Goedendag,
Helaas heb ik een "probleem" met mijn nieuwe build.
De videokaart heb ik overgezet van mijn vorige systeem, en daar had ik geen probleem mee.
Het statuslampje op het moederbord van VGA blijft continu branden. Helaas word ik van het handboek niks wijzer:
The status LEDs show whether the CPU, memory, graphics card, and operating system are working properly after system power-on. If the CPU/DRAM/VGA LED is on, that means the corresponding device is not working normally;
Ook heb ik last van coil whine als ik scrol of de videokaart belast.
Als ik de videokaart verwijder en mijn beeldscherm via het moederbord aansluit, zijn er geen problemen..
Wat ook opvalt, is dat ik niet in de BIOS kom als de videokaart aangesloten is. Mijn scherm springt pas aan zodra Windows 11 is geladen. Als ik de DEL-knop ingedrukt houd tijdens het opstarten, krijg ik geen beeld.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
/f/image/lju8qnx2Oy4Me1LDwzQIRdaM.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik al geprobeerd heb:
Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat de videokaart zijn beste tijd heeft gehad en eigenlijk niet meer in deze build thuishoort?
Helaas heb ik een "probleem" met mijn nieuwe build.
De videokaart heb ik overgezet van mijn vorige systeem, en daar had ik geen probleem mee.
Het statuslampje op het moederbord van VGA blijft continu branden. Helaas word ik van het handboek niks wijzer:
The status LEDs show whether the CPU, memory, graphics card, and operating system are working properly after system power-on. If the CPU/DRAM/VGA LED is on, that means the corresponding device is not working normally;
Ook heb ik last van coil whine als ik scrol of de videokaart belast.
Als ik de videokaart verwijder en mijn beeldscherm via het moederbord aansluit, zijn er geen problemen..
Wat ook opvalt, is dat ik niet in de BIOS kom als de videokaart aangesloten is. Mijn scherm springt pas aan zodra Windows 11 is geladen. Als ik de DEL-knop ingedrukt houd tijdens het opstarten, krijg ik geen beeld.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Gigabyte B850 Aorus Elite Wifi 7
- AMD Ryzen 5 9600X
- Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
- Be quiet Power Zone 2 1000w
- Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming (rev 1.0)
- AOC Agon Pro AG276QZD2
/f/image/lju8qnx2Oy4Me1LDwzQIRdaM.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik al geprobeerd heb:
- Drivers gedownload & geïnstalleerd
- Videokaart in ander slot geplaatst
- Tests uitgevoerd met 3D Mark
- Beeldscherm instellingen binnen windows aangepast (Hertz etc).
- Inplaats van displaypoort-kabel naar HDMI kabel gegaan
- Voeding van videokaart in andere poort van de voeding aangesloten
- Zoveel mogelijk randapparatuur & componenten losgekoppeld ivm. mogelijke storingsfactoren
Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat de videokaart zijn beste tijd heeft gehad en eigenlijk niet meer in deze build thuishoort?
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter-Man op 09-04-2026 13:11 . Reden: Grammatica aangepast ]