Beste allemaal,
Ik loop tegen een hardnekkig lip-sync probleem aan op mijn Samsung televisie (modellen S95D / S95F) en ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Tijdens het gebruik van verschillende apps, zoals Canal+, Videoland en ook YouTube, loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Dit gebeurt zowel bij live content als on-demand video’s en maakt het kijken behoorlijk storend.
Daarnaast ervaar ik hetzelfde probleem wanneer ik gebruikmaak van externe apparatuur, zoals een receiver. Het lijkt dus niet alleen aan één specifieke app of bron te liggen.
Wat ik al heb geprobeerd:
• Contact opgenomen met Samsung
• De televisie volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen
• Alle instellingen doorlopen met chatgpt en gemini. Zelfs in filmmode is er een lip sync probleem.
Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
Mijn vragen:
• Zijn er meer mensen met een Samsung S95D of S95F die dit ervaren?
• Is er misschien een bekende oorzaak of bug?
• Zijn er instellingen of workarounds die bij jullie hebben geholpen?
Alle tips of ervaringen zijn welkom!
Alvast bedankt.
Ik loop tegen een hardnekkig lip-sync probleem aan op mijn Samsung televisie (modellen S95D / S95F) en ben benieuwd of meer mensen dit herkennen.
Tijdens het gebruik van verschillende apps, zoals Canal+, Videoland en ook YouTube, loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Dit gebeurt zowel bij live content als on-demand video’s en maakt het kijken behoorlijk storend.
Daarnaast ervaar ik hetzelfde probleem wanneer ik gebruikmaak van externe apparatuur, zoals een receiver. Het lijkt dus niet alleen aan één specifieke app of bron te liggen.
Wat ik al heb geprobeerd:
• Contact opgenomen met Samsung
• De televisie volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen
• Alle instellingen doorlopen met chatgpt en gemini. Zelfs in filmmode is er een lip sync probleem.
Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.
Mijn vragen:
• Zijn er meer mensen met een Samsung S95D of S95F die dit ervaren?
• Is er misschien een bekende oorzaak of bug?
• Zijn er instellingen of workarounds die bij jullie hebben geholpen?
Alle tips of ervaringen zijn welkom!
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Freakymarf op 09-04-2026 10:47 ]