• Freakymarf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 10-04 10:53
Beste allemaal,

Ik loop tegen een hardnekkig lip-sync probleem aan op mijn Samsung televisie (modellen S95D / S95F) en ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Tijdens het gebruik van verschillende apps, zoals Canal+, Videoland en ook YouTube, loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Dit gebeurt zowel bij live content als on-demand video’s en maakt het kijken behoorlijk storend.

Daarnaast ervaar ik hetzelfde probleem wanneer ik gebruikmaak van externe apparatuur, zoals een receiver. Het lijkt dus niet alleen aan één specifieke app of bron te liggen.

Wat ik al heb geprobeerd:
• Contact opgenomen met Samsung
• De televisie volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen
• Alle instellingen doorlopen met chatgpt en gemini. Zelfs in filmmode is er een lip sync probleem.

Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Mijn vragen:
• Zijn er meer mensen met een Samsung S95D of S95F die dit ervaren?
• Is er misschien een bekende oorzaak of bug?
• Zijn er instellingen of workarounds die bij jullie hebben geholpen?

Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Freakymarf op 09-04-2026 10:47 ]

• Freakymarf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 10-04 10:53
Als aanvulling: Het geluid is over het algemeen niet synchroon met de luidsprekers van de tv. En met ARC en EARC is dat ook zo, ik heb alles geprobeerd. Vorig jaar is de tv 4x gerepareerd na 8 weken had ik hem terug. ik heb hem een ​​jaar gehad en toen ging hij na 8 weken kapot. Ik kreeg hem terug en hij werkt niet meer zoals voorheen. Ik heb een Anthem 740 8K-receiver en een Oppo UDP 203. Ik sluit deze aan op de OneConnect-box en het probleem doet zich voor met alle producten. Ik heb alles geprobeerd, inclusief de filmmodus, maar niets werkt. Mijn kabels zijn AudioQuest Pearl 48 Gbps. Zowel de tv als de HDMI-apparaten hebben geen lipsynchronisatie. Ik heb alle modi op de tv ingesteld met behulp van ChatGPT en Gemini. Niets lijkt te werken. Mij is verteld dat het een probleem met de tv is. Ik ga een vervanging aanvragen, want ik heb alleen problemen met deze tv. Ik heb geprobeerd het geluid te synchroniseren met de AV-receiver en de Oppo, de synchronisatie gaat verder dan -100 ms. Maar de Oppo gaat niet verder dan -100 ms. De Anthem kan alleen vooruitspoelen van 0 tot 500 ms.