Nieuwe toiletpot maakt extreem vee lawaai met doorspoelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-04 20:38
We hebben een nieuw toilet compleet met Geberit 320 inbouwreservoir,

de pot is een hangend toilet van X2O, de Linie Waldo. we hebben deze laten installeren,
het is een randloos toilet. werkt allemaal goed maar hij maakt zo een herrie dat je binnen in de woonkamer de
wc hoort door spoelen. het geluid komt niet uit het riool ofzo maar uit de mond (laat maar zeggen)
waar het water uitkomt bij het spoelen. het lijkt wel of er een heleboel lucht mee komt.
het knettert echt. Geluidsopname gemaakt en op gestuurd naar X2o maar die doen er niets mee.
ze geven wel wat adviezen die ik heb opgevolgt.

heb het binnen werkt eruit gehad en de snelheid van het water aangepast, dit kan bij de Geberit 320, geen resultaat.

iemand misschien een idee waar ik dit mee op kan lossen. het is verschrikkelijk irritant.

Alle reacties

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:42
Randloze toiletten maken sowieso toch meer lawaai?

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:54
Andere toiletpot kopen. Geberit acanto met turboflush hoor je bv amper.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Zowel mijn Geberit One als de Icon compact maken minder geluid dan mijn oude potten met rand.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed zit bij in de aanvoermanchet tussen het reservoir en de pot. Heb je wel een doorstroombegrenzer erin zitten?

• doorpletten
tjubbie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:53:
Randloze toiletten maken sowieso toch meer lawaai?
Ja dat had ik ook begrepen maar deze maakt extreem herrie.

• doorpletten
Makrolon schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:07:
Andere toiletpot kopen. Geberit acanto met turboflush hoor je bv amper.
ik zit er wel aan te denken.

• doorpletten
MzKzM73 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:58:
Zowel mijn Geberit One als de Icon compact maken minder geluid dan mijn oude potten met rand.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed zit bij in de aanvoermanchet tussen het reservoir en de pot. Heb je wel een doorstroombegrenzer erin zitten?
Ik heb het nieuwe model inbouwreservoir, hier kan je het binnen werk eruit halen,
hier onder zit een ring die je kan stellen met meer en minder kracht,
volgens mij past de doorstroombegrenser hier niet in.

aanvoermanchet weet ik dan weer niet, dan moet ik de pot eraf halen, maar wat zou er niet goed kunnen zitten? enig idee?

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Wellicht dat het tegenwoordig anders is, maar de UP320 die je in de beginpost melde moest bij mij nog wel een begrenzer erin. Zie ook hier voor de procedure: YouTube: Hoe monteer je een Geberit doorstroombegrenzer 240.476.00.1

Qua manchet kan er niet veel fout tenzei er nog een stukje plastic of zo tussen zit. Daarvoor zal inderdaad de pot eraf moeten.

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08:04
Als je de deksel dicht doet bij het doorspoelen maakt het toilet dan nog steeds zo'n herrie?

• doorpletten
vogelmans schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:02:
Als je de deksel dicht doet bij het doorspoelen maakt het toilet dan nog steeds zo'n herrie?
ja helaas wel.

• doorpletten
MzKzM73 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:45:
Wellicht dat het tegenwoordig anders is, maar de UP320 die je in de beginpost melde moest bij mij nog wel een begrenzer erin. Zie ook hier voor de procedure: YouTube: Hoe monteer je een Geberit doorstroombegrenzer 240.476.00.1

Qua manchet kan er niet veel fout tenzei er nog een stukje plastic of zo tussen zit. Daarvoor zal inderdaad de pot eraf moeten.
model vanaf 2025 heeft een ander binnenwerk. hierop kan je snelheid en hoeveelheid water op afstellen.
staat nu op 7 liter bij grote spoelbeurt en op 4 voor kleine spoelbeurt.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:20
Wij hebben precies hetzelfde met twee randloze toiletten. Wat nog erger is; ze spoelen ook nog eens waardeloos door. Toiletpapier blijft er in rondcirkelen in plaats van dat het naar onderen verdwijnt. Ik heb alles al geprobeerd, lage flow/hoge flow, kleine hoeveelheid, grote hoeveelheid. Dusdanig heftig dat ik overweeg ze maar gewoon te gaan vervangen, in ieder geval boven.

Ik koop in ieder geval nooit meer een toiletpot zonder hem eerst ergens te kunnen proefspoelen; geen idee hoe dat zou moeten werken overigens :P

Dit is die wij hebben: Itsie mat zwarte toiletpot randloos
Afbeeldingslocatie: https://sanitairkamer.nl/media/catalog/product/s/a/saniclear-itsie-mat-zwarte-toiletpot-randloos-met-softclose-zitting-sk28629_3__1.jpg?width=700&height=700&store=default&image-type=image

Uitgekozen op hoe het eruit ziet maar waardeloos materiaal.

[ Voor 96% gewijzigd door assje op 09-04-2026 21:03 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wij hebben ook een toilet (wandcloset) die veel lawaai maakt als je doorspoelt.

Dat is gekomen sinds ik de toiletruimte heb gemoderniseerd. Omdat ik zonder te slopen het wandreservoir niet kon verhogen heb ik een verhogingsset gebruikt. De korte extra bocht tussen de afvoer moet de oorzaak zijn. Als ik dat geweten had dan had ik de hele boel vervangen.
Pagina: 1