Vraag

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-04 20:05
Momenteel bekijk ik mijn foto's op mijn Samsung Smart een wat oudere van een jaar of 4. Het bied niet veel opties o.a foto's willekeurig afspelen en vlot werkt het niet. De foto's staan op een usb stick die in de TV zit.
Mijn Samsung kan geen andere foto-viewer aanbieden in zijn store zijn alleen maar standaard apps, heel beperkt.

Wat ik nu wil is via een extern boxje de foto's bekijken maar niet via een cloud of streamen/casten maar gewoon vanaf usb. Jorgen heeft mij al een stukje op weg geholpen met wat streamers ben op het internet ook nog een android TV box tegengekomen die heeft ook een volledige appstore. Rest mij alleen de vraag kan ik met de apps van degelijke apparaten de snelheid van de diashow aanpassen? want dat gaat veel te vlug op mijn iphone en ik kan dat daar niet aanpassen ook niet met google foto's

[ Voor 56% gewijzigd door henry70 op 10-04-2026 09:34 ]

Alle reacties

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-04 15:13
Een nieuwe TV is geen garantie dat het browsen door files snel gaat. In mijn ervaring heeft de verbinding tussen externe HDD en TV nooit echt lekker gewerkt, ongeacht welke TV ik heb geprobeerd. Casten vanaf een telefoon werkt goed, maar is niet altijd een optie. Dan moeten de bestanden die je wilt kijken daar wel op staan, ik vermoed dat je daarom een extern kastje wilt.

Ik heb een Google Streamer, maar nooit geprobeerd daar een externe schijf aan te koppelen. Je kunt daar wel met USB-C iets op aansluiten, maar of dat lekker werkt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je dit 'eenvoudig' kunt oplossen met een NAS / computer / server dat aangesloten is op je TV. Hoeveel geld zou je willen uitgeven om het probleem op te lossen? De enige fatsoenlijke oplossing is altijd iets in die richting geweest, simpelweg omdat je er een apparaat aan hangt met voldoende rekenkracht. Een van mijn vrienden heeft zijn PC hiervoor in gebruik die op een andere verdieping staat. Met een flink lange HDMI kabel heeft hij ook verbinding met zijn TV. Ook dat werkt prima, al was het even puzzelen om gebruik te maken van een keyboard en muis. De oplossing daarvoor ben ik helaas vergeten.

• henry70
Als ik het goed begrijp heb je met jou Google Streamer geen mobiel of tablet nodig. Zit er een foto app op jou stream Google foto's of een andere foto app?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@henry70 Ik heb je topic verplaatst naar het aankoopadviessubforum omdat het daar beter tot zijn recht komt.

Ik weet niet hoe belangrijk het voor je is om foto's op je tv te bekijken, maar daarvoor een heel nieuwe tv kopen lijkt me best overkill.

Heb je al in de appstore van je tv gekeken naar andere foto-apps? Zo ja, wat zijn daar je ervaringen mee?

Mocht je een mediaspeler overwegen, de laatste generatie Google Chromecast, evenals de Google Streamer, beschikken over een volledige appstore. Je kunt daarop daardoor vrijwel alle apps installeren, die je ook op je tablet en telefoon kunt installeren. Als je je foto's dan benaderbaar maakt (bijv een geheugenkaartje, netwerkschijf, etc) op een manier die je mediaspeler kan zien, dan kun je naar hartelust foto's kijken op je tv.

Overigens is je startvraag nu nog wat warrig qua wat je wilt en wat je al geprobeerd hebt, dus ik verzoek je om op de wijzigknop te drukken en het geheel nog wat overzichtelijker te omschrijven. Gebruik daar onderstaande format bij en vul dat zo goed mogelijk in, zodat je medeforumgebruikers meer houvast hebben bij jouw wensen en zoektocht en jij daardoor sneller beter passende antwoorden kunt krijgen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
henry70 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:16:
Momenteel bekijk ik mijn foto's op mijn Samsung Smart een wat oudere van een jaar of 4. Het bied niet veel opties o.a foto's willekeurig afspelen en vlot werkt het niet. Kunnen jullie mij iets aanbevelen wat het proberen waard is? Graag zonder vanaf mobiel of laptop streamen tenzij er geen andere optie is. De google foto app op mijn ipone heb ik ook niet zoveel aan, de snelheid van afspelen kun je niet veranderen en willekeurig afspelen verwacht ik ook niet, liefst via een extern boxje of een nieuwe TV dus graag kijken middels TV.
Aangezien je al een iPhone hebt sluit een Apple TV natuurlijk perfect aan. Al je foto's die je met je iPhone maakt staan dan al gelijk voor je klaar. Doe er een iCloud+ abonnement bij van 99 cent per maand en je hebt gelijkt 50GB tot je beschikking in de Cloud.

Je kan zelf albums maken, maar ook dat doet Apple al grotendeels voor je als je wilt.

https://www.apple.com/nl/apple-tv-4k/

categorie: Mediaspelers

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 09-04-2026 20:28 ]

• henry70
Heb mijn startvraag hier boven verduidelijkt, het gaat vooral om de afspeelsnelheid.
Pagina: 1