anders timmer je er een koof omheen die je kan weghalen met planten bakken eraan...

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:04
TheBrambo schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:34:
Dat is inderdaad een ideale situatie, maar dat gaat in Nederland niet vaak op. In dit geval wonen de buren ook vlak op elkaar en dat veroorzaakt de (potentiële) conflicten waar TS het ook over heeft.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:25
TheBrambo schreef op maandag 13 april 2026 @ 23:34:

Niet aankomen met termen als "ik wil", maar dit zijn de uitdagingen, heb jij erover nagedacht of hoe vind je het als ik daar een schutting deur plaats...heb je er wat op tegen en zou je er niks tegen hebben als je gewoon altijd toegang hebt om bij je regenpijp te kunnen?

Met andere woorden, niet gaan eisen maar in samenspraak komen met oplossingen.

En ladder recht is inderdaad van toepassing dit had ik ook bij mijn oude buren...daar moest de schutting weg gehaald kunnen worden zodat ik mijn achterkant van de schuur kon schilderen want daar wilden ze perse een schutting voor 😄, evenals het eerder genoemde punt: regenpijp is aangesloten met de gedachte dat dat het laagste punt is in het dak constructie voor afwatering.

Dus echt...je wilt er wonen en dat moet fijn zijn toch? En anders timmer je er een koof omheen die je kan weghalen met planten bakken eraan...
Is het niet: "buurman, heb jij erover nagedacht hoe je bij je eigen regenpijp gaat komen? Ik ga een schutting op mijn eigen terrein plaatsen. De regenpijp, die van jou is en boven jouw grond uitkomt, kun je dus niet meer bereiken. Wil je daar een oplossing voor bedenken nu de schutting nog niet staat, of niet? Jouw regenpijp, jouw terrein, jouw probleem."

Hij kan er prima bij als hij even zijn eigen bouwwerk weghaalt. Met wat er op mijn grond staat heeft hij niets te maken.
Pagina: 1