Geberit Alba aansluiten op Ben reservoir

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Khalissa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-04 23:57
Mijn vraag
Ik wil in onze nieuwe woning een Geberit Aquaclean Alba aanschaffen en aansluiten op een bestaande (3 jaar oude) Ben reservoir. Ik begreep dat ik hier een Y of T splitsing voor nodig heb voor achter de spoelknop. Elektriciteitsaansluiting wordt geregeld door de elektricien.
Ik loop alleen in de knel met welke soort en lengte pantserslang ik nodig heb voor de watertoevoer naar de wc zelf (dus voor de bidet)? Bij voorkeur gewoon via een bouwwinkel bestelbaar zodat het makkelijk is om door te zetten naar onze aannemer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geberit Aquaclean Alba
Ben inbouwreservoir

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Instructievideo's en montageinstructies online
ChatGPT 🥴

Alle reacties

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:54

Freakie1NL

Grote Baas

Bij het bidet zit al een slang die je kan gebruiken. Die is wel afgestemd om de UP320/UP720 inbouw reseveroirs. Hoe of dit gaat passen bij een Ben (White Label?) is de vraag. Ook of hier überhaupt een mogelijkheid voor is aangebracht in het reservoir.

10*290 WP (2900) op ZW & 9*450 WP (4050).

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is dat Ben reservoir een WISA reservoir?

Dan heb je namelijk best wel eens kans dat dit helemaal niet gaat.
De Geberit Aquaclean potten zijn voorbereid op de Geberit UP reservoirs.
Hier zitten standaard 2 mantels in verwerkt op de juiste plek voor elektra en de wateraansluiting.
De wateraansluiting komt dan direct uit bovenin het spoelreservoir en daar split je de kraan in 2 met een y (is volgens bijgeleverd).

Maar dat WISA reservoir kent deze aansluitingen helemaal niet. Dus dan zul je zelf moeten gaan hobbyen.
Maar dat zou ook betekenen dat je in het frame van het reservoir zou moeten gaan boren. Dat zal de constructie niet ten goede komen.