Soundbar + AB werkt niet goed met nieuwe Odido Mediabox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Huito
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-04 12:10
Goedemorgen,

Ik heb van Odido een nieuwe Mediabox ontvangen, waardoor ik met Adroid TV, tv kan kijken. Hierbij kregen we een nieuwe afstandsbediening, en het koppelen van de TV + Soundbar zou eenvoudig via Bluetooth moeten kunnen, waardoor je nog maar 1 AB nodig hebt, waarmee je al je apparaten kunt bedienen, handig! Dit werkte ook de eerste week, mijn Soundbar (Samsung HW-Q60T) en TV (Philips 50PUS6203/12) werden eenvoudig gekoppeld en ik kon er alles mee bedienen. De Soundbar werd wel herkend als een VIZIO soundbar ipv Samsung, maar dat nam ik voor lief.

Maar toen kwam de ellende. Na een paar dagen, bleek de AB niet meer te werken. En dan blijkt het geluid ook niet meer over de Soundbar te gaan, maar via de televisie. En na wat zoeken op het Odido forum, de volgende stappen uitgevoerd:
- Batterijen vervangen (nieuw geleverd met de AB, maar goed, het staat hier vaker op dit forum)
- Nieuwe Firmware gedownload

En hij deed het weer voor een paar dagen! Tot gisteren, maar nu is het zelfs zover, dat ik af en toe wel de volumegetallen op mijn soundbar kan verhogen/verlagen, maar het geluid niet harder of zachter gaat.
Dit betekend dat er wel een connectie is met mijn soundbar kennelijk, maar het geluid nog steeds over de televisie gaat, en ik niet het geluid harder of zachter kan zetten.
Ik kan met de afstandsbediening wel de Mediabox bedienen, maar niet de TV.

Ik heb de volgende acties al uitgevoerd:
- Stroom van Mediabox afgehaald, tevens ook van Soundbar en TV.
- Reset mediabox, zowel via knopje achterzijde als volledige fabriek reset.
- Beide HDMI kabels vervangen of in andere poorten gezet
- Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op max volume -> Zet volume control weer aan.
- Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten.

Als alternatieve oplossing geprobeerd:- Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Nu blijkt ook nog eens mijn AB niet meer volledig te werken op mijn Philips TV. Ik kan niet meer de Source-knop gebruiken, waardoor ik niet naar het HDMI-kanaal van de Sounbar kan gaan, om de verbinding met de soundbar te maken.

Help! Ik wil graag weer TV kijken met 1 AB, en het geluid via de Soundbar. Het lijkt nu wel of alles niet meer werkt. Weet iemand de juiste oplossing / stappen die ik wel kan nemen?
Ik heb geen originele AB meer van de Philips TV. Ik heb alleen de volgende AB's:
- van de Odido Mediabox (https://uploads-eu-west-1...e8f-b1f8-088ee6ba7d87.png)
- KPN afstandsbediening model T4HU1910. Gek genoeg werkte deze eerder nog wel met mijn TV, maar na al het bovenstaande ellende kan ik deze ook niet meer koppelen aan mijn tv?