Schaakverslavingen, huisartsenhacks en ladertests -…

Pagina: 1
Acties:

• steye
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11:27
Artikel: .geek: Schaakverslavingen, huisartsenhacks en ladertests - Tweakers Podcast #421
Auteur: @arnoudwokke
Ik wilde op youtube scrollen naar een specifiek moment in de podcast. Toen viel het me op dat de bar met die functionaliteiten en knoppen (play/pause; volume; ondertiteling; settings; etc.), precies over de naambordjes valt van de podcast-bemensing. Omdat de bar doorzichtig is met witte letters, en de naambordjes grijs met witte letters, is de bar echt slecht te gebruiken.

• LukevanDrie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-04 10:04

LukevanDrie

Teamlead Mediateam
Bedankt voor je scherpe blik en het meedenken.

Je merkt inderdaad terecht op dat de bedieningsbalk van YouTube precies over de naambordjes van de podcast-crew valt. Omdat de balk transparant is en beide elementen witte tekst gebruiken, is de overlap niet de meest ideale situatie qua contrast, maar ik vind het in de praktijk nog steeds prima leesbaar en werkbaar. De hoofdstuktitels tijdens het scrollen door de tijdlijn vallen wél boven de naambalk dus daar is prima mee te navigeren.

Het is wél een heel goed punt om in ons achterhoofd te houden. We hebben je feedback genoteerd, zodat we er bij een toekomstige update van de vormgeving zeker rekening mee kunnen houden.

Nogmaals dank voor het aankaarten!